Tuesday, February 23, 2010

Taktik yang makan diri?

Pemuda Pakatan Rakyat tampaknya berang dengan tindakan Pemuda UMNO Pulau Pinang yang didakwa mengoyakkan surat cabaran berdebat mengenai isu penindasan orang Melayu di Pulau Pinang. Pemuda UMNO Pulau Pinang tidak mahu berdebat dengan Pemuda Pakatan Rakyat sebaliknya mahu berdebat dengan Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang yang berasal dari Melaka. Ada benarnya dengan hujah dan keinginan Pemuda UMNO Pulau Pinang untuk berdebat dengan Ketua Menteri dan bukan Pemuda Pakatan Rakyat kerana dasar negeri yang dibuat adalah oleh Ketua Menteri dan bukan Pemuda Pakatan Rakyat. Jadi kalau KetuaMenteri yang berdebat pastinya hujah-hujah yang dikeluarkan adalah lebih jelas dan terang. Sesuai benarlah kalau Lim Guan Eng yang berdebat dan bukan Pemuda Pakatan Rakyat. Jika tidak segalanya akan jadi lebih keliru.

"Jadi persoalannya sampai bila kebenaran ini akan ditegakkan. Jika Umno benar usah berdolak dalik,” ujarnya lagi.--ini petikan dari kata-kata Ketua Dewan Pemuda PAS yang dipetik dari Harakahdaily.

Berdolak dalik? Macam biasa Jebat tengok ayat dan taktik berdolak dalik ni..Siapa yang dalam Malaysia paling pandai mencari alasan dan berdolak-dalik?Siapa yang paling handal dalam hal tangguh menangguh ni? Siapa yang paling pandai salahkan orang dalam Malaysia ni? Sedap ayat Ketua Dewan Pemuda PAS tu kata 'JikaUMNO benar usah berdolak dalik'. Ini serupalah macam pulang paku buah keras 'Jika benar jangan tangguh nak ke mahkamah'. 'Jika benar apa perlu ditangguh'. 'Kalau boleh mohon tukar hakim takkan nak mintak tukar pendebat tak boleh'. Takkan double standard pulak bro...


No comments:

Post a Comment