Tuesday, December 7, 2010

Selamatkah kita?


Tahniahlah kepada BN kerana berjaya dalam beberapa peristiwa..Menang di Bagan Pinang, Hulu Selangor, Batu Sapi dan Galas..Selain daripada itu tahniah juga kerana berjaya membawa semangat baru kepada ahli-ahlinya di dalam Perhimpunan Agung UMNO dan yang terbarunya Konvensyen Barisan Nasional.

Kalau dari pandangan mata kasar BN sudah tampak kembali berada di landasan yang betul di dalam menarik perhatian rakyat Malaysia untuk kembali menyokong Barisan Nasional. Soalnya berapa lama semangat dan rentak yang menyebelahi BN ini akan kekal? Adakah akan kekal sehingga tarikh Pilihanraya Umum ke 13 nanti?

Baiklah..kita lupakan soal semangat ini buat sementara..Ramai sangat orang yang duduk mencongak akan tarikh pilihanraya umum ke 13. Aku kurang pasti apa yang membuatkan orang terlalu memikirkan tarikh pilihanraya umum ke 13. Biar saja Perdana Menteri yang memikirkan soal tarikh pilihanraya umum..Tak usahlah semakkan kepala menduga...Yang harus kita fikirkan adakah semangat juang untuk menghadapi pilihanraya itu masih membara sehangat semangat yang ada di dalam Perhimpunan Agung UMNO yang baru lalu?

Aku menerima sms dari seorang teman yang dahulunya totok UMNO dan BN..Kali ni smsnya seolah menggambarkan yang beliau telah beralih kiblat..macam sudah ke arah parti bulan saje rentaknya. Ini adalah keadaan yang amat membimbangkan..Bayangkan saje kalau ada ramai lagi di kalangan totok BN dan UMNO yang entah kenapa berubah kiblat..Parah!!!!

Ahli-ahli UMNO dan BN tidaklah usah terlalu selesa dengan keadaan sekarang..Dahulu pun tidak pernah ada di antara kita yang pernah terfikir BN akan kehilangan majoriti 2/3..tidak pernah siapa terfikir BN akan kehilangan 5 negeri..Aku sendiri jadi hilang punca bilamana Bilik Gerakan aku sendiri 'roboh' dihenyak DAP...Memang tidak pernah terduga..

Macam dalam permainan bolasepak..Jangan hanya kerana terlalu asyik menyerang kita lupa aspek pertahanan..Orang kata..'politik adalah seni memungkinkan yang mustahil'..Dalam politik seorang MUSUH JUGA BOLEH MENJADI RAKAN..kalau tidak mana mungkin ada peribahasa 'MUSUH DI DALAM SELIMUT'. Orang politik memang bijak 'menanam tebu di bibir'...Waspada!!

Janganlah kerana fikirkan sudah berada di zon selesa kita lantas lupa untuk bersedia menghadapi sebarang kemungkinan..Air yang tenang jangan disangka tidak ada buaya..Jerat tidak pernah lupa pada pelanduk..

Semalam semasa makan malam ada suara sumbang yang kedengaran tentang isu Khir Toyo..Bertepuk tangan saudara kita apabila Khir Toyo dihadapkan mahkamah.. Adakah itu tanda angin tsunami politik belum berakhir? Aku ambil tepukan saudara kita itu sebagai SATU PERINGATAN BAHAWA AHLI-AHLI BN KENA HARUS BERSEDIA DAN BEKERJA LEBIH KUAT...Bayang saja kalau puluhan ribu pengundi yang bertepuk tangan seperti saudara kita itu..

Aku masih bimbang dan ragu-ragu..Kalau Perdana Menteri yang saja yang bijak tetapi yang lain terus leka..Akan parahkah kita?

3 comments:

  1. SLM BRO..PM JADI MANGSA ORG BAWAHAN DIA YG SUKE BUAT KEJE SABOTAJ. KLU DIORANG RASE ADA HARAPAN NAK MENANG PRU13 NANTI, TLG LA JGN BUAT PERANGAI GILE2 ADOIYAIII

    ReplyDelete
  2. KIta harap jentera BN tidak terus dibuai mimpi

    ReplyDelete
  3. terima kasih Badut Rakyat..sama-sama kita memperjuangkan kesejahteraan Malaysia...

    ReplyDelete