Wednesday, January 26, 2011

Tenang: Nasharuddin Mat Isa pusing 360 darjah


Tunduk je Nasharuddin..Mesti fikir agaknya sayang ke Nik Ajis pada dia? Bernilaikah lagi dia di mata pimpinan PAS?


Gaya mahu steady Nasha..Nik Ajis sedang tengok KPI kau tu..salah gaya tak dapat jadi calon lagi..Makan pisang kau nanti..


Suatu ketika dahulu dialah playmaker di dalam cubaan mewujudkan Kerajaan Perpaduan UMNO-PAS.

Tetapi sejak Nik Ajis bersin dan pimpinan tertinggi PAS menghalang beliau daripada berucap di dalam kempen Pilihanraya Kecil Manek Urai dan sejak Nik Ajis kata yang PAS Kelantan hanya akan membenarkan anak-anak jati Kelantan menjadi calon di Kelantan di dalam Pilihanraya Umum nanti, Nasharuddin Mat Isa masuk gear reverse.

Malam tadi di Dataran Air Panas, Nasharuddin hentam UMNO bagai esok tak ada matahari lagi. Biasalah berucap depan Nik Ajis suka tak suka Nasharuddin harus menampakkan dirinya sebagai ayam sabung PAS. Kalau tidak melepas kerusi di dalam Pilihanraya Umum nanti. Berapa besar punya hipokrit Nasharuddin. Paling tidak mahu mengimbangi kasihnya Nik Ajis pada Husam.

Nasharuddin cakap pimpinan tertinggi UMNO termasuk bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir buta sejarah kerana mengatakan fatwa PAS berubah-ubah dari segi pemilihan calon kerana PAS memilih meletakkan calon perempuan di Tenang. Yang kau ni bongok sangat kenapa Nasharuddin? Kita bukan mempersoalkan tentang jantina calon..Yang kita persoalkan adalah fatwa PAS berhubung suara wanita sebagai aurat.

Dulu PAS tidak mahu menghantar qariah ke Tilawah Membaca Al Quran kerana PAS berkata suara wanita adalah aurat dan tidak seharusnya didendangkan di depan bukan muhrim. Itu persoalannya. Bukankah sekarang Cikgu Mala tak kenang budi sedang menjual suaranya di dalam kempen Pilihanraya Kecil Tenang???

Takpelah Nasharuddin..Kau tu orang politik..jaga kerusi itu perlu untuk periuk nasi...Tapi janganlah jadi hipokrit di dalam perjuangan...Macam Cikgu Mala yang tak kenang budi lah nampak gayanya...

2 comments:

  1. Orang nak cari makan kadang tu tak sedar ucapan dia pada ketika dan saat itu menggelincirkan dia kearah murtad.

    Main main lah... sedangkan kamu tahu (ke macam tahu Nasharuddin?)

    ReplyDelete
  2. org politik biasalah. kadang2 tergelincir, sesekali menggelincirkan diri. demi sedikit keuntungan duniawi. demo lagu mano nash?

    ReplyDelete