Sunday, January 16, 2011

Tenang: Kau kencing lagi



Nuar Berahim dah mula jual temberang di Tenang..Di stesen Tenang Nuar Berahim kata soal harga barang adalah disebabkan oleh BN. Kawan aku yang tinggal di Selangor kata harga barang-barang naik juga..Kerajaan yang memerintah Selangor adalah kerajaan Pakatan jadi kenapa harga barang-barang terus naik di Selangor kalau benarlah kerajaan Pakatan di Selangor benar-benar membela nasib rakyat?

Harga gula dan minyak masak di Selangor terus naik seperti di negeri-negeri lain..Jangan hanya pandai menuduh kerajaan BN yang menyebabkan harga barang naik..Perbetulkan apa yang ada di Selangor dulu kemudian baru boleh menuding jari kata kerajaan BN yang menaikkan harga barang.

Intai-intailah diri tu dulu..Kalau di negeri sendiri pun tak boleh nak dikawal harganya jangan membuta tuli menyalahkan orang lain.

Di Selangor bil air tak perlu bayar?Lawak bangang apa yang Nuar Berahim jaja? Seharusnya Nuar Berahim dinobatkan sebagai juara Raja Lawak seperti Nabil, Sepah dan lain-lain..Tiap-tiap rakyat Selangor tetap bayar bil air di Selangor..mana ada percuma di Selangor? Mungkin di Selangor ada Santa Claus yang bawak guni suka-suka kasi air percuma di Selangor..Berapa punya bodoh rakyat jika percaya apa yang Nuar Berahim cakapkan. Dalam ceramah tidak ada agenda pembangunan untuk membela rakyat yang diutarakan..yang ada cuma agenda mengatakan dirinya dianiaya semasa tuduhan kes liwat yang terdahulu dan yang ada cuma segala keburukan BN..rasanyalah dalam tempoh 50 tahun merdeka tidak adakah secebis kebaikan yang BN lakukan untuk rakyat Malaysia?Ada mata silalah gunakan dengan bijak untuk menilai..Jangan jadi lembu yang dicucuk hidung...Otak untuk berfikir...

Jangan terpedaya dengan manis mulut Nuar Berahim..

2 comments:

  1. Ketika Kerajaan BN Selangor menaikkan cukai pintu. Maka Pakatan Rapuh berkokok memaki hamun kononnya menyusahkan rakyat. Maka mereka berjanji akan mengurangkan cukai pintu jika memerintah.

    Sekarang Pakatan memerintah Selangor, tak ada pulak mereka turunkan cukai pintu. Apabila rakyat tuntut, Pakatan salahkan BN dahulu kononnya banyak rasuah. Dah hampir 3 tahun memerintah, tak kan tak dapat selesaikan.

    Aku percaya, jika Pakatan memerintah Malaysia, mereka tidak akan turunkan harga keperluan asas ini. Mereka akan salahkan kerajaan BN jika Pakatan gagal turunkan harga keperluan asas.

    ReplyDelete
  2. Rumah pak cik aku di PPR Flat Sri Perantau, Pelabuhan klang tak dapat pun subsidi air sebanyak 20m3.
    Aku tanya pak cik aku, dia hanya senyum tawar.

    Ada sesiapa dari PPR Flat Sri Perantau, Pelabuhan Klang? Harap dapat jelaskan.

    ReplyDelete