Sunday, March 11, 2012

Jawapan kenapa orang suka pada SAMPAH?



Sebelum ini banyak blogger yang mendedahkan beberapa buah negeri yang gagal mengurus sampah dengan baik atau dalam bahasa lainnya gagal mentadbir negeri dan gagal mengutamakan kebersihan justeru mengabaikan kepentingan kesihatan rakyat.

Semasa mengintai-intai beberapa laman blog Jebat terjumpa dengan satu artikel yang agak menarik. Bukan kerana sampah tetapi kerana anjing-anjing yang suka mengerumum sampah.

Kalau benarlah artikel ini, tidak hairanlah mengapa pimpinan di beberapa buah negeri suka mengumpulkan sampah dan tidak mengurus sampah dengan baik.

Mungkin kerana terlalu 'advance' minda mereka, tanpa kita sedar mereka membuat 'reverse engineering' daripada najis-najis anjing yang jelas boleh meningkatkan ekonomi negeri mereka. Heh..memangkin ekonomi dengan memperdagangkan tahi anjing? Sanggupkah orang-orang Islam membangun bersama ekonomi yang dimangkin dengan tahi anjing?

"Lalu terbitlah ide unik nan brilian tapi mahal ini. Pemerintah bersedia menukar kotoran anjing dengan emas. Kalau punya anjing, tadah kotorannya, lalu tukarkan dengan emas dari pemerintah kota."

Pemerintah kota menetapkan bahwa mulai 1 Agustus mendatang, warga yang memiliki anjing bisa menukar kotoran anjing dengan tiket undian.

Tiket undian itu akan ditukar emas dengan berat dan nilai yang bervariasi. Emas yang disediakan mulai seharga NT$ 12.000 dan NT$ 60.000.


Selanjutnya baca di SINI KISAH TAHI ANJING...

Maka selepas ini janganlah kita hairan kenapa ada pimpinan negeri yang sengaja membiarkan sampah tidak diurus dengan baik.

Atau lebih baiknya anda bela anjing sebanyak boleh dan anda akan perolehi sumber kewangan yang banyak walaupun sumbernya adalah sumber TAHI ANJING..Haishhhh

2 comments:

  1. penyimpan sampah ni lagi hina dari anjing...

    kakalledd gagagap sampah yg paling nyata di malaysia...

    kahkahkah...

    pejuang hamas...

    ReplyDelete
  2. Elemen anjing memang buat saya jadi marah dengan kerajaan PAKATAN. Semalam, dalam sehari saya terpaksa langgar 2 ekor anjing yang melintas jalan. Mana PBT kat Selangor. Kenapa anjing liar banyak. Sebab karajaan PAKATAN macam anjing, hanya tahu menyalak tapi tak tahu kerja. Mulai sekarang saya akan gelar Kerajaan PAKATAN adalah Kerajaan Anjing. Harap semua blogger sebarkan..

    ReplyDelete