Monday, February 22, 2010

Betul ke karier politik Khairy sampai ke garisan penamat?

Meninjau-ninjau portal Serakahdaily, Jebat terbaca suatu artikel bertajuk 'Hikayat Terakhir Khairy dalam UMNO' yang dikupas dengan agak baik oleh penulisnya. Perkaitan antara beruk dan pokok dan beruk mana yang menggoncang pokok diolah dengan peradaban yang sempurna.
Berbalik kepada persoalan apakah Khairy sudah sampai ke penghujung karier politiknya, Jebat ada mendengar khabar yang beliau teruk didesak oleh barisan Exconya sendiri supaya melepaskan jawatan Ketua Pemuda UMNO kerana dikatakan gagal mengemudi Pemuda. Ada Exco yang kata dah dekat setahun barisan Exco dibentuk tetapi cuma baru dua kali bermesyuarat. Mesyuarat exco ni walaupun sekadar namanya mesyuarat tapi penting untuk membincangkan hala tuju dan aktiviti yang sewajarnya diadakan.Kalau tidak, pastinya Pemuda masih lagi ditakuk lama dengan aktiviti-aktiviti bersih kubur, futsal dan lain-lain aktiviti yang sinonim dengan Pemuda. Soal perjuangan bangsa haruslah merupakan suatu agenda yang tidak boleh terkeluar dari kotak pemikiran Pemuda.
Beberapa siri pilihanraya kecil yang diadakan pada tahun lepas, sekali lagi keupayaan Pemuda di bawah pimpinan Khairy teruji. Yang paling tidak enak di dengar ialah apabila ada suara-suara sumbang yang tidak enak didengar apabila mengatakan bahawa kewujudan dan kehadiran Khairy ke lokasi pilihanraya tidak dialu-alukan oleh pengundi kawasan tersebut dan kehadirannya hanya akan menyumbang kepada kekalahan parti. Ini suara banyak yang didengar. Sejauh mana benar, Jebat serahkan kepada anda semua untuk menilai.
Sebenarnya, banyak cerita-cerita negatif tentang Khairy yang banyak orang telah sedia maklum dan dalam ruangan blog yang naive ini cukuplah kita membicarakan beberapa kerat perkataan yang hakikatnya ramai telah sedia maklum.
Apalah yang perlu diungkapkan perkara-perkara negatif tentang seseorang yang pastinya akan menjatuhkan airmukanya..kata orang hanya akan mendapat dosa kering. Tetapi apa pula yang seharusnya dilakukan oleh orang yang dimaksudkan dengan cerita-cerita negatif tentang dirinya..Seperti tajuk lagu..Jikalau orang tak suka apa..Langkah sebaiknya ' Ku bermohon diri'..

4 comments:

  1. KJ tidak akan meletak jawatan. Oleh itu, Pemuda sendiri kena letak jawatan dan adakan pemilihan sekali lagi. Barulah Ketua2 Pemuda negeri yg dikehendaki oleh Pemuda sendiri akan dilantik dan bukannya Ketua2 yg dipilih oleh KJ.
    Wahai Ketua2 Pemuda negeri bertindaklah utk kebaikan Parti UMNO, orang Melayu dan Agama Islam!
    Jgn haraplah KJ akan dijadikan Menteri utk balaci2nya dapat habuan!

    ReplyDelete
  2. Ake setuju dengan Pemerhati Bro Jebat, dia degil dan dia ada misi, dia ni harus dihambat keluar!

    ReplyDelete
  3. Salam bro,

    Kuda Jew tu bukannya nak perjuangkan bangsa tapi lebih pada perjuangkan diri-sendiri agar dapat kikis seberapa banyak harta negara yang dia dapat.

    Sial itu beruk hitam balaci Jew.


    Beruk hitam ditelanjangkan klik sini

    ReplyDelete
  4. mana ada citer kj, adalah komen badak air..
    parpu! dah mimum kari lum hari ni..
    anti kj! dah2 la nyanyi parpu punye..
    apa ingat parpu ada 2 kepala ka..
    pundek..haha..

    ReplyDelete