Tuesday, January 11, 2011

Debat Najib-Anuar


Apa standard Nuar Berahim nak debat dengan Perdana Menteri? Nuar Berahim ni siapa nak cabar Najib? Setakat penasihat ekonomi bergaji RM 1 elok lupakan aje niat tu.

Bukan isu ekonomi sebenarnya yang hendak didebatkan tetapi sekadar nak mencari publisiti..Semua orang tahu puak Pakatan dalam keadaan menanti tersembam ke bumi maka salah satu cara mencari publisiti dan menarik minat rakyat adalah melalui debat.

Betul sangat apa yang disarankan oleh Senator Ezam yang mengatakan Najib tidak perlu melayan permintaan Nuar Berahim tu..Sekadar 'membuang masa'.

Nuar Berahim tak perlu nak tunjuk pandai dengan nak mengajar Najib bagaimana nak mengurus ekonomi negara. Nuar Berahim jangan lupa yang dia merupakan penasihat ekonomi negeri Selangor..Jalan terbaik kalau nak tunjuk pandai jana ekonomi negeri Selangor dulu. Tak perlu nak menebeng muka di dalam TV mencari publisiti.

Tidak mungkin kita lupa bilamana Nuar Berahim berdebat dengan Shabery Cheek suatu ketika dulu..Kesannya tidak ada yang membantu membangunkan ekonomi negara. Sekadar menyapa minda rakyat menentukan siapa menang dan siapa yang kalah..Siapa yang lebih loyar buruk..Tidak ada lebih daripada itu.

Ada suara yang kedengaran di kalangan profesional yang mengatakan Shabery Cheek lebih berjaya di dalam debat itu dan pada puak-puak perut hijau tentunya mengatakan Nuar Berahim lebih hebat.

Dalam soal menjana ekonomi membuktikan kemampuan adalah lebih baik dari setakat menggoncang tin kosong. Najib dan Nuar Berahim punya platform tersendiri..Najib di kerajaan pusat dan Nuar Berahim berplatformkan negeri Selangor untuk membuktikan kemampuan menjana ekonomi..

Setidak-tidaknya Najib sudah membuktikan kemampuan dengan peningkatan indeks komposit di Bursa Malaysia dan lain-lain dasar.....Nuar Berahim apa yang sudah dibuktikan di Selangor?

Cakap memang murah..Kalau ada kepentingan cepat sahaja Nuar Berahim ambil kesempatan ajak berdebat..kes di mahkamah tidak pula mahu dicepatkan..Angkat sumpah dan kemudian debat..Ada bran?

p/s KJ, lu muda lagi tak payah nak melayan permintaan dari Nuar Berahim ni..Orang muda amarahnya sukar dibendung..ingat saja pesan gua dan pesan orang tua..ikut hati mati, ikut nafsu lesu..Pemimpin akan menjadi hero di mata rakyat bila berkhidmat untuk rakyat dan debat tidak akan menjadikan pemimpin itu sebagai hero...

8 comments:

  1. Kes liwat asyik tertanggoh2 tah bila nak selesai, macam2 perangai si aljub buat bukan apa sekadar buy time je. Sekali gus nak distract rakyat, tak payah debat suma orang tau negeri muflis kalau ikut janji 100 hari pertama. Dulu kata nuar 'harini kita perintah esok harga petrol turun' sampai nari pun negeri pembangkang tak turun harga minyak.

    ReplyDelete
  2. kita tunggu serangan UMMI adik Azmin Ali...
    "UMMI HAFILDA SAMAN ANWAR,JIJAH,KARPAL DAN PAS RM700 JUTA"
    pasti berjaya broooo....

    ReplyDelete
  3. Betul..betulll...pemimpin yg hebat bukan kerana pandai berdebat...berpidato..
    Pemimpin yg relevan dengan rakyat adalah yang buat kerja bukan untuk promosi diri sendiri.

    ReplyDelete
  4. itu namanya...pemimpin tidak cukup sifat...setakat melaung-laung dikaca tv dan media apa guna..semua orng boleh buat...kalau berdepan baru tau siapa yg bercakap secara berilmu dab berfakta...

    ReplyDelete
  5. najib tkt berdebat dengan anwar.. kalau dh tkt tu, tkt jgk la..xpyh hang nk sorong bdk mentah KJ tu plk yg cbr anwar bg selamatkan karier politiknya. xpsl2 slpas ni KJ plk ngaku diliwat anwar.. duit punya psl beb.. najib najib..kah kah kah

    ReplyDelete
  6. biasalah semua pimpinan umno kejut bila diajak berdebat...kalau di tv bukan main berapi-rapi..

    ReplyDelete
  7. berkhidmat untuk memampuskan rakyat..semua harga barang naik...itu yg dikatakan hero?????

    ReplyDelete
  8. x payah cakap banyak pru13 nnt kita pakat undi pakatan rakyat... dah berjaya baru terbukti...
    untuk org umno berapa banyak duit yang pemimpin bn dok bg kat korang.. korang ni x pakai minyak ke naik keta, x pakai minyak ke nak memasak.. lupa bn dah supportkan.. itu pun bila nak mengundi...

    ReplyDelete