Saturday, January 22, 2011

Tenang: Salam celaka pembuka kata


jutaan pencacai PAS sedang khusyuk dan insaf

Proses penamaan calon bagi Pilihanraya Kecil DUN Tenang sudah selesai dan bermula semalam siri kempen sudah bermula..ceramah sana ceramah sini..tipu rakyat sana sini.

Mungkin aku bermula dengan langkah kaki kiri semalam..Ceramah pertama yang aku hadiri telah membuatkan aku bosan tahap dan tahap marah meluap-luap.

Ceramah yang diadakan di Dataran Wayang Pacak PAS semalam turut dihadiri oleh Tian Chua si pengigit tangan polis. Sebaik aku sampai, si penggigit tangan polis ni dah nak habis berucap..entah apa yang dia kencing orang Tenang aku pun tak tahu.

Yang celako (ikut kata Nik Ajis)..akhir ucapan si penggigit tangan polis ni kasi salam..Betapa punya celako (pinjam lagi kata Nik Ajis..kena bayar royalti nanti).

Pak Lebai alim kucing PAS yang ada terhangguk-hangguk kepala bangga dengan kebolehan Tian Chua..Kebolehan ke tu? Mungkin kebolehan yang membodohkan alim kucing PAS tetapi tidak rakyat Tenang.

Unit Amal PAS bersorak suka..Kalau dah dasar mangkuk tingkat, si kafir mainkan salam untuk politik pun bersorak suka..Tapi aku tak hairan kerana dasar mangkuk tingkatlah dia kena dibodohkan oleh si penggigit tangan polis ni.

Ramai betul yang datang ceramah PAS tu semalam..Mencecah puluhan juta orang..Kalau ada yg hadir pun cuma pencacai-pencacai angkat taik PAS (pinjam kata P.Ramlee pulak)..Jumlah yang hadir ke ceramah PAS semakin berkurang..Alhamdullillah Amin..diperkenankan jua doa aku..Tak macam doa Nik Ajis yang tak makbul ye tak??

Khabarnya ceramah Nuar Berahim tidak jauh dari Taman Wawasan siap kena hidangkan nasi beriani nak panggil orang datang? Betul ke?

Pakatan nampaknya dah tak laku..kalau ada penggemar sukan bermotor..anda tunggu saja ketibaan Pakatan Rakyat ke kedai-kedai potong atau ke kedai besi-besi buruk..

Angkuh? Angkuh untuk mempertahankan negara tak apa..Jangan angkuh kerana bangga boleh merosakkan negara..

Rakyat Tenang pilihlah nak yang bagaimana...Tanda yang malang bagi rakyat Tenang kerana jawap salam dari si kafir penggigit tangan polis..

5 comments:

  1. biar p lah kafir tu nak bg salam ke x..x salah pun..secara xlangsung boleh mendekatkan mereka dgn islam..kita sebelah pihak sini jgn terlalu mempolitik kan isu sebegini yg akhirnya menjadi liabiliti kpd umno sendiri...plz bro..kita ni byk sgt bagi publisiti isu2 cmni..rakyat dah bijak bro..

    ReplyDelete
  2. Gua sokong bro..kalau kita orng islam buat macam ni..macam mana org bukan islam mau dekat kan diri dgn Allah SWT...kini rakyat dah matang mana yg betoi..jadi janganlah jadikan isu agamaa utk tujuan politik...

    ReplyDelete
  3. Dekatkan diri kepada Islam untuk kepentingan politik tidak mendatangkan apa2 hasil..dia orang ni bukan nak mendekatkan diri tapi sekadar mempergunakan Islam untuk kepentingan diri..kalau tidak dah lama Nik Aziz boleh mengislamkan mereka.Sendiri mau ingat

    ReplyDelete
  4. hang harito.... kenapa la hang harito terpedaya, tertipu dengan sikafir pengigit tu... lain lah kalau insan yang tidak cenderong politiknya, boleh juga diterima salam tu

    ReplyDelete
  5. pas pus pis... jimat sakan masa PRK ju... bila perang poster, asyik usung gambar pok jis dgn AIR MATO BOYA... hu hu

    ReplyDelete