Monday, February 1, 2010

Pukul anak, sindir menantu

Isu royalti minyak nampaknya tak habis-habis lagi. Lebih kecoh bila Ku Li hadir di Stadium Sultan Muhammad Kampung Baru untuk beri penjelasan tentang hak Kelantan sama ada perlu dapat atau tidak royalti minyak tu. Apa yang Ku Li cakap, Jebat tidak bercadang untuk komen lanjut kerana sebaiknya kita serahkan kepada Majlis Tertinggi untuk buat keputusan setelah teliti apa yang Ku Li cakap di Kota Bharu.

Kalau benar Kelantan berhak dapatkan royalti minyak tu, kenapa baru sekarang hendak disuarakan..kenapa tidak pada mula-mula Kelantan sedar tentang hak seperti yang didakwa? Isu kalimah Allah tampaknya juga menarik perhatian PAS untuk memancing undi orang orang bukan Islam. Apa pulak hubungkait antara royalti minyak dan isu Kalimah Allah?. Sebabnya mudah...Sarawak ada minyak dan Sarawak antara negeri yang paling ramai penduduk bukan Islam. Ini hubungkait dengan kedua dua isu. Kronologi yang Fuckatan susun ni sangat cantik.

Semua orang tahu, Sarawak akan adakan pilihanraya negeri lebih awal daripada pilihanraya umum di negeri-negeri lain. Jadi, isu minyak di Kelantan dan isu Kalimah Allah ni adalah senjata yang dirasakan cukup berkesan untuk menarik minat pengundi-pengundi Sarawak. Dalam tiap-tiap pilihanraya Fuckatan pasti akan spin sebarang isu untuk kepentingan politik mereka. Dan di Sarawak pada pilihanraya ini, pasti isu minyak dan Kalimah Allah ini akan dihubungkaitkan dan di spin secara optima oleh Fuckatan. Fucktan merasakan jika mereka berjaya menawan Sarawak dari tangan BN pasti kerja mereka untuk menakluk Putrajaya akan menjadi lebih mudah. Begitu juga halnya dengan Khalifah Guan Eng di Pulau Pinang. Zahrain menghentam Guan Eng sama ada benar-benar ikhlas atau ada agenda tersirat tidaklah kita ketahui. Adakah hentaman itu hanya untuk membangkitkan rasa tidak puas hati pengundi bukan Melayu kepada UMNO dan kerajaan?Kenapa mesti UMNO?Pun mudah sebabnya..kita lihat sahaja apa sahaja isu yang melanda Malaysia ketika ini, Fuckatan pasti berkata ianya angkara UMNO dan semuanya akan diterjemahkan di Sarawak dalam pilihanraya akan datang. Pasti Fuckatan akan cakap UMNO sering memporak-perandakan orang orang bukan Melayu. Cukup tersusun dan agak halus percaturan Fuckatan.

'Pukul anak, sindir menantu'...Peringatan untuk Fuckatan..kalau kasih sayang anak dan menantu tu kuat..silap-silap dengan anak dan menantu semuanya Fuckatan akan hilang..anak dan menantu tu bukanlah bodoh sangat dengan game Fuckatan ni.

2 comments:

  1. SLM BRO..TU YG ALMENANTUYA & ANAK GADIS PAK AJIS PUN TEGOLEK SAMA HUHUHU..TANGAN ANAK DI SAYANG2..TANGAN MENANTU JGN LEPAS JAWATAN! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  2. hari ni menantu haram nik najis naik mahkamah, sian pok nik terpaksa bertongkat pegi nemankan menantu haram jadah
    pttuuiihh

    ReplyDelete