Wednesday, November 30, 2011

Adakah hitam itu lembut? Black Metal?



Maaf dalam Malaysia sudah tidak ada harga. Buatlah salah sebesar mana sekalipun, sebutan dan tindakan memohon maaf pasti meredakan suasana. Benarkah?

Kenyataan itu mungkin benar jika pihak yang diaibkan itu adalah kalangan orang Barisan Nasional. Tetapi adakah pemintaan maaf itu laku di mata ahli Pakatan?

'Hitam Metalik' yang disemburkan pada Menteri Besar Perak adalah bukti Pakatan memandang enteng tentang ketegasan pimpinan Barisan Nasional. Sudah tertanam kemas di benak Pakatan bahawa Barisan Nasional tidak segarang mereka.

Barisan Nasional sudah terlalu biasa di maki hamun oleh mereka. Siapa yang tidak biasa mendengar UMNO dikatakan kafir, MCA dengan gelaran pelacur politik. Tidak terlepas juga digelarkan anak haram dan anjing.

Benarlah kalau ada yang berkata ' Ucaplah apa saja, tak luak pun, 'alah bisa tegal biasa' tetapi kalau kebiasaan tetap dibiarkan sebagai kebiasaan ianya lambat laun akan menjadi barah.

Rakyat tidak mahu pemimpin yang terlalu berlembut dan kerana lembut itulah kita terus diinjak-injak oleh mereka seolah-olah kita sang khunsa di Lorong Chow Kit sana.

3 comments:

  1. saya rasa dia tak kata hitam metalik, mungkin maksudnya hitam meghelit. yang paling sakit hati, bila yang pakai ketayab duk dengar syarahan si putih melepak (putih tapi belengas dan busuk babi) ketawa besar.
    apakah PAS tak rasa bersalah, berdosa, sebagai puak Islam yang bakal masuk syurga, ketawa terhadap cacian sifat orang lain, yang bukan ciptaan manusia.
    apa salah dengan bangsa dan kulit? kalau perjuangan hangpa berlandas agama? adakah syurga itu untuk orang kulit putih saja kah? atau hanya untuk PAS? apa hal pula manusia di negara lain yang Islam tapi tak jadi ahli PAS? Salahkah orang Arab saudi memuji Melayu sedangkan yang dipuji tu bukan semuanya ahli PAS?

    ReplyDelete
  2. Ngor, pukimak lu. Lu putih lu ingat lu banyak cuci kah? Anak haramjadah...lu kotor saperti babi dan lu punya parti DAPigs sudah macam babi...RACIST!!! Orang2 PAS boleh ketawa pulak pada lu punya joke pasal kulit hitam. Sama lah lu punya audience pun anak haramjadah.

    Saya baru dengar berita lu sudah mohon maaf pada MB Perak...tapi sudah lambat. Damaged done...your 'joke' has already shown how LOW you are! Saya bersungguh2 berharap MB Perak TIDAK menerima lu punya mohon maaf.

    ReplyDelete
  3. demi tuan nya yg berkulit putih seputih kulit babi, walaupun hatinya busuk sebusuk najis babi,PAS tetap rela ketawa bersama mengejek saudara se agama,opps...sorry.. MB beragama Islam, sdgkan ahlul bahlol PAS beragama isle ciptaan pork nick najis...lupa la plak...

    ReplyDelete