Friday, March 12, 2010

Oh marah marah sayang rupanya

Haru..haru...kesian pulak aku tengok rakan-rakan bloggers ni.. Separuh nyawa mempertahankan UMNO..Menghentam bendera bulan hijau bagak nak rak, wali selipar digasak bertubi-tubi, 'menghentam' taukey kunyit siang malam rupa-rupanya ada pemimpin UMNO yang cemolot dengan PAS. Buat duit rupanya..

Baca kat http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2010/03/skandal-iran-contra-antara-umno-pas.html hati jadi panas..Manakan tidak..rakan-rakan bloggers ada yang dapat surat saman, ada yang bermalam di sel semalaman..rupa-rupanya orang yang dibela dan dipertahankan sedang buat duit dengan orang yang selama ni bloggers duk lanyak. Ceh..jangankan kata nak bela dan prihatin nasib bloggers, perjuangan rakan bloggers diludah dan dikahak pulak oleh pemimpin UMNO tu.

Inilah ragam orang politik..penyokong berseteru bagai nak rak..tapi pemimpin-pemimpin tetap masyuk. Dalam kepala hotak pemimpin peduli apa penyokong nak seteru yang penting masyuk. Tak kisahlah kalau nak kena kompromi dengan parti lawan pun. Yang penting masyuk. Kerja-kerja taik ni biar bloggers buat. Kalau buat duit pun kan bloggers ada untuk berjuang.

Biar aku je kaya..bloggers biar melarat kat tong-tong sampah jadi macam pemintak sedekah. Bukan soal wang ringgit jadi ukuran tapi soal pendirian. Kalau benci buatlah cara benci, kalau sayang buat cara sayang, kalau nak berniaga pun jangan tipu orang lain.

Amacam geng...lemak berkrim kena bangang kan macam ni?

2 comments:

  1. Hee..hee.. doa mintak hujan "wali selipar" dah makbul serta merta...hmmm...tak lama lagi doa pecah perut la pulak nak makbul kut..

    ReplyDelete
  2. wali selipar pun sauk jugak...masyuk jugak..sembang je lebih wali selipar tu...semua kena kencing..hahaha

    ReplyDelete