Tuesday, July 2, 2013

Nazri Aziz bukalah Jonker Walk kat Perak..!!


Kalau anda orang yang pandai..yang mana satu Menteri? 

Jebat tidak kenal Menteri Pelancongan yang baru, Dato' Seri Nazri Aziz.

Jebat hanya pernah lihat Nazri berdebat di Parlimen. Tampak hebat dan cool mematahkan hujah biarpun diasak Bang Non Permatang Pauh dan konco-konco Pakatan.

Tapi hari itu Jebat sudah mula hangin satu badan tengok Nazri berjabat tangan dengan cinabeng Namewee. Masuk parlimen dengan etika pakaian yang tak kena. Negara dan parlimen bapak cinabeng Namewee punya?Lancaukan lagu negaraku, lancaukan TNB, semua dia lancaukan tapi Nazri beri muka pada taukeh lancau..!!

Tapi bila Jebat jumpa sahabat Jebat yang bekerja dengan Nazri kawan Jebat kata tu kata ' Nak jaga hati pengikut Namewee yang berjumlah ratusan ribu' Auwww!!! Terkesima Jebat. Eh! Tak payah hairanlah..Ah Jib Gor pun sibuk jaga hati cinabeng walau dah kena mandi dalam PRU ke 13.

Sekarang Nazri berbunyi lagi. Jonker Walk kena buka dan tutup jalan. Kasi orang berniaga. Eh silap kasi cinabeng niaga. Alamak Ketua Menteri Melaka @ negeri kelahiran Jebat kena sound dengan Nazri? 

Sudahlah kami rakyat Melaka kali ini takkan dengar apa pusat nak cakap. Kami orang Melaka akan ikut acuan kami sendiri. Ikut pusat apa kami dapat? Timbalan Menteri yang ciput dan entah apa-apa tu? Ikut pusat apa kami dapat? Tok Ali kami kena mandi di Bukit Katil kerana ikut nasihat pusat yang nakkan Tok Ali naik ke pusat? Weh..jangan melampau ok...

Jangan sangka kami negeri kecil pusat sesuka hati nak lanyak. Menang dalam PRU dapat jawatan Timbalan Menteri ciput. Sekarang sibuk nak arahkan Ketua Menteri kami? Pergi jalanlah..

Wah! Bersorak sakanlah agaknya cinabeng di Melaka. Ini Melayu sudah tunduk sama kita!! Ikut resmi padi agaknya, makin tunduk makin berisi. Kah Kah Kah..orang dengan padi mana nak sama!!! Orang kalau semakin kita tunduk lama-lama orang naik kepala pijak tengkuk kita.

Macam ini sahajalah. Atas nama dan bendera yang sama. Nazri tak payah nak sibuk hal Melaka ok? Perak pun tenat tu. Apa kata Nazri buka Jonker Walk kat Perak. Itu lagi baik daripada campurtangan dalam urusan negeri kami..

Kita kecilkan skope kata Hang Tuah..Takkan Melayu hilang di dunia..Wehh pergi jalanlah...Takkan Melayu Hilang  di Melaka!!! 

Pusat dengan pusatnya Melaka dengan acuan Melakanya. Ikut suka kami lah..!!!

6 comments:

  1. Nazri ni macam pelacur yang dah tak laku lagi. Tak kisahlah dapat cina apek jolok jonker dia pun jadilah, asalkan dapat perhatian. Namewee pun dah tak ingin kat dia lagi...

    ReplyDelete
  2. Hidup orang Melaka....Mampus sama Najeli Gor.

    ReplyDelete
  3. ala...kalau nak katakan penutupan jonker walk tu membantutkan industri pelancongan,senang cite bukak jonker walk pastu bagi melayu yang uruskan kemudian bagi nama malay walk....kan senang,kalau nak cari alasan tu senang,tapi kalau nak menyelesaikannya yang susah...

    ReplyDelete
  4. Den orang N.Sembilan menyokong ponuh tutup jonkerwalk tu.Pi mampuih dongan cinabeng dan Bapak angkat Namawee tu

    ReplyDelete
  5. Tanya kat Nazri gay boy tu kereta Hummer yang anak dia pinjam dari tauke cina tu dah pulangkan belum.

    ReplyDelete