Sunday, July 7, 2013

Shahrizat sepatutnya dah bersara


Ketua Wanita UMNO Malaysia sudah membuat kenyataan bahawa beliau akan bertanding untuk mengekalkan jawatannya itu. 

Soalnya masih relevankan Sharizat?

Biar sejuta ahli Wanita UMNO mengatakan bahawa Sharizat a.k.a Kak Jat masih relevan tetapi apalah maknanya jika rakyat di luar sana sudah tidak boleh menerima kehadiran Kak Jat. 

Sukalah dicadangkan agar Kak Jat melepaskan jawatannya itu kerana zaman dan era Kak Jat sudah berlalu. Tan Sri Rafidah Aziz yang jauh lebih hebat daripada Sharizat pun berundur kerana menyedari bahawa beliau sudah tidak relevan di mata rakyat.

Benar Kak Jat melepaskan jawatan sebagai Menteri kerana tidak mahu membebankan Perdana Menteri dengan permasalahan dan dakwaan yang dihadapi pada masa itu tetapi adakah Kak Jat merasakan perletakkan jawatan itu dapat membersihkan namanya di pandangan masyarakat? 

Imej Kak Jat sudah tercalar. Justeru perlu diingat oleh Kak Jat bahawa biar sepuluh kali beliau melepaskan jawatan sebagai Menteri tetapi imej yang tercalar itu masih dipikul oleh individu yang sama yang bernama Shahrizat Abdul Jalil. Kita sebolehnya tidak mahu imej yang tercalar sebagai Menteri itu turut mencalar imej Ketua Wanita UMNO yang disandangnya kerana seluruh institusi UMNO akana terhukum kerana imej yang tercalar itu.

Shahrizat sebagai Menteri dan Sharizat sebagai Ketua Wanita UMNO Malaysia adalah individu yang sama. Bukan entiti yang berasingan jadi sewajarnyalah Kak Jat melepaskan jawatannya kerana kita tidak mahu imej beliau yang tercalar itu turut membusung baunya di dalam institusi UMNO secara total.

Mudah-mudahan Kak Jat dapat merenungkan perbahasa 'seekor kerbau terpalit lumpur habis sekandang turut terpalit lumpurnya'.

Berilah laluan kepada muka baru. Kalau Azalina mampu meneraju Puteri UMNO ke puncak gemilang tidak mustahil beliau dapat melakukan perkara yang sama kepada Wanita UMNO Malaysia sebagaimana hebatnya Rafidah Aziz.

p/s: Siapa pula agaknya Ketua Puteri UMNO Malaysia? Masih relevankah Puteri UMNO?

1 comment: