Wednesday, May 18, 2011

Blogger Aduka Taruna kecundang lagi


Nama sahabat blogger Aduka Taruna suatu ketika dahulu menjadi nama yang menggemparkan apabila dikaitkan dengan kejadian di Johor. Tetapi seperti air embun, datang matahari keringlah ia.

Sesuatu yang tidak kering adalah projek langgar Hadi. Aku secara peribadi kagum dengan kebolehan sahabat Aduka Taruna mencoretkan idea untuk langgar Hadi di dalam blognya. Dan agak meyakinkan bahawa Aduka Taruna akan menjadi penyumbang kepada kejatuhan legasi Hadi.

Tetapi agak memeranjatkan apabila Hadi terus mengekalkan jawatan Presiden PAS tanpa bertanding. Pastinya sahabat Aduka amat terasa dengan keadaan ini.

Dan aku sendiri agak hairan kenapa idea langgar Hadi yang dicoretkan oleh sababat blogger Aduka yang begitu ilmiah dan teoritikal menemui kegagalan.

Bila dikenangkan semula, inilah yang berlaku di dalam PAS. Idea dan pembaharuan yang ingin dilakukan oleh generasi muda terhakis dek ketotokan kepada pemimpin tertentu biarpun idea sabahat Aduka Taruna jelas menampakkan kematangan minda untuk merubah PAS.

Moga-moga sahabat Aduka Taruna tidak akan lemah semangat sebaliknya menggandakan usaha kerana kita tidak mahu pemimpin yang buat kerja separuh jalan seperti Hadi, apa jadi dengan idea Kerajaan Perpaduan??

No comments:

Post a Comment