Sunday, December 12, 2010

Apa jawapan Azmin?


Lama tak mendengar khabar Umi Hafilda Ali..tiba-tiba muncul dengan permintaan yang merobek hati seorang abang. Begitulah kisah sayangnya seorang adik kepada abang kandung. Mungkin kerana tidak lagi tertahan perilaku abang yang menjolok mata.

Andaikata orang lain yang mahukan supaya Azmin bertaubat mungkin benar kalau dikatakan ada unsur-unsur percaturan politik tetapi jika seorang adik kandung mahukan abangnya bertaubat, mungkin sahaja ada perkara kurang elok yang sedang dilakukan oleh si abang.

Perkataan seperti khianat pada bangsa dan negara adalah ayat yang cukup berat maknanya. Kalau di kampung semasa aku kecil kalau perkataan sebegitulah yang aku lemparkan pada abang kandung aku, mahu saja pelempang jepun hinggap di muka aku.

Mungkin Azmin tidak bercadang untuk mengambil tindakan undang-undang pada Umi Hafilda kerana carik-carik bulu ayam pasti bertaut semula dan air dicincang takkan putus.

Setidak-tidaknya Azmin kenalah menafikan apa yang Umi Hafilda dedahkan. Tetapi sudah banyak hal yang Azmin mengambil sikap mendiamkan diri. Suatu ketika dulu bloggers mencabar Azmin untuk buat ujian DNA berhubung soal anak. Apakah dalam soal ini Azmin akan bersuara mempertahankan dirinya?

Rasanya Azmin hanya akan bersuara kepada perkara-perkara yang boleh menggugat kepentingan politiknya di dalam PKR dan hanya akan bersuara mempertahankan Nuar Berahim.

Kita cabar saja Azmin bersumpah menafikan apa yang Umi Hafilda telah dedahkan. Soalnya, beranikah Azmin atau mungkinkah Azmin akan mendiamkan diri dan membuat pelbagai helah seperti mana isu sumpah yang dicabar kepada bossnya, Nuar Berahim?

Atau mungkinkah ayat lazim dengan mengatakan ini adalah konspirasi jahat UMNO akan terus dilagukan oleh Azmin untuk mencari jalan keluar mudah?

Rakyat tidak sebodoh dahulu dan tentunya ayat yang keluar dari mulut Umu Hafilda akan membuatkan rakyat berfikir 2 kali untuk terus menolak apa yang Umi Hafilda telah dedahkan.

Rasanya, Azmin tidak akan dibuai mimpi indah malam ini!!!

2 comments:

  1. Betulkah lubang kunyit Azmin masih belum ternoda oleh Anwar?

    Hadiah kereta Jaguar tu bukan kerana sudah lama menjadi kekasih setia?

    ReplyDelete
  2. Aduhai..
    Nak ditelan mati mak.
    Nak diluah mati bapak.
    Nak diMinum.... alamak ada KUNYIT !
    khathuiiiiiii

    ReplyDelete