Sunday, February 21, 2010

Ahmad Maslan..apa sudah jadi?

Aku terkejut besar bila baca apa yang rakan blogger http:// gerakan-anti-pkr.blogspot.com tuliskan apa yang Ketua Penerangan UMNO Malaysia cakapkan berhubung dengan bloggers. Ahmad Maslan kata menurut rakan blogger GAP 'baca blog lama-lama boleh jadi goblok'. Tersentuh juga dengan apa yang Ahmad katakan tu tapi bila kenangkan yang Ahmad Maslan tu Jawa totok maka aku andaikan perkataan goblok tu dah jadi macam makanan ruji pada Ahmad Maslan. Aku mengambil pendekatan positif dengan apa yang Ahmad Maslan katakan itu.

Ahmad Maslan tidak menjurus secara terang blog sebelah mana yang dimaksudkan dengan ucapannya itu. Mungkin Ahmad Maslan sedikit terkejut dengan budaya 'tempur politik' yang banyak bergantung kepada kemudahan internet pada masa ini dan tidak lagi bergantung harap kepada media massa traditional. Zaman telah berubah dan kenyataan ini harus diterima oleh Ahmad Maslan dan wajarlah sebagai Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan belajar tentang medan tempur politik di dunia siber ini.

Aku tidak merasakan Ahmad Maslan tidak tahu tentang dunia blog ni. Mana mungkin seorang Ketua Penerangan tidak tahu dengan perkembangan blog. Dan apa yang Ahmad Maslan ungkapkan itu tentunya punya maksud yang tersirat. Siapa yang faham..fahamlah. Dalam sesetengah hal tidak semua boleh dicakap dan diungkap secara terus.

Aku harap rakan-rakan bloggers jangan melenting di dalam hal ini. Apa yang Ahmad Maslan ungkapkan itu kita mesti sambut dengan positif. Alangkah sedihnya jika tidak memahami apa yang tersirat dan sekadar menerima yang tersurat. Mari sama-sama kita fikir secara positif.

1 comment:

  1. aHMAD mASLAN NEEDS HIS HEAD EXAMINED IF REALLY SAID THESE WORDS...

    THE WORLD HAS MOVED ON BRO

    TIME FOR KURSUS BTN DAH LEPAS

    BYE...

    ReplyDelete