Thursday, September 29, 2011

Hudud: HamPAS lebihkan Buku Jingga dari Al-Quran?



Segala teki teki berkenaan pelaksanaan hukum hudud yang dicadang hendak dilaksanakan oleh HamPAS sudah terjawab malam tadi. Seperti yang diduga, HamPAS hanya tertarik untuk menggunakan perkataan hudud untuk kepentingan politik tetapi tidak benar-benar hendak melaksanakannya.

Sebenarnya, menjadi suatu persoalan yang harus difikirkan bersama ialah mengapa HamPAS sebagai sebuah parti yang mendakwa menjunjung Islam sebagai asas perjuangan terpaksa tunduk kepada bantahan DAPigs yang tentunya, hukum hudud tidak terguna pakai. Umum tahu, hudud adalah hukum Islam dan secara automatiknya, DAPigs dan ahli-ahlinya yang bukan Islam terkecuali.

Antara lain gagalnya persepakatan di dalam Pakatan untuk melaksanakan hudud adalah kerana ia tidak terkandung di dalam isi kandung Buku Jingga. Adalah amat pelik dan sedikit bingung jika HamPAS tidak dapat membedakan kandungan Buku Jingga dan hukum hakam. Jika benarlah HamPAS sedar bahawa hukum hakam Islam adalah yang terbaik mengapa pula HamPAS terpaksa tunduk kepada kandungan Buku Jingga? Tambah membingungkan, kegagalan kepada pelaksanaan hukum hudud adalah disebabkan desakan sebuah parti yang langsung tidak ada kena mengena dengan Islam.

Anuar Berahim yang sebelum ini berkata yang akan menyokong hudud turut dilihat sebagai seorang yang gagal mempertahankan pendiriannya. Selemah-lemah Tun Abdullah sebagai Perdana Menteri, beliau tidak pernah tunduk kepada mana-mana desakan di dalam soal agama. Dan selemah-lemah Najib, tidak pula pernah kedengaran beliau tunduk kepada desakan mana-mana parti komponen. Atau adakah Nuar Berahim sekadar menggunakan perkataan hudud untuk kelihatan memperjuangkan Islam bagi membersihkan namanya dengan persoalan moral yang kian membarah?

Sejajar dengan itu, wajarkah dan mampukah kita untuk menobat Anuar Berahim sebagai seorang Perdana Menteri yang gagal membedakan antara kepentingan politik dan kepentingan untuk mempertahankan hukum-hakam agama?. Tiada kompromi di dalam agama dan hukum hakam itu akan kekal selamanya.

Dosa tetap dosa dan pahala akan kekal sebagai pahala..Tolaklah formula itu nescaya negara akan ditimpa musibah dari Allah s.w.t dan janganlah kita menjadi sebahagian daripada pembawa bala...

4 comments:

  1. PAS selalu menghina dan memeperlekehkan agama kerana dalam isu Hudud, diberikan Raja Porno Malaysia aka Raja Seks aka Raja Liwat aka Raja Zina untuk mempengerusikan isu Hudud.

    ReplyDelete
  2. PAS FOR ALL !!! ISLAM FOR ALL !!!

    HUDUD FOR MUSLIM ONLY????

    ReplyDelete
  3. Nah.. Ariff gay kahwin kat gereja cium ngan omputih... itukah ajaran Islam kat mesia yang UMNONOK perjuangkan? Berapa ramai lagi umat Islam yang murtad mahu diperjuangkan oleh UMNONOK? Wahai bahlul... sedarlah yang kamu semua hidup tak sampai 100 tahun pun...

    ReplyDelete