Wednesday, March 31, 2010

Dun Perak: Nizar Menteri Besar Bidan Terjun

kau ingat ni Bursa Saham ke?

Dr Zambry juga membongkarkan bahawa orang pertama yang ditawarkan untuk menjadi MB sewaktu kerajaan BN jatuh di Perak adalah dia sendiri dan bukannya Saudara Nizar , beliau juga telah mengatakan bahawa Penasihat Parti Keadilan telah menghantar rombongan ke rumah beliau untuk dilamar menyertai PKR melalui utusan-utusan atau pembawa berita Anwar sendiri.Dr Zambry juga telah menyatakan seperti berikut "Kalaulah saya nak sangat jadi MB, pada masa itu pun saya sudah boleh tetapi saya menolak kerana saya bukan mengejar jawatan, yang penting bagi saya adalah perjuangan yang telah dijuangkan oleh saya selama ini, iaitu perjuangan dalam UMNO dan BN, saya tidak sanggup menjual maruah dan prinsip perjuangan hanya kerana tergila-gilakan jawatan Menteri Besar".

Di atas tu adalah petikan dari blogger House PK yang melaporkan secara live dari Perak.

Wah..dahsyat sungguh Nuar Berahim ni..Boleh main lamar lamar sesapa yang dia suka..Dah macam Agong dan Sultan pulak dia ni boleh lantik orang..Nasib baik Dr. Zambry ni tak cepat melatah..Tapi kalau dah memang rezeki dia jadi Menteri Besar macam mana pun jadi Menteri Besar.

Jadi Nizar ni Menteri Besar pilihan kedua lah kan? Kalau bahasa orang kampung Nizar ni Menteri Besar Bidan Terjun..Kalau Nizar ni bagus dan handal buat kerja kenapa mesti Nuar nak pujuk dan lamar Dr. Zambry? Agaknya dah tak ada mana mana ADUN dari Pakatan yang pandai kot itulah pasal Nuar tergila-gilakan Dr. Zambry..Kesian Nizar..Menteri Besar pilihan kedua rupanya dia ni..Itupun tak mau sedar diri lagi...

Menurut blogger House PK..Nizar terjerit-jerit dalam Dewan..Siap keluarkan perkataan 'Pangkor Babi'. Dah dia memang berkawan dengan taukeh taukeh yang suka makan tu jadi apa nak hairan kalau dia sebut nama tu..Takkan dia nak sebut kucing ke arnab ke..

Apapun Nizar memang Menteri Besar Pilihan Kedua..Nuar Berahim yang akui benda tu kalau tak takkanlah hantar rombongan meminang untuk Dr. Zambry. Kalau Ketua Pembangkang sendiri semacam tidak mengiktiraf Nizar takkan kita nak iktiraf pulak kan..

Nizar kena ingat...Nama Dr. Zambry tu macam bunyi Toyota Camry...jadi Dr. Zambry lebih layak naik kereta Camry...hahahahahaha...Nizar boleh naik kereta Toyota Camry second hand..kan dia pilihan kedua..

2 comments:

  1. Pembetulan!!! Pada Peringkat awal Dr Zamry.. bila zamry tolak.. pujuk lak Jamaludin tp tak layak... Nizar adalah pilihan yang terakhir sekali.. Sebagai Bidan terjun yang tak tau malu.. TAPI BUKAN YANG KE-2.

    ReplyDelete
  2. Yang pasti DSAI tidak mengiktiraf Nizar sebagai layak menjadi Menteri Besar..Itu pasal dipilihnya orang-orang lain terlebih dahulu.

    ReplyDelete