Friday, January 13, 2012

Awas..PKR semakin hampir menawan Negeri Sembilan

Semasa keputusan mahkamah membebaskan Nuar Berahim pada 9 Januari, heboh di kalangan puak-puak Pakatan yang berbisik sesama sendiri bahawa mereka akan berjaya menang di beberapa negeri di dalam Pilihanraya Umum ke 13 nanti dan antara negerinya ialah NEGERI SEMBILAN.

Di dalam ceramah di Negeri Sembilan semalam membuktikan betapa bisik-bisik mereka itu bukan omong kosong dan nampaknya PKR semakin hebat dalam melayarkan sayapnya ke Negeri Sembilan. Menteri Besar Negeri Sembilan kenalah berjaga-jaga kerana momentum PKR untuk menawan Negeri Sembilan sudah meluap-luap.

Gambar di bawah jelas menunjukkan betapa semangat orang-orang Negeri Sembilan untuk menyokong PKR seakan sudah tidak boleh dibendung dan terpaksa berasak-asak untuk mendengar amanat daripada pimpinan PKR. Amat membimbangkan.



Lihatlah ratusan ribu yang hadir di ceramah tersebut sehinggakan penganjur terpaksa membentang tikar kerana kerusi yang disediakan penuh. Ada juga yang terpaksa berdiri tanpa memikirkan lenguh di kaki kerana mereka sudah tidak sabar-sabar untuk menawan Negeri Sembilan.

Tentu lalu-lintas sesak di Negeri Sembilan semalam. Masa di sekolah dulu, cikgu ada berkata 'kalau lebih dari satu maksudnya banyak..maka bilangan yang hadir di ceramah ini sangatlah banyak'..

Mana perginya bas-bas yang biasanya membawa pendengar 'import' untuk memenuhi ceramah Pakatan? Bajet sudah habiskah kerana membawa mereka ke mahkamah tempoh hari?

Kredit kepada blogger TAUKE IKAN ...

4 comments:

  1. rakyat dah sedar pembohongan manusia PR ni....

    PR hanya tahu berceramah sana sini tp tidak ada apa yg dibuat utk kepentingan rakyat...

    hanya kerajaan sekarang yg berusaha membantu dan memberi kemudahan pada rakyat....

    BN/Umno dulu kini dan selamanya

    ReplyDelete
  2. Kempen belilah barangan singer. Singer....menawan keluarga bahagia...

    ReplyDelete
  3. Kalau singer buat cabutan bertuah tentu ramai yang nak datang..hahaha

    ReplyDelete