Thursday, September 8, 2011

Buku di pasaran : Mat Sapu memerdekakan DAPigs



“Saya menyokong cadangan PAS supaya kerajaan menubuhkan jawatankuasa untuk mengkaji semula sejarah pejuangan kemerdekaan negara kita agar mereka yang telah benar-benar menyumbang kepada usaha tersebut dapat dikenali, dihormati dan diberi pengiktirafan yang sewajarnya,” ujarnya dalam satu kenyataan di sini.


Nyonya cun, Teresa Kork sudah pandai bersuara pulak dalam hal sejarah kemerdekaan. Lu tak payah nak memekak lah nyonya. Lu pegi check volume speaker dekat masjid kuat atau perlahan. Nanti lu memekak lagi kata volume speaker masjid kuat kacau orang mahu tidur. Nanti sejarah boleh ingat lu sebagai pejuang volume speaker. Kah Kah Kah..


Kalau Mat Indera tu komunis apa lu cuba buat pun orang-orang Melayu takkan lupa Mat Indera tu komunis. itu sejarah orang-orang Melayu. Yang mati di Bukit Kepong pun polis Melayu. Lu jangan nak suruh kepala otak orang Melayu lupa tu semua.


Apa pun agenda DAPigs mahu bawak balik bapak segala komunis, Chin Peng ke Malaysia tidak akan berjaya. Askar-askar dan polis takkan lupa sapa itu Chin Peng, bapak komunis.


Kalau lu lupa atau lu sengaja mau lupa, gua mau kasi tau sama lu, UMNO, MCA dan MIC yang terlibat dalam memperjuangkan kemerdekaan. DAPigs ada ka? Takde kan..jadi lu jangan memekak. 


Gua cadangkan pada nyonya ni buat satu buku sejarah yang bertajuk " Mat Sapu yang memerdekakan DAPigs"..Kasi Mat Sapu pulak jadi Mat Indera..bapak penjilat komunis.

2 comments:

  1. Sekadar Untuk Renungan ...

    Saya terjumpa posting oleh sorang ultra kiasu yang kata "Melayu Bodoh" dalam satu blog lain.

    Mulanya nak marah juga. Tapi bila fikir balik, rasanya betul juga melayu nih memang bodoh.

    Tak bodoh hapah nya kalau ....

    1. bila ada calon melayu, masih juga mengundi calon bukan melayu.
    2. bila ada kedai atau mini market melayu, masih juga berbelanja di kedai bukan melayu.
    3. bila sudah ada bengkel membaiki kenderaan yang diusahakan oleh orang melayu, masih juga menghantar kenderaan ke bengkel bukan melayu.
    4. bila ada kedai makan melayu, masih juga makan di kedai bukan melayu yang status halal nya di ragui.
    5. bila sudah ada produk makanan keluaran orang melayu sendiri, masih juga menggunakan produk makanan keluaran bukan melayu.
    6. bila diajak bersatu untuk masa depan politik melayu tak mahu, tapi sanggup bersatu dengan pihak yang memang hendak menjatuh kerajaan yang di pimpin oleh orang melayu sendiri.
    7. bila sanggup berpakat dengan dengan parti yang tak pernah bersetuju dengan negara islam dan hukum Hudud untuk menang plihanraya yang kononnya akan melaksanakan islam di negara ini jika berpeluang membentuk kerajaan.
    8. bila sanggup mengiktiraf komunis sebagai pejuang kemerdekaan, manakala polis dan tentera yang menentang komunis di katakan pengganas.
    9. bila bukan melayu yang mencapai umur 21 tahun berebut2 mendaftar sebagai pengundi, tapi orang melayu yang mencapai umur 21 tahun buat tak kisah sahaja.
    10. bila tindakan pihak berkuasa agama hendak menyelamatkan umat islam daripada di murtadkan, tapi ada parti melayu yang mempertikaikan.

    Tapi saya bernasib baik kerana nampak "kebodohan melayu" itu lebih awal daripada orang melayu yang lain.

    Saya pasti akan marah jika ultra kiasu itu kata saya "melayu bodoh" kerana saya sudah keluar daripada kebodohan itu sejak lama dulu.

    ReplyDelete
  2. Jebat, Mohon Link,
    http://pemikirpolitikjerantut.blogspot.com/

    ReplyDelete