Tuesday, October 11, 2011

Miskin benar Yang Berhormat Malaysia



Dengan tanggunggjawab yang besar seperti Yang Berhormat yang pengundinya bukan ratusan, elaun sebanyak RM 6,500 sebulan adalah sesuatu jumlah yang cukup kecil.

Sewajarnya elaun itu dinaikkan bagi membolehkan Yang Berhormat bertugas membela nasib rakyat di luar sana. Dan 'keperitan' itulah yang telah mendorong Perdana Menteri mengambil kira untuk menaikkan elaun Yang Berhormat semasa pembentangan bajet tempoh hari.

Tetapi dek kerana keangkuhan 'boss' Pakatan nampaknya harapan hanya tinggal harapan. Jangan salahkan Perdana Menteri kerana kenaikan itu tidak dapat dilaksanakan.

'Boss' Pakatan yang tidak bersetuju dengan kenaikan itu memanglah tidak merasai apa yang Yang Berhormat lain rasai. Dengan pencen yang 'boss' Pakatan itu terima dan dengan gaji sebagai Ketua Menteri memanglah kenaikan itu tidak memberi kesan kepada mereka. Tetapi kepada Yang Berhormat Cabuk, nampaknya 'miss soru' lah jawabnya.

Bukanlah tabiee dan etika sebagai boss yang baik apabila terlalu memikirkan kedegilan kepalanya tanpa mengambil kira 'poket' anak-anak buahnya yang sentiasa 'sakit'.

Mungkin sudah ditakdirkan Yang Berhormat Pakatan akan kekal menggunakan perkhidmatan awam dan tidak hairanlah kalau ada Yang Berhormat Pakatan kerap ke Puduraya untuk mengambil sebarang perkhidmatan.

Patutlah yang mendapat gelaran Yang Berhormat Puduraya membantah kenaikan elaun ini kerana mungkin jika elaun sudah dinaikkan beliau tidak lagi dapat ke Puduraya untuk mendapatkan 'perkhidmatan' awam lagi.

No comments:

Post a Comment