Wednesday, December 1, 2010

Takkan Melayu hilang di dunia

Melayu jenis apa yang tolak ketuanan Melayu? Bukan sedikit keringat yang datuk nenek curahkan untuk mempertahankan hak Melayu. Sejak dari penentangan terhadap Malayan Union, penentangan terhadap Jepun, penentangan terhadap komunis dan bermacam-macam anasir yang cuba merampas hak ketuanan Melayu, kini Melayu pula yang sewenang-wenangnya menidakkan ketuanan Melayu.

Dulu Nik Ajis mengatakan beliau tidak berbangga menjadi Melayu..Sekarang, Nuar Berahim pulak seperti menolak ketuanan Melayu. Benar, ada Melayu yang masih menjadi pencuci longkang tetapi tidak semua Melayu yang merempat di tanahair sendiri. Dalam jutaan rakyat Malaysia yang berbangsa Melayu adalah mustahil untuk semua mencapai kekayaan. Itu lumrah dan di dalam lumrah itu adanya takdir Allah s.w.t. Telah ditentukan sama ada seorang itu menjadi Perdana Menteri mahupun pencuci longkang. Baik Dato' Sri Najib bahkan Nuar Berahim sendiri tidak akan mampu mengubah takdir. Jangan Nuar ingat dia mampu mengubah takdir..jalan ke Putrajaya juga semakin kelam kerana takdir Allah.

Tak cukup dengan itu..ada pulak suara yang mencadangkan Lim Kit Siaang untuk menjadi Timbalan Perdana Menteri..idea dan cadangan gila apakah ini?Rakyat Malaysia masih tidak lupa apabila ada puak yang mencadangkan untuk dibawa balik Chin Peng..bapak komunis..ada pulak Melayu yang menyokong cadangan itu. Apa sudah jadi dengan Melayu?

Jangan hanya kerana merasakan sokongan pengundi Melayu sudah semakin berkurangan kita harus tunduk kepada segala jenis kegilaan..Jangan hanya menang sorak kampung tergadai...

Mujurlah Melayu masih ada Sultan dan jawatan Sultan tidak boleh dipertandingkan..Kalau tidak mungkin lebih buruk akibatnya..

Pengundi dan rakyat Malaysia di luar sana...jika tidak mahu berjuang sekalipun..ingat-ingatlah dan kasih lah pada ketuanan Melayu...

1 comment:

  1. Bangsa tidak membawa ke syurga...hanya Islam yang mampu membawa manusia ke syurga

    Lebih 50 tahun BN sibuk dengan ketuanan Melayu, namun ... " Di mana UMNO/BN kuat, di situlah Melayu melarat.." Sekian lama BN memerintah Pulau Pinang, orang Melayu hanya menang sorak kampung tergadai...

    Siapakah yang menghapuskan sistem kuota Universiti??
    Siapakah yang memberi hampir 50% biasiswa JPA kepada bangsa cina dan India?
    Siapakah yang melucutkan kekebalan raja-raja Melayu?
    Siapakah yang mengagung-agungkan bahasa Inggeris hingga mengubah sistem pendidikan melalui penghapusan penggunaan bahasa melayu dalam sain dan matematik??
    Siapakah yang menggadaikan tanah dan air Malaysia kepada Singapura?
    Siapakah yang menggadaikan Gas Malaysia kepada Jepun?
    Siapakah yang menghadiahkan bukit Genting kepada bangsa CIna?

    SIAPA LAGI KALAU BUKAN UMNO/BN???

    Untuk jebat, silalah jawab:
    Adakah PTPTN itu biasiswa sepertimana termaktub dalam artikel 153 perlembagaan Malaysia? Bukan dlm artikel itu jelas menyatakan bahawa orang Melayu wajib diberi biasiswa sepanjang pengajian dan sistem kuota perlu dilaksanakan?

    Apa maknanya ketuanan Melayu jika anak Melayu mendapat PTPTN dan ramai cina dan India dapat biasiswa JPA?

    Cakap tak serupa bikin. Usahlah bermuka-muka...ingat rakyat bodoh ke?? Opps lupa...rakyat yang sokong UMNO/BN je lah yang bodoh nampaknya kerana menyokong parti yang telah 50 tahun lamanya menggadaikan maruah dan ketuanan Bangsa Melayu...

    ReplyDelete