Monday, September 26, 2011

Antara DAPigs dan HamPAS siapa lebih jantan?



DAPigs sudah pun mengeluarkan kenyataan bahawa jika HamPAS berkeras mahu laksanakan hudud maka DAPigs akan keluar dari Pakatan (suatu tindakan yang amat dialu-alukan). Itu pendirian jelas DAPigs berhubung  hudud.

Suatu ketika bila Kapal Karam berkata langkah mayat dia dulu untuk HamPAS melaksanakan hudud HamPAS terkedu diam seribu bahasa ibarat anak dara sunti yang dipinang orang.

Kali ini HamPAS sudah tidak ada ruang untuk berdolak dalik di dalam isu hudud. Tun Mahathir sudah berkata bahawa HamPAS boleh melaksanakan hudud kerana beliau bukan lagi Perdana Menteri kerana HamPAS mendakwa bahawa dahulunya Tun Mahathir lah orang yang menghalang perlaksanaan hudud.

Pastinya kemuncak kepada perbalahan antara HamPAS dan DAPigs adalah apabila kedua-duanya cuba mempertahankan dasar perjuangan. HamPAS yang sebelum ini kelihatan begitu lantang dan angkuh mendabik dada bahawa Islam adalah asas pegangan dan perjuangan mereka pastinya tersepit dengan laungan amaran oleh DAPigs. Dilema yang pasti menyimbah HamPAS ialah memilih untuk terus berpayung dengan DAPigs atau melaksanakan hukum?

Adakah HamPAS bersedia untuk menolak DAPigs atau sekali lagi terpaksa melupakan hasrat untuk melaksanakan hudud. Bersediakah HamPAS untuk melepaskan sokongan kaum Tionghua kepada mereka di saat undi kaum Tionghua menjadi penentu kepada kemenangan di dalam pilihanraya?

Yang pasti DAPigs sudah menzahirkan pendirian mereka dan adakah HamPAS akan menjadi sejantan DAPigs di dalam menegakkan pendirian?

Sama-sama kita lihat adakah HamPAS akan memperjuangkan hukum sebagai asas pegangan atau sekali lagi terpaksa rela dibogelkan oleh DAPigs demi sekeping kertas undi?

No comments:

Post a Comment