Thursday, December 23, 2010

Keretapi vs Menteri..Tahniah


Kasihan dan simpati..Dalam keadaan ada blogger sedang berjuang bermati-matian mencari isu untuk dibawa ke medan perang pilihanraya terutamanya di dalam Pilihanraya Kecil DUN Tenang ada pula blogger kita sendiri yang sedang seakan menahan usaha ini. Tujuan dan matlamat? Aku sendiri tidak tahu.

Dalam dunia siber dan media baru, digemparkan dengan pendedahan, projek dengan isteri orang di dalam koc keretapi..satu tamparan yang hebat kepada pimpinan sebelah sana. Dan pastinya pendedahan isu koc keretapi ini memerlukan usaha yang bukan sedikit. Malangnya..'peluru' yang disediakan ini didatangi pula oleh kereta kebal yang menahan 'peluru' koc keretapi ini dari meletus. Samalah seperti peluru berpandu Scud yang didatangi oleh peluru berpandu Patriot di dalam Perang Iraq-US.

Yang hebatnya di dalam isu ini..Blogger kita yang menyediakan peluru, blogger kita juga yang menahan peluru itu dari terus pergi ke sasaran. Isu koc keretapi berhadapan pula dengan isu Menteri projek dengan pembantu rumah. Keliru atau apa masalahnya aku sendiri sedang menggaru kepala memikirkannya.

Amarah yang marah?Tidak puashati?Hits? Arghhhhhhhh...macam-macam yang sedang berlegar di dalam kepala aku....

Secara peribadi aku berpandangan..siapa jua bebas memberi pandangan..Biar putih tulang, jangan putih mata..malangnya..sahabat-sahabat sendiri yang sedang memutihkan mata kita sendiri!!

Aduhai..bijak memang bijak tindakan ini..Teruskan usaha melawan arus ini kalau itulah yang dirasakan boleh memberi kepuasan hati..Benarlah pepatah orang tua..IKUT NAFSU LESU, IKUT HATI, MATI!!!!

P/s: Wikileaks dengan Wikileaks...rasanya tidak perlu disambut pendedahan tu..busuk bau pekung sendiri siapa nak tolong lubang hidung?Ahmad Nisfu?

No comments:

Post a Comment