Tuesday, September 13, 2011

Kenapa Mat Sapu sokong Mat Indera?Untungnya DAPigs?



Mat Sapu bukanlah orang yang bijak..Tentunya beliau tercari-cari suatu punca yang boleh menampakkan dirinya sebagai hebat.

Samalah keadaannya seperti artis yang tak berapa nak laku kerana mutu lakonan yang tak seberapa maka terpaksalah mencari jalan untuk mencari publisiti murahan. Berpakaian seksi misalnya.

Sebagai orang nombor 2 PAS pastinya ketidakcerdikan Mat Sapu cukup meresahkan dirinya. Lantaran Mat Sapu terpaksa menyanjung Mat Indera untuk mencari sesuatu yang orang ingat akan dirinya lebih-lebih lagi totok-totok PAS dan rakan sekutu di dalam Pakatan. Biarpun Mat Sapu tahu erti komunis dan Mat Sapu tahu siapa Mat Indera.

Yang penting pada Mat Sapu sekarang ialah platform untuk menampakkan dirinya hebat jika tidak mahu tersadung malu sebagai orang nombor 2 PAS yang tidak berfaedah.

Khabarnya ada ahli-ahli PAS yang tidak gemar dengan cara Mat Sapu. Lantaran Mat Sapu mestilah mencari puak yang boleh mempertahankan dirinya jika 'diusik' oleh orang-orang PAS sendiri. Dan Mat Sapu jelas ternampak akan kekuatan yang sedang di bina oleh DAP lantaran itu Mat Sapu tidak boleh tidak haruslah meninggikan darjat Mat Indera. Ada juga yang berkata bahawa Mat Sapu mendapat laba daripada DAPigs untuk tujuan itu. Jika benar, maka serampang dua mata langkah Mat Sapu.

Sama jualah dengan Mat Indera yang merasakan dirinya kurang mampu untuk berjuang sendirian lantaran PKM digunakan sebagai platform perjuangan. Bukanlah Mat Indera tidak tahu apa itu erti talibarut dan tidak tahu apa itu perjuangan komunis tetapi kerana 'survival' langkah harus diteruskan.

Janganlah kita hairan jika Mat Sapu mengangkat darjat Mat Indera kerana sebabnya adalah sama HANYA UNTUK SURVIVAL POLITIK dirinya jika tidak mahu dinobatkan sebagai orang nombor 2 PAS yang paling tidak berfungsi di dalam sejarah.

Jika dulu Mat Indera membawa keuntungan kepada PKM hari ini Mat Sapu membawa keuntungan pula kepada DAPigs.

Serupa cara di dalam zaman yang berbeda.

1 comment:

  1. SEBENARNYA MAT SABU 121 TIBAI BINI JILAT CIPAP NO MAH...TU SAJA NAK ALIH TUMPUAN MASYARAKAT CITE KES LIWAT YG SEDANG DIHADAPI OLH KING JUBUR SEMALAYSIA.. KAU ORG NI IKUT RENTAK PAKATAN APA HAL...MAT JUBUR DAN MAT SABU SAMA AJA...

    ReplyDelete