Monday, January 16, 2012

Haram tetap haram



Pusing kanan pusing kiri, buka sana buka sini tetap tidak berjumpa dengan ayat yang membolehkan LIWAT. Sejak dahulu sehingga kini bahkan sehingga kiamat hukum tetap hukum dan tidak boleh berubah. Hukum dunia mungkin boleh diubah. Tubuhlah sebanyak mana Suruhanjaya yang anda mahu selagi termampu tetapi hukum Islam adalah satu dan yang satu itu hidup dalam esa kekal selamanya.

Bagaimana mahu mengklasifikasikan orang Islam yang berkata undang-undang dan hukum liwat sudah tidak relevan? Setahu Jebat yang terlalu cetek ilmu agamanya tetapi masih tahu bahawa Nabi tidak mengaku umat kepada mana-mana umatnya yang melakukan hubungan sejenis. Inikan pula orang yang bergelar Pak Sheikh tentulah ilmunya tinggi melangit atau setidak-tidaknya hampir sama taraf dengan Ayah Pin, penguasa kerajaan langit.

Yang peliknya masih ada lagi segelintir di antara kita yang menyokong Pak Sheikh yang celaru pegangannya. Jika sebebal mana pun kita gagal mentafsir perang saraf dan mainan politik Pak Sheikh, rasanya hukum mengharamkan liwat sudah kita ketahui dan sedari sejak kita dari bangku sekolah rendah lagi. Pemahaman dan penghayatan bahawa liwat adalah haram tidaklah memerlukan kita untuk ke Mesir atau ke mana mana sekolah pondok. Bukalah buku agama di peringkat sekolah menengah pasti anda akan terjumpa dengan ayat yang MENGHARAMKAN LIWAT.

Jika anda gagal memahami perangai babi sekalipun tentunya anda cukup sedar bahawa hukum memakan daging babi adalah haram kepada umat Islam. Sehingga kiamat.

No comments:

Post a Comment