Monday, December 27, 2010

Apa fatwa Nik Ajis?


Satu tamparan yang hebat buat wali selipar kelahiran Kelantan, Nik Ajis bila mana 20 sekolah pondok di Kelantan menolak kepimpinan PAS.

Sekolah pondok adalah suatu institusi yang benar-benar memperjuangkan dan bergerak berlandaskan ajaran Islam yang hak dan tidak sama sekali terbelenggu dengan mana-mana ideologi politik.

Apakah Nik Ajis akan mengeluarkan fatwa mengatakan sekolah pondok terbabit dibeli oleh UMNO? Adakah Nik Ajis akan mengatakan sekolah pondok terbabit tidak mengikut ajaran Islam yang sebenar?Adakah Islam Nik Ajis dan Islam sekolah pondok tersebut tidak sehaluan?

Adakah Nik Ajis akan mengharamkan sekolah tersebut?

Jelas, Islam yang diperjuangkan oleh PAS hanyalah bersifat kepentingan politik. Lagipun di dalam buku 7 Wali Melayu, nama Nik Ajis tidak termasuk di dalam senarai. Di Kelantan, hanya nama Tok Kenali yang menjadi sebutan dan diiktiraf kealimannya.

Kenapakah Nik Ajis tidak mewar-warkan nama Tok Kenali sebagai wali besar dari Kelantan?

Wali-wali adalah ibarat sebutir permata..Sedangkan ulamak PAS ibarat kaca yang bersepah di tengah-tengah jalan. Justeru, sebab itulah wali-wali besar jarang dikenali orang bahkan mereka tidak mahu diri mereka dikenali umum..berbeda dengan ulamak PAS yang menayangkan wajah mereka di jalan-jalan bahkan di batang-batang pokok sehinggalah ke tong-tong sampah di dalam pilihanraya dengan poster-poster muka mereka yang bertebaran di jalanan.

Mungkin Nik Ajis dan ulamak PAS lupa bagaimana junjungan besar bersabda ..'Barangsiapa diam. dia akan selamat'. Hari ini ulamak palsu PAS lantang bersuara memperjuangkan sesuatu yang cukup kabur termasuklah bersetuju untuk si kafir menjadi Timbalan Perdana Menteri..

Dunia mahu kiamat???

No comments:

Post a Comment