Showing posts with label . UMNO. Show all posts
Showing posts with label . UMNO. Show all posts

Wednesday, September 25, 2013

Wajib baca:Benarkah begini rintihan hati Hishamuddin Hussein..?



Dato' Seri Hishammuddin Bin Tun Hussein seakan tertekan dan terpaksa menerangkan panjang lebar kenapa beliau kelihatan lembek dan tidak tegas dalam menghadapi masaalah semasa dia menerajui KDN... dia berada dalam KDN semasa nak menghadapi PRU13 dan banyak tindakan perlu menjurus kepada ambil hati walau pun akhirnya sah tertipu oleh cina! semua keputusan nya dari kabinet sama seperti arahan yang di terima oleh DSZahid Hamidi sekarang... dia sedar kata nya dia akan menjadi mangsa keadaan dan sememang nya kesetiaan nya kepada parti tidak boleh di pertikai kerana UMNO ini datang nya dari 'airtangan' keluarga nya turun temurun sejak dari era Dato Onn jaafar lagi! dia juga katanya menyedari bahawa pegawainya amat leka tidak membuat penjelasan kepada rakyat apabila rakyat termasuk pembankang menghentam dan membuat pesepsi nagatif terhadap dia!

Dia cuba bangkit walau pun sudah agak terlewat! kegagalan membetulkan pesepsi rakyat ni bukan satu kerja yang mudah seperti mana kita nak perbetulkan pesepsi rakyat terhadap cincin DSRosmah, scorpean tak boleh menyelam, kes Atlantuya dll... akhirnya rakyat telah ada pilihan dalam kepala masing2, rakyat sememang nak buat perubahan kali ini! transformasi pasti terjadi dan seandai mereka kalah ... muhasabah lah diri, andai menang juga jangan lupa diri, kerana hukuman pasti datang jika anda gagal.......... wallahuaklam



Di atas adalah petikan yang Jebat ambil daripada laman Facebook seorang rakan daripada Pahang, 

Khabarnya cerita di atas diceritakan oleh seorang yang sangat rapat dengan Dato Seri Hishamuddin. 

Entahlah..sama-samalah kita nilaikan dan sama-sama kita buat pertimbangan.

Kesian pula pada Dato Seri Hisham jika kisah di atas adalah benar. 


Tuesday, September 10, 2013

Ribuan penyokong hamPAS berhimpun demi kalimah suci..Tahniah!!!



Mereka berhimpun seramai ini untuk kegilaan seseorang yang bercita-cita menjadi Perdana Menteri


 

Mereka berhimpun lagi untuk melepaskan 'gangster' dan memberikan ruang mereka melakukan apa sahaja



Mereka terus berhimpun


Mereka membantah Lynas kerana dakwa mereka Lynas membahayakan nyawa



Mereka dakwa itu dan ini


Mereka berhimpun demi survival politik seorang individu

TETAPI DI MANA MEREKA BILA PERKARA INI BERLAKU?


BUKANKAH ELOK JIKA MEREKA BERHIMPUN DEMI KESUCIAN INI?

ANDA BUATLAH PENILAIAN DAN PILIHAN SENDIRI!!


ANDA PILIH POLITIK ATAU KESUCIAN ISLAM?

Saturday, June 1, 2013

Apa salah Nuar meliwat? Kepala hotak!!!


Orang yang buta mata hatinya, hitam hatinya dan tebal hijabnya pasti akan mengeluarkan ayat seperti yang tertera di atas.

Kita cuma harap kedua dua samdol di atas bukanlah orang Islam. Kalau orang Islam berkata macam ni berat sungguh pegangannya.

Kalau melihat kepada gambar Namrong Useng itu anda sendiri boleh klasifikasikan beliau orang yang bagaimana. Mungkin asal ada lubang merupakan pegangan Namrong. 

Jelas, mereka bukan memperjuangkan keharmonian negara sebaliknya memperjuangkan hubungan lelaki sesama lelaki, memperjuangkan seks bebas, memperjuangkan lekaki cium mulut lelaki, memperjuangkan lubang depan dan belakang semua boleh tusuk. 

Aduhai..kalau bossnya gilakan lubang, lubang itu jugalah yang diimpikan anak didiknya. Ketam takkan mampu mengajar anaknya berjalan lurus.

p/s: Kredit kepada shabat blogger panggungopera.blogspot.com

Monday, May 27, 2013

Cukup-cukuplah baiki rumah tu Dato Najib


Semalam heboh sahabat blogger menulis tentang kenyataan Tun Daim yang menyarakan pegawai Perdana Menteri di pecat kerana dilihat sebagai gagal membantu Perdana Menteri.

Soalnya, Perdana Menteri tetap Perdana Menteri dan jika hendak dikira kepada soal tanggungjawab tentulah boss yang paling bertanggungjawab kepada apa jua yang berlaku. Penasihat dan pegawai memberikan pandangan tetapi kemuncak kepada soal pembuatan keputusan terletak di tangan boss. Itu asasnya.

Tak mengapalah..siapa pun layak untuk memberikan pandangan. 

Agak-agaknya sudah berapa lama UMNO diserang? Dihina? Dicerca? 

Pandangan mudah sahabat Jebat semasa Jebat minum petang bersama beliau semalam membuatkan Jebat terfikir ada benarnya dengan dakwaan sahabat Jebat itu. Seorang blogger suatu ketika dahulu tetapi sekarang ini lebih suka menghabiskan masa bersama Facebook. Mudah dan cepat katanya.

Ini antara bait kata-kata sahabat Jebat itu "UMNO ni macam rumah. Rumah ni pulak ada kumpulan budak-budak nakal yang sedang baling batu. Niat budak-budak tu nak hancur kan rumah tu. Kesan daripada balingan budak-budak tu rumah (UMNO) ada yang berlubang dan rosak. Tuan rumah tu dari dulu sampai sekarang tak sudah-sudah mengerahkan semua anaknya dan semua isi rumah untuk membaiki rumah tu. Budak-budak yang baling batu tu suka tengok sebab tindakan mereka itu tak mendapat tentangan keras dari rumah dan mereka terus diizinkan untuk menghancurkan rumah tu. Kau rasa tuan rumah tu tak ada akal ke untuk hentikan tindakan budak nakal ni? Instead of repair rumah tu kenapa tak tangkap je budak nakal tu supaya dia orang tak boleh baling lagi? Sampai bila nak repair? Sampai bila nak tutup lubang?

Ada benarnya dengan pandangan mudah sahabat Jebat tu..Tapi kalau Tok Najib memang suka nak baiki rumah sampai bila-bila terpulanglah.

p/s: Abang long Zahid Hamidi dah mula nak sekat budak-budak tu dari terus baling batu. Steadylah Bang Long..Kalau dibiarkan bukan sebiji batu yang datang tapi beribu. Kalau dah beribu macam mana nak elak. Sah satu akan hinggap kat dahi. Benjol!!

Thursday, January 31, 2013

September 16: Akhirnya nama MP BN yang akan melompat parti didedahkan

Senarai nama Ahli Parlimen BN yang akan melompat parti pada 16 September seperti yang di canangkan Anuar.


Melompat celah mana? Melompat atas katil dengan China Doll dan Normah..

Kah Kah Kah..Masihkah lu ingat Nuar Berahim?


Thursday, November 15, 2012

Aspan Alias: Awak pun tua juga



URA-URA yang mengatakan sahabat blogger Aspan Alias akan bertanding di dalam PRU ke 13 nanti tampaknya semakin jelas dan bersuluh. Aspan semakin ligat menghentam pimpinan pimpinan UMNO yang ramai di antara mereka adalah sahabat Aspan semasa berada di dalam UMNO.

Tetapi dek kerana jodoh tak panjang atau mungkin ada rajuk dan terguris hati Aspan membuat keputusan untuk keluar dari UMNO. Bukanlah satu keputusan yang memeranjatkan kerana ramai di antara kita orang-orang UMNO yang keluar dari UMNO kerana rajuk dan keluh kesah kerana tiada tempat dan platform di dalam UMNO. UMNO bukan ketandusan pemimpin seperti dakwaan sesetangah pihak termasuklah Aspan. Dek kerana persaingan merebut jawatan dan tempat di dalam UMNO itulah mereka yang kecewa dan rajuk akhirnya membuat keputusan meninggalkan UMNO. Mencari dahan baru yang setidak-tidaknya masih ada harapan untuk membawa mereka terbang ke langit biru mengejar impian untuk berkuasa dan berupaya dari segi ekonomi. Benarkah semasa hayat mereka berada di dalam UMNO mereka berjuang? Aspan tentunya boleh menjawab pertanyaan ini. 

Kalau benar pejuang tentulah tidak akan tersipu malu untuk berterus terang apa yang telah sama ada UMNO atau sahabat di dalam UMNO telah membantu Aspan. Sekali sekala alangkah manisnya jika Aspan memberitahu pada umum apa yang telah UMNO bantu beliau. Ramai di kalangan sahabat di luar sana yang ada bercerita perihal UMNO membantu Aspan. Mudah-mudahan akan terbuka hati Aspan untuk mengucapkan terima kasih kepada UMNO.

11 November, di dalam artikelnya Aspan menggunakan ayat yang kurang manis kepada Rais Yatim. Jebat tidak mahu mengolah ayat yang dilemparkan oleh Aspan kepada Rais kerana pada Jebat orang setua Aspan semoleknya tahu untuk menggunakan ayat yang lebih bersopan kepada Rais jika sekalipun tidak cinta. Kalau tidak tentu sahaja loghat Kelantan sesuai dilemparkan kepada Aspan "SIO SIO..TUO SAJO". Jika Aspan merasakan Rais sudah terlalu tua untuk dikekalkan sebagai Menteri atau calon di dalam PRU 13, Aspan juga perlu sedar bahawa beliau bukanlah 'terlalu muda' untuk menggelarkan Rais seperti itu. Kalau Aspan berusia sekitar 20an mungkinlah boleh kita terima jika dia menggelarkan seseorang itu tua. Kalau sesiapa yang ada modal lebih rasanya bolehlah menghadiahkan cermin kepada Aspan pada harijadinya kelak. Cermin untuk apa? Sendiri mahu ingatlah.

Tapi yang mudahnya, kehebatan Rais di Jelebu sudah lama dihidu oleh gerombolan Pakatan di Negeri Sembilan. Justeru. kehebatan itu harus disentap dahulu daripada minda orang-orang Negeri Sembilan supaya di dalam PRU ke 13 nanti akan lebih memudahkan Pakatan menyelinap masuk ke Negeri Sembilan. Ini teori murah dan berulang kali digunakan. Takkanlah setua tua Aspan tiada modal baru yang hendak digunakan. Takkanlah di dalam parti baru Aspan tidak berjaya mengolah suatu pendekatan baru yang boleh menampakkan beliau lebih cerdik semasa berada di dalam UMNO.

Rais terlalu hebat di Jelebu dan keadaan ini pastilah menggusarkan gerombolan Pakatan kerana ramai di antara kita sedar dan tahu bahawa gerombolan Pakatan beria menjadikan Negeri Sembilan sebagai negeri di bawah pemerintahan mereka di dalam PRU ke 13 nanti. Suka tak suka, kehebatan dan nama besar Rais di Jelebu harus dirobekkan dan tidaklah kita hairan jika Aspan menghiris hiris nama Rais kerana sebagai hero yang baru hendak dilonjakkan oleh gerombolan Pakatan di Negeri Sembilan kita sedar benar mengapa Aspan menulis sedemikan rupa.

Tak mengapalah itu pandangan peribadi Aspan. Sama juga seperti Jebat yang melontarkan pandangan peribadi terhadap penulisan Aspan. 

Mudah-mudahan Aspan akan dicalonkan nanti dan kalau Aspan rasa yang dirinya masih muda berbanding Rais apa kata Aspan bertanding di kerusi Parlimen Jelebu nanti. Barulah masuk gelanggang namanya. 

Sama sama tua dan kita nak lihat siapa yang lebih popular nanti. Amacam Aspan? Ada bran?


Tuesday, September 18, 2012

Tunggulah sampai kiamat




Gambar pemimpin Melayu ditunjukkan punggung? Tak apa kita diam sajalah..Jalur Gemilang ditukar kepada bendera lain dengan sesuka hati? Tak apa kita diam sajalah..Sultan kita dicerca dengan kata-kata yang tak sepatutnya? Tak apa kita diam sajalah..Dataran Merdeka dan keamanan negara cuba dikucar-kacirkan? Tak apalah kita diam sajalah

Pemimpin parti politik dicerca? Eh kita mesti bangkit pertahankan..Pertembungan dua parti politik sama-sama Melayu semasa proses pilihanraya dijalankan? Eh kita mesti bangkit pertahankan pemimpin parti politik kita..Baling-baling batu ke kepala musuh politik pun tak apa..Ingat di pilihanraya kecil Bagan Pinang? Ada baling asid..eh tak apa..demi pemimpin politik kita buatlah apa saja..

Apa tindakan kita bila junjungan besar kita diperlekehkan? Mungkin terlalu jauh untuk kita mencari sampai ke lubang cacing penerbit filem itu? Tetapi apa perasaan kita dan apa tindakan yang kita ambil bila mana ada rakyat Malaysia yang berbangsa Cina mempersoalkan tindakan umat Islam yang membantah perihal yang memperlekehkan junjungan besar kita?



Haruskah kita terus diam dan membisu? Atau adakah kerana kita dibenarkan untuk bersahabat dengan syaitan sebagaimana yang diizinkan oleh pimpinan PAS PIS PUS maka kita harus menyokong perilaku syaitan?

Benarlah kata Tun Mahathir bila mengatakan mungkin kata azimat Hang Tuah 'Takkan Melayu Hilang Di Dunia' tidak lagi akan boleh digunapakai kelak..

Melayu cuma hebat menghentam Melayu tetapi diam angguk sahaja bila orang lain mencerca Melayu bahkan lebih daripada itu Melayu seolah hilang daya apabila agama cuba dirobekkan..

Melayu nak tunggu apa lagi? Tunggu kiamat sajalah nampaknya..

Sunday, September 9, 2012

Shah Rukh Khan dan republik Malaysia



AKTOR Bollywood tersohor, Shah Rukh Khan dikatakan akan menghadapi pendakwaan di mahkamah ekoran tindakannya yang dikatakan menghina bendera negaranya. Hebat negara India kerana menjaga simbol kedaulatan negara mereka.

Teringat pula pada kelakuan segelintir rakyat Malaysia pada malam kemerdekaan yang baru lalu apabila mereka dengan mudah dan tanpa rasa bertanggungjawab memperkenalkan bendera baru buat negara Malaysia. 

Apakah tindakan kita untuk menangani isu-isu seumpama ini? Mungkin akan ada yang berkata 'oh undang-undang kita dan undang-undang negara India berbeza'. Mungkin ada sahaja kebenarannya dengan kenyataan itu.

Cuma yang ingin dipersoalkan ialah sejauh mana rasa kecintaan dan kesetiaan kita di dalam menjaga kedaulatan negara. Jika ada yang berkata bendera hanyalah sekadar sehelai kain yang tidak membawa apa-apa sebarang makna maka itu adalah lambang kedunguan yang maksima sebagai seorang rakyat yang hidup di dalam negara yang merdeka.

Bendera adalah simbol dan panji kedaulatan. Jika di zaman perang dahulu, suatu angkatan perang itu dikatakan kecundang jika bendera atau panjinya dapat dirampas oleh pihak musuh.

Apa yang berlaku pada malam kemerdekaan lalu adalah bukti bahawa ada segelintir rakyat Malaysia yang sudah bersedia untuk menyerahkan kedaulatan negara kepada orang lain. Syabas rakyat Malaysia..Anda boleh!!!

Monday, July 30, 2012

Lajim: Jikalau tak suka tak apa



SUATU ketika dahulu lagu yang berjudul TAK SUKA TAK APA nyanyian kumpulan Screen sering menjadi siulan anak muda kerana liriknya menggambarkan kedukaan akibat putus cinta yang mendalam.

Mungkin sahaja lagu itu kini menjadi siulan Lajim Ukim yang mengambil keputusan untuk menyokong gerombolan Pakatan. Sebagai orang yang tidak rapat dengan Lajim tentulah kurang enak jika kita membuat spekulasi berhubung keputusannya itu. Sesiapa sahaja di dunia ini berhak membuat keputusan yang dirasakan terbaik untuk dirinya. Tiada sekatan dan halangan.

Tetapi sebagai golongan yang digelarkan ‘orang-orang UMNO’ oleh Presiden UMNO semasa Perhimpunan Agong UMNO yang baru lalu, tentulah keputusan Lajim ini mengundang kemarahan dan rasa kecewa orang-orang UMNO. Pelbagai spekulasi dibuat oleh orang-orang UMNO dan tidak hairan jika tokok tambah dan penglipur lara politik akan menjadikan perkara ini ibarat suatu lagenda.

Hakikatnya, tidak ada apa yang perlu dideritakan dengan keputusan Lajim. Lajim tetap Lajim dan yang berubahnya cumalah ideologi politik. Kalau dulu kita boleh duduk semeja bersama Lajim janganlah menjadikan keputusan Lajim ini sebagai satu alasan untuk merenggangkan ukhwah sesama manusia lebih-lebih lagi di bulan yang penuh barkah ini.

‘Benci dan marah’ kita haruslah dijuruskan kepada percanggahan ideologi politik dan janganlah sampai membenci sesama manusia. Fitrah manusia adalah berkasih sayang dan yang marah itu hanya akan menjadi kesukaan syaitan.

Kepada yang merasakan diri mereka ‘orang-orang UMNO’ yang dewasa dan matang, terima sahaja keputusan Lajim. Anggap sahaja keputusan ini adalah seperti keputusan anak yang tidak mahu menerima keputusan ibubapanya di dalam soal jodoh.

UMNO tentulah diibaratkan sebagai ibubapa  dan sampai ketikanya bukan perkara baru jika si anak enggan mendengar kata-kata ibubapanya lagi dan hakikatnya uraikan sahaja pada kisah SI TANGGANG.

UMNO tidak perlu teragak-agak untuk memecat Lajim sebagaimana Lajim tidak teragak-agak untuk membuat keputusan ini. UMNO tidak perlu dilihat sebagai sebuah parti yang ketandusan pemimpin dan tentunya UMNO biasa mendengar kata-kata dalam filem P. Ramlee ‘sekali kita ketika, sepuluh yang datang tau’.

Pilihanraya Umum yang akan datang ini adalah medan terbaik kepada seluruh ‘orang-orang UMNO’ untuk melepaskan marah dan kecewa pada Lajim. Terjemahkan rasa marah anda itu dengan memberikan kemenangan besar kepada Barisan Nasional khususnya di Sabah. Jangan sekadar marah membuta tuli yang semata-mata mahu menampakkan anda adalah seorang pejuang yang mempertahankan UMNO tetapi hakikatnya seperti peribahasa ‘anjing menyalak bukit’.

Apapun kita ucapkan selamat berjuang di pentas yang baru kepada Lajim. Tidak ada keluh kesah dengan keputusan Lajim ini dan ayam jantan tentulah sabungnya di tengah gelanggang dan bukan sekadar berkokok bersahutan-sahutan. Kita sama-sama tunggu kelibat bayang Lajim di dalam pilihanraya umum yang akan datang.

Dari dahulu UMNO berjuang dan selamanya akan berjuang. Membujur lalu melintang patah. 

Saturday, May 5, 2012

Syurga di bawah telapak kaki ibu..syurga dunia bukan di dalam jamban?


UMUM tahu bahawa syurga  anak terletak di bawah telapak kaki  ibu dan syurga  isteri terletak di bawah kaki  suami.

Biar seteruk mana atau seburuk mana pun  ibu, sebagai anak tentulah nama ibu harus dijulang setinggi langit. Tiada kompromi di dalam bab ini. Tanyalah kepada mana mana ibu di seluruh dunia, ibu mana yang tidak sayangkan anaknya. Cuma acap kali kita dengar anak yang sering melupakan ibu.

Benarlah kata ibu, ibu boleh membesarkan dan menjaga sepuluh orang anak tetapi sepuluh orang anak belum tentu dapat membela dan menjaga seorang ibu.

Tanpa ibu, tidak mungkin dan amatlah mustahil anda akan dapat melihat dunia. Tanpa didikan yang baik daripada ibu belum tentu anda dapat menjadi manusia yang berguna. Tiada ibu di dalam dunia yang ingin melihat anaknya binasa kecuali anak sendiri yang mahu membinasakan dirinya.

Adakah wajar seorang anak dengan segala kemampuan dan kereta mewah apatah lagi jarak di antara rumah mereka cuma sekangkang kera menghadapi masalah yang besar untuk menjengah ibu di rumah tatkala ibu menghitung detik detik senja?

Ibu tidak pernah mengharapkan wang ringgit cukuplah sekadar mendapat perhatian anak. Tentulah amat malang jika kita sebagai anak gagal memberikan kasih sayang kepada ibu. Ingatlah, sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada berguna.

Apalah yang ada pada nama dan pangkat yang tinggi kerana apabila mati kelak semuanya akan ditinggalkan. Ingatlah bahawa kasih ibu membawa ke mati dan ibu jugalah yang akan mendoakan kehidupan anda di akhirat kelak. Sesungguhnya jawatan dan kedudukan yang anda kejar di dunia hanya akan menjadi beban kepada anda dan itu adalah ujian kepada anda untuk melihat sejauh mana keihklasan anda sebagai manusia.

Nama anda mungkin gah di mata rakyat tetapi semuanya itu tidak bernilai dan menjadi sia-sia jika anda tidak menjalankan kewajipan utama sebagai anak. Adakah anda akan dikira sebagai pemimpin terhebat jika anda gagal memimpin diri anda sendiri untuk menjadi anak yang berguna? Adakah anda sudah tidak punya belas kasihan kepada ibu yang setiap hari mengintai-intai kepulangan anda?

Alangkah besar dosa anda kepada ibu. Adakah anda fikir sahabat dan boss yang anda junjung itu akan membawa anda ke syurga? Percayalah semakin kuat anda melupakan ibu anda semakin kuatlah dugaan dan musibah yang akan Allah berikan pada anda. Anda boleh buang jauh jauh segala tanggapan itu tetapi ingatlah tatkala nyawa berada di hujung halkum dengan anda bergelumang dosa pada si ibu, pada ketika itulah anda akan sedar bahawa langit tidak akan dapat anda gapai. Baru anda kenal yang mana emas dan yang mana intan.

Jarang benar kita dengar orang menyesal dahulu. Sebagai sesama manusia Jebat ingat menasihatkan kepada si anak, sementara anda masih berpeluang anda perlu segera menebus dosa. Ingatlah yang di sebelah anda bukanlah sahabat tetapi sebenarnya syaitan yang bertopengkan manusa.

Sedangkan tidak bertegur sapa sesama jiran atau sedara anda selama tiga hari pun sudah dikirakan dosa bayangkan sahaja dosa anda pada ibu anda.

Syurga yang berada di bawah telapak kaki ibu anda adalah syurga yang nyata dan benar tetapi syurga yang rakan politik anda tawarkan itu adalah syurga buatan sendiri yang tarafnya samalah seperti si Dajjal yang menawarkan sebotol air kepada manusia.

Andalah yang menjadi penentunya..Anda pilih si ibu atau anda pilih si DAJJAL?..

Wednesday, April 4, 2012

BERSIH 3.0: Siapa pula akan menjadi pelakon MATI HIDUP SEMULA?



BERSIH akan mengotorkan lagi Kuala Lumpur. Pastinya BERSIH yang akan dianjurkan penghujung April ini akan menjadikan Bandaraya Kuala Lumpur seperti dilanda DEMAM KUNING yang tidak sihat kepada industri pelancongan dan perniagaan.

Sudah sekian lama PRU diadakan entah apa lagi yang tidak kena dengan perjalanan sistem pilihanraya. Sudah terlalu banyak kali kita menjelaskan betapa tidak ada yang cacatnya dengan sistem yang sudah digunapakai sekian lama. Nik Ajis dan ramai lagi pimpinan puak sebelah sana menjadi pemimpin dengan menggunakan sistem yang sama. Bukan tidak ada kena dengan sistem pilihanraya tetapi sebenarnya ada yang tidak kena dengan sistem pemikiran puak sebelah sana.

Berkisah kepada soal ini, apa jua penjelasan dan penerangan yang diberi semuanya tidak akan benar pada mereka. Percayalah, selagi mereka gagal menawan Putrajaya selagi itulah akan dijaja bahawa sistem pilihanraya kita korup dan ada yang tidak kena. Soalnya, adakah sistem kita harus mengikut telunjuk dan kemahuan tembolok mereka?

Seperti bayi yang ingin menyusu, laungan dan jeritan mereka tidak akan terhenti selagi belum diberikan botol dan puting lantaran itu kita ikut sahaja kemahuan mereka seperti yang dikatakan oleh Along Dil di dalam filem KL 'BERILAH SAHAJA KL PADA MEREKA..BERILAH'.

Siapa pula yang akan menjadi pelakon 'MATI HIDUP SEMULA' kali ini?

Monday, April 2, 2012

Sharir Samad masuk PAS..Bukti PAS tidak ada pemimpin?



Kalau sebelum ini kita biasa mendengar rakyat HAMPAS berkata seluruh pimpinan UMNO sudah tidak boleh digunapakai apa perlunya HamPAS mewar-warkan berita palsu tentang kemasukkan Sharir Samad ke dalam HamPAS?

Adakah mereka sedar bahawa UMNO masih menjuarai di dalam melahirkan pemimpin yang berwibawa di dalam meneraju negara?

Nama Sharir Samad bukanlah asing di dalam dunia politik. Bukan sahaja dihormati oleh kawan tetapi juga dihormati oleh lawan. Pegangan pimpinan UMNO bukanlah selonggar pimpinan puak-puak Pakatan yang secara jelas amat goyah asas perjuangan dan pegangannya.

Lihatlah berapa ramai pimpinan Pakatan yang sudah berbondong-bondong meninggalkan Pakatan dan menjadi Bebas. Itu pun mungkin kerana malu-malu kucing untuk menyertai UMNO kerana sudah terlepas cakap sewaktu menghentam UMNO satu ketika dahulu.

Jelasnya, jika ada pemimpin UMNO yang menyertai Pakatan mereka akan dijulang sebagai hero oleh Pakatan sedangkan semasa mereka di dalam UMNO pelbagai perkataan busuk yang dilemparkan oleh Pakatan kepada mereka.

Anda lupa bagaimana nama Chua Jui Meng dan Kadir Sheikh Fadzir dijulang oleh Pakatan apabila mereka meninggalkan UMNO dan BN?

Jika benarlah UMNO dan BN sudah amat busuk kenapa pula nama pemimpin mereka terus dijulang sedangkan mereka inilah suatu ketika dahulu yang menjadi nakhoda UMNO dan BN?

Wednesday, March 28, 2012

Kalau nak beli SPEAKER..beli yang original



Tentu di antara kita biasa mendengar tentang istilah SPEAKER. Tugas utama speaker ialah mengeluarkan bunyi seperti yang diarahkan oleh manusia mengikut kehendak manusia yang mengawal speaker tersebut.

Tetapi lain pula halnya dengan speaker di Selangor. Speaker di Selangor mampu mengeluarkan bunyinya lain daripada yang sepatutnya. Kalau lagu Ombak Rindu yang dipasang mungkin sahaja lagu Hukum Karma pula yang bakal berkumandang. Speaker di Selangor sangat degil etikanya. Speaker di Selangor boleh mengeluarkan arahan mengikut kemahunnya sendiri dan speaker di Selangor hanya boleh diprogam oleh tuan punya kilang speaker.

Baru-baru ini speaker di Selangor buat hal lagi tetapi mungkin kerana cd yang dimainkan rosak menyebabkan speaker di Selangor terlepas bunyi yang tidak sepatutnya. Akibat daripada itu ramai yang mula sedar bahawa speaker di Selangor amatlah jelek etikanya.

Orang-orang Selangor kenalah sematkan dalam hati..Lain kali jika ingin membeli speaker belilah yang original kerana jika tidak anda hanya akan berdepan dengan speaker cetak rompak yang kelilingnya tentulah lanun yang amat rakus.

Tuesday, March 13, 2012

Anak aku bertunang yang kau bising kenapa?



Kalau orang dah benci dan memang nak menjahanamkan orang lain, buatlah apa sahaja sekalipun pasti buruk juga dipandang mata. 

Kalau dahulu riuh rendah pasal cincin, selepas itu hal berbelanja mewah di Australia dan kini soal pertunangan pula dijadikan isu. Semuanya hanya satu gerakan terancang untuk merosakkan imej Perdana Menteri di mata rakyat.

Tetapi benarlah kata-kata 'apabila timbul yang Haq yang Batil pasti akan lenyap'. Selepas pelbagai sudut digunapakai berhubung isu pertunangan ini untuk memburukkan imej Perdana Menteri, hari ini pihak hotel di mana majlis itu berlangsung memburaikan segala-galanya. Maka ternampak dan terhidulah pekung-pekung yang sengaja dicipta. 

Jelas, kenyataan daripada hotel itu menegaskan bahawa perbelanjaan untuk majlis itu dibiayai oleh Perdana Menteri sendiri dan bukan daripada 'duit rakyat' seperti yang didakwa pihak tertentu. 

Satu yang harus dipuji terhadap pimpinan BN khususnya Perdana Menteri kerana sikap dan darjah kesabaran yang tinggi menghadapi ujian yang mendatang. Benarlah, menjadi pemimpin tidak semudah yang dijangka. 

Jika kesilapan membuat dakwaan seperti ini dilakukan oleh pimpinan BN tentulah dan sudah barang pasti puak sebelah sana akan melolong meminta pimpinan BN memohon maaf tetapi mujurlah pimpinan BN sudah matang sebagaimana matangnya mereka mentadbir negara.

Sharizat sudah melepaskan jawatan, Chua Soi Lek sudah mengaku melakukan kesilapan dan beberapa pimpinan BN sedang menghadapi perbicaraan di mahkamah tetapi sehingga ke saat ini tidak ada seorang pun puak sebelah sana yang memohon maaf atau mengaku salah. Malah mereka tergamak mengheret rakyat untuk  ke sama terjebak ke kancah politik.

Selepas ini jika ada sesiapa di antara kita mahu mengadakan apa jua majlis perlu menghantar 'cash flow' atau apa sahaja bentuk dokumen untuk diperakukan oleh pihak sebelah sana. 

Hasihhh...jagalah kain sendiri sebelum sibuk mengintai apa yang ada di dalam kain orang. Mungkin di dalam kain sendiri terdapat banyak kurap yang jika tidak ternampak sekalipun baunya pasti akan menjengah ke lubang hidung.

Sunday, March 11, 2012

Jawapan kenapa orang suka pada SAMPAH?



Sebelum ini banyak blogger yang mendedahkan beberapa buah negeri yang gagal mengurus sampah dengan baik atau dalam bahasa lainnya gagal mentadbir negeri dan gagal mengutamakan kebersihan justeru mengabaikan kepentingan kesihatan rakyat.

Semasa mengintai-intai beberapa laman blog Jebat terjumpa dengan satu artikel yang agak menarik. Bukan kerana sampah tetapi kerana anjing-anjing yang suka mengerumum sampah.

Kalau benarlah artikel ini, tidak hairanlah mengapa pimpinan di beberapa buah negeri suka mengumpulkan sampah dan tidak mengurus sampah dengan baik.

Mungkin kerana terlalu 'advance' minda mereka, tanpa kita sedar mereka membuat 'reverse engineering' daripada najis-najis anjing yang jelas boleh meningkatkan ekonomi negeri mereka. Heh..memangkin ekonomi dengan memperdagangkan tahi anjing? Sanggupkah orang-orang Islam membangun bersama ekonomi yang dimangkin dengan tahi anjing?

"Lalu terbitlah ide unik nan brilian tapi mahal ini. Pemerintah bersedia menukar kotoran anjing dengan emas. Kalau punya anjing, tadah kotorannya, lalu tukarkan dengan emas dari pemerintah kota."

Pemerintah kota menetapkan bahwa mulai 1 Agustus mendatang, warga yang memiliki anjing bisa menukar kotoran anjing dengan tiket undian.

Tiket undian itu akan ditukar emas dengan berat dan nilai yang bervariasi. Emas yang disediakan mulai seharga NT$ 12.000 dan NT$ 60.000.


Selanjutnya baca di SINI KISAH TAHI ANJING...

Maka selepas ini janganlah kita hairan kenapa ada pimpinan negeri yang sengaja membiarkan sampah tidak diurus dengan baik.

Atau lebih baiknya anda bela anjing sebanyak boleh dan anda akan perolehi sumber kewangan yang banyak walaupun sumbernya adalah sumber TAHI ANJING..Haishhhh

Tuesday, March 6, 2012

Gambar anak siapakah ini?Kesan radioaktif Lynas??


Tidak tahulah mahu dikategorikan apa pada gambar di atas? Adakah perlu dikategorikan sebagai 18SX, 18PL atau untuk tontonan umum? Terpulanglah pada anda untuk klasifikasikan.

Jika nak disabitkan sebagai gambar seksi tentulah akan ada yang muntah hijau kegelian atau mungkin sahaja akan ada yang demam seminggu, jadi kategori apakah yang sesuai? Lawak, seksa atau apa sahaja yang terlintas di fikiran anda boleh diperkatakan.

Cuma satu sahaja yang terlintas di kepala Jebat..Mungkin saudara kita ini adalah mangsa kepada kesan radioaktif Lynas sehinggakan perut dan segala apa yang ada ditubuhnya menjadi membengkak?Hahahaha..

Jebat tidak mampu menulis dan menghurai panjang berhubung gambar ini. Terlalu kelakar. Agaknya adakah sesiapa yang bergelar Raja Liwat akan meneguk air liur apabila melihat gambar ini?

Pimpinan Pakatan tentu bangga dengan gambar di atas kerana berjaya melahirkan seorang pengikut taksub dari kalangan 'body builder' yang badannya berketul-ketul.

Aduhai apa nak jadi dengan budak yang dah macam Incredible Hulk ni...

Monday, February 27, 2012

Khalwat: Boleh tuju lagu?



Lagu ini Jebat tujukan kepada mereka yang akan, sedang dan sudah bergelumang dalam maksiat dengan ucapan cepat-cepatlah bertaubat. Kenang daku dalam doamu. Kepada sahabat-sahabat di kelas 5 biru tahun 2012 , Insyaallah, kita akan adakan gathering di Swiss Garden Pahang untuk MERAPATkan kembali ukhwah sesama kita sambil bertukar-tukar fikiran di dalam bilik sehingga lewat pagi. 

Peringatan: Anda tidak dibenarkan menyidai tuala lembab anda ketika berada di hotel.


Khalwat atau tidak satu hal..laporan polis?



Sama ada berita khalwat yang tersadung di kaki pimpinan kanan PKR itu sahih atau tidak adalah satu isu di mana yang  melihat  dengan mata kepala sahaja dapat membenarkan perkara  itu. Dan jika benar tentulah ramai yang boleh menjadi saksi kerana yang didakwa memaklumkan di dalam kenyataannya bahawa beliau dipukul dan dikurung oleh 20 orang lelaki.

Kita boleh membuat andaian bahawa mungkin yang didakwa melakukan khalwat itu tidak mengenali 20 orang lelaki yang menyerangnya tetapi kenyataan yang didakwa melakukan khalwat itu sendiri mengakui bahawa beliau mempunyai hubungan baik dengan suami wanita tersebut. Tentulah tidak sukar untuk mengenalpasti lelaki-lelaki yang seramai 20 orang itu.

Kita masih lagi tertunggu-tunggu laporan polis dan juga laporan perubatan yang dapat membuktikan bahawa yang didakwa melakukan khalwat itu dibelasah dengan teruk. Jebat sebenarnya tertarik dengan analisis yang dibuat oleh sahabat blogger RBF Online berhubung perkara ini. Antara lainnya RBF mengatakan jika benarlah pembelasahan itu berlaku kenapa yang didakwa melakukan khalwat tidak membuat laporan polis?

Umum tahu dan sudah masak benar dengan pendekatan politik Pakatan. Jika ada ruang yang terbuka luas kepada mereka pasti mereka akan segera mengeskploitasi keadaan itu. Di dalam kes ini, tentulah keadaan di belasah seramai 20 orang lelaki itu sedikit sebanyak menggugat keselamatan lelaki yang didakwa melakukan khalwat itu tetapi yang menghairankan mengapa beliau tidak membuat laporan polis untuk mempertahankan dirinya?

Penafian yang sekadar menafikan dengan hujah tanpa bukti kadang kala amat memualkan. Bahasa mudah untuk penafian sebegitu ialah..SIAPA PUN BOLEH CAKAP..

Nampaknya 20 orang lelaki itu merupakan saksi sahih yang lebih jauh lebih sahih daripada rakaman cctv dan video seperti kata Adi Awang bahawa besi tidak boleh jadi saksi. Sekarang kalau manusia pun tidak boleh jadi saksi apa pula yang dijadikan saksi?

Sunday, February 26, 2012

Jangan salahkan Badrul Amin-suatu konspirasi



Saya menafikan dengan sekeras-kerasnya dakwaan media bahawa saya ditangkap khalwat oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) di Kuantan.


Saya ke Kuantan untuk menghadiri Temurapat Pemimpin Parti Keadilan Rakyat pada 24 Februari sehingga 26 Februari 2012. Saya mengambil peranan aktif di dalam Temurapat ini.
Pada petang 24 Februari 2012, wanita tersebut telah menghubungi saya dengan nada cemas dan menyatakan hasrat beliau untuk melarikan diri daripada rumah kerana bimbangkan keselamatan diri beliau. Saya dengan tegas menasihatkan beliau untuk tidak berbuat demikian.
Walau bagaimanapun pada jam 2.00 pagi 25 Februari 2012, beliau telah menghubungi saya memaklumkan bahawa beliau sudah tiba di lokasi Temurapat Pemimpin Keadilan.
Saya telah mengenali pasangan suami isteri ini sejak lebih setahun lalu semasa wanita itu bersama keluarganya mengikuti rombongan umrah saya. Pasangan suami isteri ini sering berhubung dengan saya bagi mendapatkan nasihat mengenai masalah keluarga yang mereka hadapi termasuk kes keganasan rumah tangga. Di dalam usaha membantu pasangan ini, saya dan isteri pernah menziarahi keluarga ini di Rompin.
Di atas rasa tanggungjawab melihat wanita tersebut bersama anaknya di awal pagi, saya membantu beliau mendapatkan bilik penginapan. Pada jam 2.30 pagi suami wanita tersebut bersama lebih kurang 20 orang yang tidak dikenali menyerbu dan menyerang saya. Suami wanita tersebut kemudiannya telah membawa isteri dan anaknya pergi secara paksa.
Lelaki-lelaki bersikap ala samseng ini berhenti memukul saya apabila pihak keselamatan tiba dan menghalang mereka. Namun mereka masih tidak membenarkan saya keluar dari bilik. Hanya setelah 20 minit dikurung oleh samseng tersebut, pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tiba dan menahan saya yang berseorangan di dalam bilik.
Kenyataan Timbalan Pengarah JAIP bahawa saya ditahan oleh pegawai JAIP ketika berkhalwat adalah tidak benar sama sekali. Saya beranggapan bahawa kejadian ini merupakan satu tindakan terancang untuk memerangkap dan mengaibkan saya. Saya hanya dipanggil untuk membantu siasatan JAIP pada 27 Februari 2012. Saya akan hadir bersama peguam untuk memberi kerjasama penuh kepada siasatan ini.
Dengan penjelasan ini, saya berharap semua pihak menghentikan tohmahan dan fitnah terhadap saya. Saya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang membuat tuduhan dan fitnah terhadap saya.

Kau baca betul betul apa yang Badrul Amin jelaskan ni. Kau orang jangan tuduh-tuduh. Dia sekadar membantu wanita tu. Beri NASIHAT dan kira Badrul Amin ni sedang BEKERJA lah masa tu. Kau orang lupa ke kan Pakatan selalu berkata mereka memperjuangkan rakyat. Ini sebahagian daripada tugas mereka lah MEMBANTU rakyat tanpa mengira jam berapa sekalipun.

Tindakan berada dalam bilik tu janganlah kau orang persoalkan. Kalau aku di tempat dia pun aku bawak masuk bilik aku. Bukan apa, kalau tak bawak masuk bilik manalah tau kalau-kalau wanita tu kena gigit anjing ke maklumlah dah pukul 2 pagi. Kau orang nak bertanggungjawab kalau wanita tu kena gigit anjing?

Lagipun Badrul Amin ni kenal lah dengan suami perempuan tu. Sebab suami wanita bawak kawan-kawan dia samalah macam sebab kenapa wanita tu di bawa masuk ke bilik. Pukul 2 pagi anjing hutan bersepah sepah. Sebagai langkah keselamatan tentulah suami wanita tu bawak kawan-kawan dia takkanlah dia nak bawak kucing pulak. Kan kan kan...

Kita mintak Badrul Amin saman lelaki-lelaki yang pukul dia tu. Kalau boleh dengan kadar segera Badrul Amin ke balai polis untuk membuat laporan polis mengatakan dia dipukul tanpa sebab. Kalau Badrul Amin tak cam muka-muka lelaki yang pukul dia Badrul Amin boleh buat laporan polis terhadap suami wanita tu. Tentu tak jadi masalah pasal mereka saling kenal.

Cuma satu je yang aku duduk fikirkan..Kalau dikatakan sebab bekerjalah wanita itu berjumpa Badrul Amin apa pula kaitannya dengan konspirasi terancang. Agak-agaknya UMNO nak buat kerajaan perpaduan kot dengan PKR...Kah Kah Kah Kah Kah...

Senangnya hidup..kalau orang tanya kenapa kemaluan anda bengkok maka anda jawablah orang-orang UMNO telah memulas kemaluan saya sehingga bengkok. Kah Kah Kah..

Kalau orang tanya bagaimana Normah ada dalam bilik kamu di hotel di Kota Baharu maka anda jawablah..pintu bilik saya tiba-tiba diketuk dan apabila pintu dibuka orang-orang UMNO telah menghumban Normah masuk ke dalam bilik saya..Kah Kah Kah.

Kalau orang tanya bagaimana kemaluan anda ada dalam kemaluan China Doll maka anda jawablah orang-orang UMNO yang masukkan kemaluan saya di dalam kemaluan China Doll itu tanpa saya sedar..Kah Kah Kah..

Kalau orang tanya kenapa air di Kelantan kotor anda jawablah setiap hari saya nampak orang-orang UMNO memasukkan sampah sarap ke dalam sungai-sungai di Kelantan. Kah Kah Kah.

Kalau orang tanya bagaimana gambar bogel anda boleh diambil maka anda jawablah saya telah diberikan ubat tidur lalu orang-orang UMNO mengambil gambar bogel saya.. Kah Kah Kah.

Kalau orang tanya bagaimana anda boleh berkereta mewah sedangkan anda seorang bekas banduan maka anda jawablah bahawa saya mampu berkereta mewah kerana saya penjilat tegar Israel..Kah Kah Kah...Err...lain macam je bunyinya...Kah Kah Kah..

Kah Kah Kah..nasib kaulah Labu....