Tuesday, December 7, 2010

Mari doakan Nik Aziz...

Mulut seharusnya mendoakan yang terbaik untuk manusia yang lain..Justeru, wajib pada kita untuk mendoakan agar Nik Aziz segera pulih dari keuzuran yang sedang ditanggungnya(jika benar seperti apa yang diperkatakan)..Biar sejauh mana perbedaan ideologi politik dan biar selantang mana beliau mencerca UMNO tetapi sebagai umat Islam setiap cercaan janganlah kita balas dengan cercaan yang memudaratkan orang lain.

Biarlah apa yang beliau hamburkan pada UMNO dan Barisan Nasional, perkara terbaik yang wajib dilakukan adalah mendoakan kesejahteraan. Selagi kita melafaz syahadah yang sama, kita mesti mendoakan beliau.

Jangan kita mendoakan orang lain untuk pecah perut dan jangan kita terus mengkafirkan orang lain. Kehidupan di dunia adalah sementara dan jangan kita menyesal apabila di hitung di akhirat kelak. Selagi ada keizinan Allah untuk kita terus menghirup udara dunia, haruslah kita gunakan untuk kerja-kerja kebaikan.

Jangan pula kita terkejut, jika ada kafir-kafir dari puak sebelah sana akan hadir untuk membaca potongan ayat-ayat Al-Quran dan surah Yasin untuk mendoakan kesihatan Nik Aziz..

Dunia jangan sampai terbalik...

5 comments:

  1. sdr,

    memang benar. adalah kewajipan setiap penganut islam untuk mendoakan yang terbaik bagi saudara seagamanya.

    perbezaan fahaman politik adalah fitrah manusia tetapi agama tidak membezakan kita di segi apa pun.

    semoga nik aziz tabah dan cepat sembuh... amin!

    ReplyDelete
  2. Seharusnya begitulah..amarah yang marah adalah bisikan syaitan semata-mata

    ReplyDelete

  3. Syaitan bekata,

    "Doakan supaya dia pecah perut"

    ReplyDelete
  4. Gelak sampai pecah perut pun ada

    ReplyDelete