Wednesday, December 8, 2010

Shaiful sumpah tipu?


Suatu ketika dahulu aku senak perut bila anak muda yang bernama Shaiful begitu berani bersumpah menjunjung Quran di dalam masjid. Bukan kepalang berani anak muda ini, menjunjung mukjizat Nabi Muhammad s.a.w.

Ragu-ragu terus berlegar dalam kepala aku dan dengan penuh debar aku menanti adakah kesan ke atas anak muda ini akibat dari peristiwa yang cukup berani ini.

Puak Pakatan mula mempersoalkan cara anak muda ini menjunjung Quran kerana kata mereka anak muda ini tidak mengikut cara bersumpah yang betul. Pada aku biar cara mana sekalipun anak muda ini bersumpah dan menjunjung Quran yang pentingnya Quran tetap Quran dan akan kekal sebagai hakim terbaik sepanjang zaman.

Kita lupakan bagaimana cara anak muda ini menjunjung Al Quran dan kalau benarlah kata Yusuf Qardhawi berhubung Nuar Berahim kita sudah lama menunggu untuk Nuar Berahim membawa Yusuf Qardhawi ke Malaysia untuk membuat acara angkat sumpah dengan cara yang didakwa betul caranya. Sudahnya sampai ke hari ini, Nuar Berahim tidak berani untuk bersumpah..Kalau beranilah Nuar Berahim bersumpah aku cadangkan TV1, TV2 dan TV3 untuk buat siaran langsung..Soalnya beranikah Nuar Berahim???

Rupanya dalam diam anak muda ini telah pergi menunaikan fardhu haji..Hebat dan cukup berani..Kata orang kalau di Mekah jangan dikatakan perangai malah jika ada tutur kata yang tidak elok sekalipun akan menerima musibah. Tapi nampaknya, anak muda ini telah selamat menunaikan fardhu haji dan apakah puak Pakatan masih ragu-ragu dengan sumpah anak muda ini?

Kalau seangkuh itu PAS menjanjikan syurga kepada ahlinya kenapakah PAS tidak mencadangkan kepada Nuar Berahim untuk menjunjung Quran untuk membersihkan namanya? Cara dan kaedahnya kita serahkan pada PAS mahupun Nuar Berahim..ikut acuan yang dirasakan sesuai pada mereka.

Khabarnya PAS adalah parti yang memperjuangkan Islam..mudah-mudahan PAS tidak pernah lupa bahawa Al Quran adalah sebaik-baik hakim dan tetap kekal sebagai mukjizat terulung hingga ke akhir zaman..

Beranikah Nuar Berahim? Kelu seribu bahasa?

3 comments:

  1. Tapi Anwar tu langsung tak mau bersumpah atau ke Mekah.

    Jadi siapa tipu siapa? Ingat soalan siapa rogol siapa?

    ReplyDelete
  2. Berani kerana benar takut kerana salah. Pepatah Melayu mungkin boleh diguna pakai dalam sesetengah perkara

    ReplyDelete
  3. entah la.... dunia memang akhir zaman. sesuka hati gunakan agama utk kpentingn diri sndiri. makin bodoh umat Islam zaman ni. sy malu sgt2 dgn umat Islam yg ngaku Islam tp..... lu pikir la sndiri.

    ReplyDelete