Friday, December 31, 2010

Selamat Tahun Baru


Selamat Tahun Baru kepada seluruh rakyat Malaysia..Moga kehadiran tahun baru ini akan menjadikan Malaysia sebuah negara yang lebih maju dan sejahtera.

Segala keburukan yang berlaku sepanjang tahun 2010 sama-sama kita jadikan pedoman moga kita tidak mengulangi kesilapan yang sama.

Kepada yang sudah jauh terpesong, kembalilah ke pangkal jalan untuk sama-sama menjadikan Malaysia sebuah negara yang benar-benar aman.

Moga tidak akan ada di antara kita yang akan terus memburuk-burukkan negara di mata dunia dan jangan ada lagi anak-anak kecil yang akan terus diseret ke jalanan untuk agenda politik.

Moga tidak akan ada yang mendoakan mana-mana pihak agar pecah perut. Moga tidak ada pihak yang akan mengkafirkan sesama Islam.

Moga masjid dan surau tidak dicemari dengan sebarang kegiatan politik dan jangan ada yang bukan Islam yang sesuka hati mencemarkan rumah ibadat ini.

Jangan ada pihak yang sesuka hati mencemarkan lagu Negaraku dan jangan pula ada pihak yang mencari keburukan sesama kita.

Berjuang atas nama dan nama itulah yang harus kita pertahankan. Kenal lah siapa tuan dan siapa lawan. Jangan jadi duri dalam daging dan gunting dalam lipatan..

Menjunjung Duli Tuanku..Raja lambang kekuatan Melayu.

Selamat Tahun Baru..

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang cantik itu budi
Yang indah itu bahasa

2 comments:

  1. selamat tahun baru bro... semoga kau makin hensem dan kaya...amin

    ReplyDelete
  2. Hensem tu mungkin boleh jadi..jangan makin kayap sudahlah bro..heheh..selamat tahun baru bro..

    ReplyDelete