Tuesday, December 28, 2010

Indon berdemo lagi


Khabarnya penyokong-penyokong bolasepak Indonesia berdemo di hadapan hotel pasukan bolasepak negara menginap di Jakarta. Semuanya gara-gara tidak puashati pasukan mereka dibenam di Bukit Jalil.

Pasal dakwaan sinaran laser mengganggu penjaga gol mereka hanyalah alasan yang sengaja dicipta. Siapa yang tidak kenal dengan Indon yang memang suka berdemo.

Dalam bolasepak mungkinkah seorang penjaga gol tidak bergerak mengejar bola sehinggakan sinaran laser yang sekecil itu mampu mengejar anak mata penjaga gol? Semuanya alasan dan sememangnya Indon memang suka berdemo.

Apabila pasukan bolasepak kita dibelasah dengan jaringan yang cukup besar di Jakarta, anak-anak Indon ini diam seribu bahasa bahkan apabila mereka bertandang di tempat kita, mereka dilayan dengan penuh semangat kesukanan.

Kalau bendera negara kita pun mereka tergamak bakar mana mungkin mereka dapat menerima kekalahan ini. Mungkin benar bila ada orang yang berkata, penyokong mereka lebih rela pasukan mereka tumpas di tangan pasukan lain selain daripada pasukan Malaysia.

Apapun kita harap pasukan negara kita tidak akan lemah semangat dengan provokasi yang tidak ada semangat kesukanan ini.

Sama-sama kita panjatkan doa moga pasukan kita beroleh kejayaan.

Rakyat Malaysia pastinya merestui perjuangan anak-anak muda ini..Malaysia boleh!!!!!

3 comments:

  1. DIORANG NK JADI OTROMEN KE KAKI ROMEN MCM AL JUBOREE KE LANTAK DIORANG!..PENYOKONG MESIA BOLEH!..INDON GET LOOSE!..INI MLM TIM MESIA KASI BANTAI INDON HABIS2 YEHAAAAAAA!!!

    ReplyDelete
  2. semoga Allah melindungi player negara dari perkara2 yg tak diingini dan merestui perjuangan anak2 muda kita. rakyat indon ni memang jenis tak sedar diri, tak sedar di untung. kalau dah tak boleh terima kekalahan lebih baik jangan main. apa2 yang berlaku aku tetap bersama skuad Harimau Malaya.ayuh sama2 kita panjatkan doa untuk perlawanan malam ini. Moga Malaysia berjaya Insyaallah

    ReplyDelete
  3. Kita akan tetap di belakang skuad Harimau Malaya. Belakang menyokong bukan meliwat.Hahaha

    ReplyDelete