Wednesday, February 17, 2010

Apa kejadah


Kan semalam aku dah cakap dalam artikel aku pasal 'akhirnya Pemuda UMNO Malaysia menjadi hero'..Hari ni bertempat di Jalan Yap Kwan Seng Pemuda UMNO menunjukkan bahawa mereka benar-benar hero dengan demonstrasi aman. Bolehlah kita rumuskan hari ni julung-julung kali Pemuda UMNO menunjukkan taring.

Hero-hero jugak bro Pemuda...tapi takkan sampai sauk program orang lain..Itu pasallah semalam aku dah cakap awal-awal yang aku dah dapat jemputan lebih awal dari rakan-rakan bloggers berkenaan dengan demonstrasi ni berbanding dengan jemputan dari Pemuda UMNO Malaysia yang last minute baru aku dapat jemputan tu. Kalau kau orang nak tau siapa punya idea..siapa yang pecah kepala fikir macam mana nak buat demo ni ialah : Blogger:http://justread-whatever.blogspot.com a.k.a Bujai dengan kerjasama PERKASA.
Tapi tadi mana blogger Bujai dan mana PERKASA? Yang sibuk berpidato tadi walaupun ada yang gagap-gagap ialah PEMUDA UMNO. Yang nampak macam hero Hindustan ialah Pemuda UMNO. Isu sauk dan patuk program Bujai dan PERKASA ni satu hal. Sebenarnya aku agak suka kalau ada gabungan ramai pihak. Tapi mana boleh PEMUDA UMNO menjadi abang long tadi. Aku tak mintak pun PEMUDA UMNO ni menjunjung bloggers cukuplah sekadar menghormati blogger Bujai dan PERKASA kerana idea untuk demo ni. Nama Bujai mungkin tidak disebut kerana dia seorang individu dan bukan parti..baik kita terima hujah tu tapi kenapa nama PERKASA terpinggir terus tadi? Aku sememangnya ternanti-nanti kemunculan YB Ibrahim Ali tapi meleset ..YB hanya pandang dari jauh..agaknya dia pun dah tau program dia dah kena sauk..

Takpe kita lupakan isu siapa punya idea nak buat demo ni..Bujai yang terselit di tengah-tengah gerombolan Pemuda UMNO berusaha untuk menyampaikan memorandum bantahan yang ditandatangani oleh blogger-blogger. Tapi pasal polis kata cuma tiga orang yang dibenarkan naik ke pejabat kedutaan Australia tu maka sekali lagi Bujai tercicir. Bujai usaha lagi..cuba kasi memorandum tu pada pegawai KETUA PEMUDA UMNO yang peluk blogger Parpu tadi minta di serahkan memorandum tu pada bossnya sebelum Ketua Pemuda UMNO tu naik ke pejabat kedutaan. Bujai mati mati ingat pegawai Ketua Pemuda UMNO tu dah serahkan memorandum tu pada boss dia rupanya bila Ketua Pemuda UMNO tu turun pegawai tu cakap kat Bujai 'TAK SEMPAT NAK KASI KAT KETUA PEMUDA TADI'..Amacam geng? Lemak berkrim tak ayat Pegawai Ketua Pemuda tu? Kalau nak cium tangan boss dia macam mana pun mesti sempat..kalau tengah berak pun boleh berenti..kalau tak mau apa bentuk alasan pun boleh keluar geng...

Ini bukan isu kau yang buat atau aku yang buat..Isunya kenapa nampak sangat macam tak hargai orang yang pecah kepala fikir macam mana nak buat program ni..Salah ke kalau diajak blogger Bujai tuan punya idea demo ni dan wakil NGO tu naik serahkan memorandum tadi?Seorang Ketua Pemuda, seorang blogger dan seorang wakil NGO..kan ke cantik aturannya tapi kalau dah nak sauk nak buat cam mana geng..
Apapun kita hargai kesabaran blogger Bujai..Pada Bujai berjuang untuk agama,bangsa dan negara lebih penting..Tercalar pedih di hati Bujai sapa nak jawab geng?Wa salute lu Bujai...

2 comments:

  1. woi jebat.. buat demo bw laa kanggaro tu skali.. comel apa kanggaro tu.. yang mana jantan dan yang mana betinanya....

    ReplyDelete
  2. Inilah gambaran yang bakal anda saksikan jika kj ni kembali mendapat kuasa....pakat-pakatlah pejauh kj dari dapat kuasa....kalau kita boleh tekan paklah, kenapa tidak dgn kj??? Budak kanyiaq!!!!

    ReplyDelete