Friday, March 23, 2012

Hebat MB Perak



Kalau nak ditanya kepada Jebat siapakah pemimpin peringkat negeri yang Jebat kagum, jawapannya ialah Menteri Besar Perak. Selepas kehebatan Ketua Menteri Melaka,nama Zambry cukup harum di mulut rakyat.

Siapa yang mungkin lupa bagaimana 'humble' nya Zambry membantu mangsa kemalangan. Sikap tanggungjawab dan jiwa pemimpinnya amat jelas dan alangkah baiknya jika semua pemimpin Malaysia boleh mencontohi Zambry.

Gambar Zambry menggunting rambut di kedai yang cukup simple ini membayangkan jiwanya yang sentiasa dekat dengan rakyat. Kalau ada orang berkata bahawa ini adalah suatu politik murah, Jebat ingin menyeru kepada mereka untuk berbuat seperti Zambry.Sanggupkah?

Jika diikut kepada kedudukan Zambry sebagai Menteri Besar tentulah beliau mampu untuk ke kedai gunting yang lebih eksklusif tetapi sikap rendah diri sebeginilah yang rakyat inginkan.

Siapakah yang sanggup mengikuti tingkahlaku Zambry ini? Kalau seluruh pimpinan BN Perak mencontohi sikap rendah diri dan berjiwa rakyat ini tentulah tidak akan wujud sebarang kepayahan untuk BN terus memerintah.

Berpijaklah di bumi nyata.

6 comments:

  1. tabik spring kpd datuk seri zambry

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba tengok kat cermin belakang tu... perghhh gamainya org dia.. tak kan guntung gambut turun dgn seramai tu... humble ada makna tu...

      Delete
    2. adala 30,000 org dlm cermin tuh!!

      nampak sgt jaki...

      Delete
  2. pemimpin ni asal dari org susah...bila dah di puncak dia tetap merendah diri..sedar diri...x mcm nizar babi....

    ReplyDelete
  3. Tu kedai d taiping, selalukah datuk mb turun utk potong rambut?

    ReplyDelete