Wednesday, July 3, 2013

Line telefon dan internet pejabat serta rumah PM sudah elok ke?

Boleh kira dengan jari berapa orang cinabeng yang beri undi.. entah-entah yang dalam gambar ni sorang pun tak undi BN!! 

Telefon dan internet salah satu medium untuk komunikasi dan penghantaran berita.

Rasanya PM juga menggunakan alatan yang sama untuk berkomunikasi.

Cuma eloklah kemudahan itu di pejabat dan rumah PM?

Soalannya, kalau elok mengapa PM sering tersalah membuat perhitungan di dalam beberapa perkara sehinggkan keputusan yang di buat tidak menyebelahi kita?

Contohnya pemilihan calon di dalam PRU yang lalu, ramai yang merungut kerana calon yang dinamakan standardnya lebih baik sedikit daripada belacan goreng.

Pelik bin ajaib. Rakyat marhaen dan blogger lorong hitam berbuih mulut dan lenguh jari memberi maklum kepada Perdana Menteri akan keinginan akar umbi berhubung wakil rakyat. Tapi yang belacan juga dipilih PM.

PM kena intai pegawai-pegawai beliau. Internet ada berita buruk baik. Jangan percaya sangat pada pegawai yang selalu nak menyampaikan yang baik sahaja. Yang buruk sudahnya menjadi ulat yang mereput hayat politik.

"Ah Jib Gor, puluhan ribu pengundi menyambut kehadiran Perdana Menteri, Perdana Menteri diraikan dalam majis scara besar-besaran". Wehh jalanlah dengan tajuk akhbar dan berita macam tu..Sudahnya kena mandi jugak. Satu undi pun tak dapat. Ditipu hidup hidup oleh cinabeng.

Tapi rasanya line internet dan phone di rumah dan pejabat PM masih belum elok. Cinabeng masih diberi muka. Dah berjangkit pulak kat Nazri Aziz.

p/s: Berilah gelaran Tan Sri dan Dato ramai-ramai pada cinabeng.!! Apa sangatlah yang Melayu tolong pada BN ni..Nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi buat masa ini..sila cuba sebentar lagi..Kalau asyik rosak makanya makin teruklah dalam PRU 14 nanti.

4 comments:

  1. Yg jelas tu ... yg tersurat tak sama dgn yg tersirat.

    Penasihat PM gagal membaca yg tersirat dihati mereka yg hadir. Salah penasihat yg beri nasihat atau salah PM yg terlalu percaya dgn penasihat tu ?

    Atau penasihat sendiri mempunyai agenda tersirat yg menjatuhkan PM kerana masih percaya dgn ex-TPM ?

    Ape kata kalau UMNO tukar presiden masa pemilihan nanti ?

    UMNO berani atau PM tak berani letak jawatan macam Tun Lah dulu ?

    ReplyDelete
  2. jom tukar.takkan presiden umno nama ah jib gor?tak logik kan.biar diia syok dgn cinabeng dia.dia buat pekak badak je apa bloggers tulis.nasib baik melayu bagi umno dekat umno ah jib,kalau tak kau tak merasalah jadi pm and che mah tak dapatlah nak megah jadi first lady.

    ReplyDelete
  3. Penasihat mmg dah kategori hampeh tapi yg paling terhampeh ialah yg mengikut saranan penasihat....apsal xbole guna akal sendiri ka?...informasi di ujung jari...carila jgn dok harap pada pagar yg dok mengelilingi awak ...sesekali intai sendiri keadaan di luar pagar..

    Kalo masih xberubah mmg penerima nasihat penasihat merupakan pemimpin paling biol dlm sejarah BN./UMNO...krn kebiolan dia akan memusnahkan UMNO

    ReplyDelete
  4. Kalau da nama pun tukarke nama cina..hati entah lah mungkin sama. So elok jaeatan presiden d tandingkan...da meluat kat laki takut bini ni..hehehehe

    ReplyDelete