Monday, February 27, 2012

Khalwat atau tidak satu hal..laporan polis?



Sama ada berita khalwat yang tersadung di kaki pimpinan kanan PKR itu sahih atau tidak adalah satu isu di mana yang  melihat  dengan mata kepala sahaja dapat membenarkan perkara  itu. Dan jika benar tentulah ramai yang boleh menjadi saksi kerana yang didakwa memaklumkan di dalam kenyataannya bahawa beliau dipukul dan dikurung oleh 20 orang lelaki.

Kita boleh membuat andaian bahawa mungkin yang didakwa melakukan khalwat itu tidak mengenali 20 orang lelaki yang menyerangnya tetapi kenyataan yang didakwa melakukan khalwat itu sendiri mengakui bahawa beliau mempunyai hubungan baik dengan suami wanita tersebut. Tentulah tidak sukar untuk mengenalpasti lelaki-lelaki yang seramai 20 orang itu.

Kita masih lagi tertunggu-tunggu laporan polis dan juga laporan perubatan yang dapat membuktikan bahawa yang didakwa melakukan khalwat itu dibelasah dengan teruk. Jebat sebenarnya tertarik dengan analisis yang dibuat oleh sahabat blogger RBF Online berhubung perkara ini. Antara lainnya RBF mengatakan jika benarlah pembelasahan itu berlaku kenapa yang didakwa melakukan khalwat tidak membuat laporan polis?

Umum tahu dan sudah masak benar dengan pendekatan politik Pakatan. Jika ada ruang yang terbuka luas kepada mereka pasti mereka akan segera mengeskploitasi keadaan itu. Di dalam kes ini, tentulah keadaan di belasah seramai 20 orang lelaki itu sedikit sebanyak menggugat keselamatan lelaki yang didakwa melakukan khalwat itu tetapi yang menghairankan mengapa beliau tidak membuat laporan polis untuk mempertahankan dirinya?

Penafian yang sekadar menafikan dengan hujah tanpa bukti kadang kala amat memualkan. Bahasa mudah untuk penafian sebegitu ialah..SIAPA PUN BOLEH CAKAP..

Nampaknya 20 orang lelaki itu merupakan saksi sahih yang lebih jauh lebih sahih daripada rakaman cctv dan video seperti kata Adi Awang bahawa besi tidak boleh jadi saksi. Sekarang kalau manusia pun tidak boleh jadi saksi apa pula yang dijadikan saksi?

2 comments:

  1. Polis Malaysia Tak adil.... Polis israel yang adil.. Minta tolong polis israel laaa

    ReplyDelete
  2. kalau org pkr dan pas minta tlg polis israel..meka boleh tolong , tolong tembak puak mangkok ni dgn peluru hidup...

    ReplyDelete