Sunday, March 21, 2010

Pusing-pusing, tangguh tangguh...

Khabarnya Ibrahim Ali akan membawa isu panas di Parlimen hari ni..Mungkin menyedari akan isu panas yang hendak dibangkitkan oleh Ibrahim Ali itu keadaan di Dewan Rakyat jadi riuh rendah sekarang ni..Isu promosi 1 Malaysia dan APCO seperti yang didakwa oleh Nuar Berahim mungkin satu platform yang sesuai untuk melengah-lengahkan isu yang hendak dibawa oleh Ibrahim Ali.

Riuh rendah yang sedang berlaku ini sebenarnya tidak ada asas kerana Speaker Dewan telah membuat keputusan supaya Nuar Berahim diberikan tempoh untuk dia menjelaskan tentang apa yang dikatakan berkenaan dengan isu APCO dan 1 Malaysia. Cuma yang agak pelik mengapa Ahli Ahli Parlimen Pakatan tidak mahu menerima keputusan Speaker Dewan yang telah bersetuju untuk memberikan ruang dan masa kepada Nuar Berahim untuk menjelaskan kekeliruan itu..Pada pendapat aku tepat dan benar keputusan yang dibuat oleh Speaker Dewan kerana cuma Nuar Berahim yang tahu apa yang dia maksudkan dengan ucapan dia semasa membahas titah Di Raja tempoh hari.

Beria-ia benar Ahli-Ahli Parlimen Pakatan mempertahankan Nuar Berahim..Mungkin semua nak cari publisiti kot kotlah boleh jadi Menteri kalau Nuar Berahim jadi Perdana Menteri.

Apa yang lebih menarik mungkin ini satu kaedah untuk melengahkan ucapan Ibrahim Ali yang dijangka akan membawa isu panas yang pasti meresahkan Pakatan....Londeh jangan tak londeh...

1 comment:

  1. Baru last week Yang Dipertuan Agong dah mengingatkan MP supaya berkelakuan baik didalam dewan...tetapi MP pembangkang ni mana tau adap sopan pun..pada mereka diluar ataupun diadalam dewan sama sahaja..sebab mereka ni pejuang upahan sahaja..takde integriti pun sebab tu lah perangai mereka ni lebih buruk daripada monyet dalam hutan..perlakuan monyet didalam zoo lagi baik..diantara monyet belaan nuar yang paling hebat melompat adalah si gelap dari padang serai dan pokok sena..sekarang ni udah ditambah dengan minah ronggeng daripada ampang. nasib baik lah siratu bogel pkr tu cuma adun sahaja kalau tak tu mau dia ni angkat kain dalam dewan kut..

    Begini lah sikap hipokrit nuar brahi..dia tak berani menerima dan mendengar kenyataan yang menjerat dirinya sendiri ..dia akan cuba mengelakkan diri sama seperti kes liwat dia..dan akan menggunakan sepenuhnya kuasa sipacacai beliau untuk cuba mengganggu ataupun melewat-lewatkan apa juga pendedahan yang boleh menjatuhkan martabat beliau..

    ReplyDelete