Thursday, April 22, 2010

Hulu Selangor: Terima kasih Tun Mahathir



Sesuatu yang agak memeranjatkan apabila Tun Mahathir, idola kepada seluruh rakyat Malaysia turun berkempen untuk calon Barisan Nasional, P.Kalamanathan. Sesuatu yang tidak terduga, apabila Tun Mahathir yang pada awalnya mengatakan yang beliau tidak akan turun berkempen di dalam pilihanraya kecil Hulu Selangor tiba-tiba muncul di Serendah untuk membantu jentera pilihanraya BN dan calon BN. Jutaan terima kasih kita ucapkan kepada Tun Mahathir kerana sudi meluangkan masa membantu. Sebenarnya ucapan terima kasih ini tidak memadai sekiranya hendak dibandingkan dengan jasa yang telah Tun curahkan kepada Malaysia.

Sambil mendengar ucapan Tun Mahathir tadi, kepala aku ligat berpusing memikirkan sebab dan musabab Tun turun berkempen sedangkan Tun telah mengatakan yang Tun tidak akan turun berkempen di Hulu Selangor. Inilah kehebatan yang ada pada Tun kerana semasa ucapannya itu, Tun telah memberikan aku jawapan kepada persoalan yang berlegar di dalam kepala aku. Sebabnya Tun turun berkempen di Hulu Selangor : KERANA TUN PERCAYA AKAN KEBOLEHAN YANG ADA PADA DATO' SRI NAJIB. Ini diakui oleh Tun sendiri bilamana Tun mengatakan yang rakyat akan kembali kepada BN kerana Malaysia sekarang mempunyai Perdana Menteri yang bijak.

Di dalam ucapannya, Tun turut memuji calon BN yang katanya ikhlas, baik dan fasih berbahasa Melayu walaupun berbangsa India. Tun turut berkata, rakyat Hulu Selangor tidak seharusnya memilih Zaid Ibrahim dan Zaid Ibrahim diibaratkan seperti katak dan kacang yang lupakan kulit. Tambah Tun, Zaid Ibrahim menjadi kaya raya kerana syarikat guamannya banyak dibantu oleh kerajaan Barisan Nasional dan apabila sudah kaya Zaid Ibrahim menjadi lupa diri dan lupakan orang yang membantunya. Dan keadaan ini memungkinkan Zaid melupakan orang-orang Hulu Selangor justeru Zaid Ibrahim tidak selayaknya menjadi wakil rakyat bagi orang-orang Hulu Selangor.

Kita terimalah nasihat dari Tun, orang yang telah banyak berjasa kepada Malaysia. Jika satu dunia mengagumi kebolehan dan menerima pakai apa yang Tun katakan, adalah amat malang jika orang-orang Hulu Selangor sendiri tidak mahu mengambil pakai apa yang Tun nasihatkan.

3 comments:

  1. Cayang tun, cayang sampai bila-bila!Negarawan tulen, unggul dulu kini selamanya.

    ReplyDelete
  2. Salam Bro,

    Tun Dr Mahathir ialah pemimpin yang amat dihormati dan disegani ramai.

    Semoga sokongan beliau akan memberikan kejayaan besar kepada BN di Hulu Selangor.

    sejarah hitam sekor beruk klik sini

    ReplyDelete