Showing posts with label Sarawak. Show all posts
Showing posts with label Sarawak. Show all posts

Thursday, April 14, 2011

Standard Nuar Berahim lebih rendah dari tuai rumah panjang



Bunyi cakap berdegar-degar nak tawan Putrajaya pada 16 September. Kalau nak tawan mestilah seorang panglima yang gagah berani tapi rupa-rupanya tak lebih dari seorang lelaki tua yang kudrat sudah sampai ke penghujung.

Dalam ceramah mesti Nuar Berahim cakap yang dia berjumpa pemimpin-pemimpin ternama dunia yang kononnya menyokong dia tapi kalau bila ditanya oleh tuai rumah panjang pun sudah merah telinga, pejuang apa namanya..Kah Kah Kah (ini gelak macam blogger Tukar Tiub)..

Handal juga politik tuai rumah panjang. Nak dihalaunya Nuar Berahim takut Nuar Berahim malu maka jam Omega yang paling ditakuti Nuar itulah yang digunakan sebagai modal untuk menghalau dengan cara baik..Kah Kah Kah..Bakal Perdana Menteri kena halau dengan tuai rumah..Tidak ada standard langsung..

Kita sarankan Nuar Berahim jadi tuai rumah panjang saja dan lupakan niat nak jadi Perdana Menteri. Itu pun kalau standard Nuar Berahim sama taraf dengan tuai rumah panjang..Kah Kah Kah..

Khabarnya, Nuar Berahim tak boleh tahan bila ditanya oleh tuai rumah panjang itu berhubung isu jam Omega sampai tak sempat nak bersalam dengan orang ramai yang hadir..Macam mana agaknya muka Nuar Berahim masa tu..ada tak macam muka orang minum tuak di rumah panjang? Kah Kah Kah..

Buat lawak pulak Nuar Berahim ni..Wan Ajijah tak mau buat sidang akhbar ke di rumah panjang tu? Kalau sudah tak ada sangat jam Omega tu bawak saja jam dinding sebagai ganti..Kah Kah Kah...

Papa..Papa..Papa memang hebat...Macam ayam berak kapur..Kah Kah Kah..

Wednesday, April 13, 2011

Siapa anugerah Tuhan?




Seperti di dalam Akademi Fantasia, dunia politik tanahair penuh dengan kejutan sejak akhir-akhir ini. Kalau benarlah niat pembangkang membuat solat hajat untuk mencari kebenaran jelaslah kebenaran yang dianugerahkan Tuhan. Cuma bolehkah pembangkang menerima kebenaran itu kerana kebenaran itu jelas tidak memihak kepada mereka?

Isu video seks masih tidak terungkai, hari ini Malaysia dikejutkan lagi dengan pendedahan RPK berhubung kes Altantuya. RPK mendakwa ada pihak yang memberi lampu hijau untuk membuat fitnah itu. Masihkah rakyat Malaysia ragu-ragu dengan kebenaran tersebut?

Pernah lihat Perdana Menteri melenting apabila difitnah terlibat dengan kes Altantuya? Cuba bezakan dengan perangai Nuar Berahim yang melenting apabila sekadar diajukan soalan berhubung jam Omega?

Nik Ajis mendoakan pecah perut kepada Perdana Menteri tetapi masih Perdana Menteri berdiam diri dan tidak melenting bahkan Perdana Menteri masih sudi bertemu dengan Nik Ajis.

Pemimpin pemimpin pembangkang memanggil pelbagai perkataan keji kepada UMNO tetapi adakah Perdana Menteri mencerca pembangkang dengan perkataan yang serupa?

Wan Ajijah menggelarkan suaminya Anugerah Tuhan tetapi jelaslah sekarang siapa yang sebenarnya merupakan Anugerah Tuhan.

Barang perlu diingat, syaitan juga adalah suatu anugerah yang tugasnya adalah untuk memecah belahkan umat manusia..Dajal juga adalah satu anugerah untuk menunjukkan bahawa dunia sudah sampai ke penghujungnya dan dajal itu adalah matanya satu..agak-agaknya bendera parti mana yang lambangnya mata satu?

Tuesday, April 12, 2011

Sarawak: Ayat-ayat bangang


Portal mana menjadi pilihan penulis itu?




Apa yang pelik apabila seorang Presiden parti seperti Dato' Sri Najib turun berkempen di Sarawak bagi menambah semangat jentera kerja BN?

Tidaklah menghairankan jika blogger Pakatan menggambarkan bahawa kehadiran Dato' Sri Najib di Sarawak adalah tanda bahawa BN berada di dalam keadaan cukup terdesak untuk mengekalkan majoriti 2/3. Tetapi adalah sesuatu perkara yang pelik bila portal yang kononnya pro kepada BN menggunakan perkataan yang mengatakan bahawa Najib turun ke Sarawak untuk menyelamatkan BN di Sarawak.


Sebagai sebuah portal yang allignment nya cenderung kepada BN mengapa harus terikut ikut dengan propaganda yang digunakan oleh media pembangkang? Sesungguhnya, propaganda yang digunapakai oleh pembangkang di Sarawak hanyalah untuk menunjukkan bahawa tidak ada kerja sama erat di antara Najib dan Muhyiddin. Dan tidak hairanlah sekiranya media pembangkang menggunakan pendekatan ' Sarawak kalah, Muhyiddin Perdana Menteri'. Propaganda ini hanyalah untuk melaga-lagakan kerjasama erat di antara Najib-Muhyiddin yang selama ini terbukti digeruni oleh pembangkang setelah tumbangnya Pakatan pembangkang di dalam beberapa siri pilihanraya kecil.


Lebih pelik mengapa portal tersebut tidak mengatakan bahawa kehadiran Anwar Berahim di Sarawak selama berminggu-minggu adalah tanda bahawa Pakatan berada di dalam cukup terdesak sebagai menunjukkan bahawa ideologi politik mereka masih lagi relevan dan diyakini rakyat Sarawak? Adakah penulis portal itu tidak perasan dengan keadaan ini atau buat-buat tidak perasan dengan keadaan ini? Mengapa tidak pula dipersoalkan tempoh panjang Anwar berada di Sarawak sebagai satu tanda gerunnya beliau untuk pulang ke Semenanjung di dalam keadaan rakyat inginkan penjelasan berhubung isu video seks? Terlepas pandang atau sengaja tidak ingin dipandang?


Ayat yang mengatakan bahawa Najib turun ke Sarawak adalah untuk menyelamatkan BN di Sarawak adalah secara tidak langsung menggugat kredibiliti Muhyiddin yang akan disifatkan oleh pembangkang bahawa sebagai tidak mampu untuk menerajui jentera kempen BN di Sarawak dan tidakkah ini sebahagian daripada propaganda pembangkang untuk melagakan kedua-dua pemimpin tersohor BN ini?


Sayugia diingatkan bahawa di dalam detik yang semakin menghampiri hari pembuangan undi yang bolehlah disifatkan sebagai hari 'peperangan', pilihan yang ada cuma dua iaitu HIDUP atau MATI. MENANG ATAU KALAH?


Apa yang di tulis di Free Malaysia Today janganlah terus dibawa pendekatannya di portal ini kerana biar pun tuan tulisnya adalah nama yang sama tetapi barang perlu diingat bahawa pegangan dan ideologi politik jelas berbeza..Jangan keliru dengan identiti diri sendiri!!

Sunday, April 10, 2011

Betul punya marah orang itu



Apa kena mengena jam Omega dengan isu ini? Kenapa tak jawab saya tak pernah ada jam Omega..maksudnya kau adalah jam Omega ye?

Kenapa saya perlu jawab? Pasal kau adalah orang yang semua orang gambarkan di dalam video itu..takkan nak tanya pada Barrack Obama pulak..

Berani kamu tanya penglibatan tentang pembunuhan Altantuya? Dia dah pernah bersumpah kata tak kenal Altantuya pun..kau tu bila nak bersumpah?

Azizah dah jawab? Jawab tanpa menunjukkan jam itu masih ada dalam simpanan semua orang boleh..samalah macam anak yang dapat keputusan teruk di dalam peperiksaan tanpa menunjukkan slip keputusan kepada bapaknya..

Bayangkan sahaja kalau calon SPM yang menduduki ujian lisan Bahasa Malaysia memberikan jawapan seperti ini?

Maka jangan hairan kalau suatu nanti, bila seorang anak memberikan jawapan kepada soalan ayahnya..1 campur 1 jawabnya 11...maka si ayah akan memberikan soalan, dari mana kamu belajar maka si anak akan tenang beri jawaban...saya belajar dari orang itulah...

Kenapa kau tak jadi Perdana Menteri? Ada kau tanya Tuhan kenapa Tuhan tak mahu berikan kau jawatan itu?

Thursday, April 7, 2011

Santai: Di manakah jam itu?



Pak Mat King Leather adalah merupakan seorang yang amat kemaruk untuk menonton DVD pornografi. Boleh dikatakan setiap malam Pak Mat akan membeli DVD baru yang ceritanya hanya berkisar kepada soal seks. Berbagai-bagai koleksi video seks terdapat di dalam satu bilik rahsia yang terdapat di hujung rumahnya.

Suatu hari, Pak Mat berjumpa penjual video seks yang amat rapat dengannya..As Sky Too High nama gelaran penjual video tersebut.

'Sky, kamu ada cerita baru yang pelakonnya adalah di kalangan orang Asia..kalau boleh yang datang dari China Doll..aku sudah muak tengok cerita yang pelakonnya Mat Salleh'..tanya Pak Mat kepada As Sky..'Ada Pak Mat..cerita baru..semua orang belum tengok lagi..tapi ini China Doll masa di Thailand, mahukah? Pak Mat mengangguk kepala tanda setuju.

Sebelah malamnya, semasa semua orang di rumahnya sudah melelapkan mata, Pak Mat secara senyap-senyap telah membuka DVD yang dibeli tadi. Sambil menghirup air kopi..Pak Mat tiba-tiba tersedak apabila mendapati pelakon wanita yang berlakon di dalam video itu amat menyerupai anak rakannya. Pak Mat terus menutup video yang hanya sempat ditontonnya sekitar 1 minit itu. Pak Mat termenung mengenangkan apa yang dilihatnya tadi.

'Tak mungkin anak kawan aku yang berlakon di dalam video itu' Dia seorang yang alim dan tidak tinggal sembahyang..tak mungkin' bisik hati Pak Mat. Kalau ikutkan Pat Mat mahu saja diajak seluruh warga kampung menonton filem itu tetapi pastinya akan mendapat bantahan dari seorang peguam di kampungnya yang amat terkenal dengan lidah bercabang, Ais Kepal nama gelarannya.

Semalaman Pak Mat tidak dapat melelapkan matanya..Keesokannya, Pak Mat mengambil keputusan untuk berjumpa dengan Ajijan, ayah kepada perempuan yang didakwa berlakon di dalam video yang ditontonnya malam tadi. "Jan, anak kamu berlakon video lucah ke? tanya Pak Mat secara serius kepada Ajijan. 'Kalau kamu tidak percaya, malam ini datang ke rumah aku..kita sama-sama tengok'. 'Iskh..kamu ni Mat, aku tak tonton cerita tu semua..berdosa kamu tahu' balas Ajijan.

Seperti orang yang meraba di dalam kegelapan, Ajijan amat buntu lantas mengambil keputusan untuk ke rumah Pak Mat untuk mendapat kepastian. Setibanya di rumah Pak Mat, Ajijan menyuruh Pak Mat memasang video seks itu dan apabila video itu dipasang, alangkah terkejutnya Ajijan apabila mendapat pelakon wanita itu benar-benar menyerupai anaknya.

"Aku dah cakap, anak kamu tu" jelas Pak Mat. Ajijan kemudian menggelengkan kepala kepada Pak Mat. "Bukanlah Mat, bukan anak aku tu..anak aku rambutnya panjang, yang ini rambutnya pendek sikit' tegas Ajijan. Pak Mat kebingungan kerana Pak Mat tidak pernah melihat rambut anak rakannya itu kerana sentiasa bertudung. "Dah lah Mat kamu jangan fikir bukan-bukan..bukan anak aku tu'.

Pak Mat masih tidak berpuas hati..lantas esoknya Pak Mat memberanikan diri berjumpa anak rakannya itu semasa membeli ikan di pasar. ' Kamu berlakon di dalam video seks ke?" tanya Pak Mat. "Eh..bila masa pulak saya berlakon filem-filem macam itu Pak Mat".."Habis yang aku tonton itu apa?"."Kamu jangan nak tipu aku...aku dah tonton semuanya..bukankah kamu ada ke Thailand baru-baru ini?" tegas Pak Mat lagi.

Setelah diasak bertubi-tubi oleh Pak Mat akhirnya anak rakannya itu sudah tidak mampu mengelak. "Begini Pak Mat..benar Pak Mat saya ada ke Thailand baru-baru ini dan di sana saya berkenalan dengan seorang pemuda dalam masa yang cukup singkat dan kemudiannya saya seperti dipukau telah dibawa ke bilik hotel" jelas anak rakannya itu. 'Kamu cam muka lelaki itu" tanya Pak Mat.."Saya tidak camlah Pak Mat kerana lelaki itu mendatangi saya dari belakang di dalam bilik hotel itu..mana saya nak cam Pak Mat kalau dia selalu dari belakang'..jelas anak rakannya. "Kalau begitu, mungkin di dalam bilik hotel itu telah dipasang kamera dan kamu sebenarnya bukan berlakon video seks tetapi tanpa kamu sedari yang kamu sebenarnya telah diliwat'.

"Apa tanda yang kamu boleh ingat lelaki itu" tanya Pak Mat.."Entahlah Pak Mat..yang cuma saya ingat adalah lelaki itu memakai jam Doremon kerana saya memang minat dengan jam itu" jelas anak rakannya itu.

Pak Mat lantas beredar meninggalkan anak rakannya itu dan kedengaran jeritan anak rakannya itu " Pak Mat nak ke mana' jerit anak rakannya itu.." Nak cari jam Doremon' balas Pak Mat ringkas.

Sehingga ke hari ini, jam Doremon itu masih belum ditemui dan puaslah Pak Mat ke kedai-kedai jam untuk mencari jam itu..Ramai taukeh kedai jam yang memberi jaminan kepada Pak Mat bahawa mereka mempunyai jam seperti itu tetapi apabila diminta menunjukkan jam itu, mereka kerap kali memberi alasan kepada Pak Mat..Pak Mat khabarnya mahu ke Arab Saudi kerana difahamkan jam Doremon itu banyak terdapat di Arab Saudi..

Moral: Jangan ikut orang yang kamu tidak kenali dan sentiasa berwaspada di dalam bilik hotel, kot kot ada kamera tersembunyi..dan jangan sesekali memakai jam Doremon kerana jam itu amat dikehendaki oleh Pak Mat. Cerita ini hanyalah sekadar hiburan dan tidak ada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah mati.

Sunday, March 20, 2011

Sarawak: Tiada siapa boleh membaca fikiran orang


Sudah diumumkan bahawa Dewan Undangan Negeri Sarawak akan dibubarkan esok, 21 Mac 2011. Dalam tempoh 60 hari pilihanraya mesti diadakan.

Ramai pihak yang sudah mencongak, siapakah calon yang akan diletakkan, soal pengagihan kerusi dan macam-macam yang pastinya berlegar di minda banyak pihak.

Ada juga yang sudah mula berkira-kira apakah Taib Mahmud akan melepaskan jawatanya sebagai Ketua Menteri. Ada yang berkata Taib sudah terlalu lama duduk di kerusi empuk dan ada yang kata rakyat Sarawak sudah agak muak dengan Taib..Itu hanya fikiran nakal di kalangan orang yang kerjanya memang menbuat spekulasi.

Suka atau tidak, hanya rakyat Sarawak boleh tentukan. Di kalangan orang-orang Semenanjung yang kononnya banyak pengalaman politik janganlah cuba-cuba mencatur yang kita sendiri tidak tahu.

Alangkah baiknya jika, pencatur-pencatur politik di luar sana punya rasa malu kepada Presiden Barisan Nasional. Sesungguhnya beliau paling layak untuk bercakap soal siapa yang akan duduk di kerusi Ketua Menteri Sarawak. Mungkin ada yang berkata, sebagai Presiden tentunya beliau akan mempunyai strategi khusus yang tidak boleh didedahkan kepada umum. Benar, jadi janganlah kita menjadi tukang sibuk 'membaca' apa yang sedar berlegar di kepala Taib Mahmud dan Presiden Barisan Nasional. Anda bukanlah khasyaf hendak membaca fikiran orang.

Blogger otai Aspan, jika Taib Mahmud berjanji hendak berundur, berikan saja ruang itu kepada beliau untuk mengotakan janji..Sebaiknya, tidak mudah berburuk sangka..Allah lebih tahu mana yang lebih baik..

Sunday, May 16, 2010

Sibu: Cara cara bercakap dengan orang pekak

Mood aku untuk menulis kembali hampir terpancut bila dapat bercakap dengan orang pekak. Kau tau tak orang pekak ni apa?Penyakit orang pekak ni adalah satu fenomena baru bermula dari pilihanraya Hulu Selangor. Dah nama pekak lain yang orang suruh buat lain yang dia buat.

Baik..di Sibu penyakit pekak kembali menular. Kalau di Selangor diberinya Sekolah Cina di Rasa sebanyak 3 juta walaupun BN tumpas di situ, kebodohan tahap cipan berlanjutan sampai ke Sibu. Dah orang kata, DUN Bawang Assan dan DUN Pelawan tu kubu kuat dan totok roket sepet dekat situ jugak yang BN sibuk nak tawan, sampai beri 18 juta. DUN Nangka yang majoriti Melayu, BN buat tak pandang, Dahlah pekak buta pulak tu.

Semalam pimpinan tertinggi BN sampai di Sibu setelah dikerah oleh jentera kucing kurap macam aku. Niat hanya satu, mahukan pucuk pimpinan datang menjengah pengundi di DUN Nangka, pengundi Melayu, pribumi Melayu..tuan punya tanah Melayu. Rupanya, penyakit pekak berulang lagi. Aku tak tahulah pekak pasal telinga selalu masuk air masa mandi ke atau ada unsur sabotaj di sini. Di suruh datang menjengah ke DUN Nangka jumpa pengundi Melayu, tau tau si sepet di bandar jugak yang dia jumpa. Sudahnya 800 pengundi Melayu yang menunggu ketibaan pimpinan BN di DUN Nangka berambus balik ke rumah. Kata sahabat blogger parpukari, ada unsur sabotaj di sini kerana ADUN Nangka yang terlampau banyak makan nangka sampai masuk angin takut aduan pengundi di DUN Nangka akan telanjangkan kelemahan dia pada pimpinan BN. Dah lain penyakit pulak...penyakit takut tidur telanjang.

Sudahnya BN tumpas di Sibu. Patutlah mood aku macam belacan sebelum bertolak ke Sibu. Agak-agaknya bila BN nak belajar korek telinga untuk buang taik taik telinga dan belajar dengar apa kemahuan banjingan macam aku ni? Aku ingat lagi masa sekolah dulu, cikgu aku aku selalu pesan, bila peperiksaan, buat soalan yang mudah dulu pasal senang dan pasti akan dapat markah. Sama macam di Sibu, dah tahu DUN Nangka tu kawasan pengundi Melayu, patutnya kawasan tu yang di beri perhatian.

Aku tak tahulah apa yang istimewa sangat dengan kawasan mata sepet ni sampai berjuta juta kasi tapi keputusan tetap membuatkan muka BN macam orang berak sembelit. Bila BN nak faham yang betul betul kasihkan BN ni adalah orang Melayu kerana di dalam Melayu terkandung UMNO.

Kalau macam ni caranya..BN paling sesuai untuk mendominasi cara cara belajar bercakap dengan orang pekak!!!

Fuckatan jangan ingat aku akan beralih angin pulak...sayang dan cinta aku tetap pada BN..Piraahhh mabuk dengan Fuckatan!!

Saturday, May 15, 2010

Sibu: Nujum mula mencongak

Esok pengundi Sibu akan keluar untuk membuang undi dalam satu pilihanraya kecil yang amat sukar untuk dijangka respon dan keinginan pengundi. Kalau sebelum ni walaupun selepas penamaan calon dijalankan perang poster amat dingin tetapi menjelang esok hari pengundian perang poster dilihat membanjiri Bandar Sibu.

Sudah dengan sok sek sana sini tentang siapakah yang akan memenangi pilihanraya kecil ni..Maka ramai nujum nujum yang duduk mengentel dan mengorek lubang hidung mencongak sendiri siapakah yang akan dinobatkan sebagai Ahli Parlimen Sibu. Benar dan bukan dongengan di Sibu keadaannya amat berbeza jika dibandingkan dengan pilihanraya kecil di Semenanjung. Ada toyol toyol yang akan merencanakan keputusan khabarnya dan mungkin akan ada silap mata untuk keputusan pilihanraya ini berbanding dengan telahan ahli ahli nujum.

PAS dan PKR yang hadir di Sibu sebenarnya tidak mendatangkan apa apa kesan kepada keputusan pilihanraya kecil Sibu ini. Yang terlibat dan mencanai keputusan hanyalah DAP dan BN. PAS dan PKR bolehlah lupakan hajat kalau nak melebarkan sayap ke bumi kenyalang ni. Mat Sabu langsung tak laku di Sarawak samalah taraf dengan anak dara tua yang tak laku.

Malam tadi diadakan Grand Finale untuk kempen parti Fuckatan. Khabarnya 10 ribu orang yang hadir. Tapi jentera jentera BN jangan teruja dengan jumlah tu. Aku belum lupa macam mana gah Fuckatan dengan jumlah yang hadir di Stadium Kuala Kubu Baru masa pilihanraya kecil Hulu Selangor. Sudahnya Fuckatan terhempas jugak di Hulu Selangor. Respon dari orang ramai yang datang malam ni menagatakan bahawa mereka datang ke Grand Finale Fuckatan malam ni hanya untuk mendengar ceramah kelentong dari Fuckatan tapi mereka tetap akan undi BN esok.

Apapun kepada pengundi Sibu selamat mengundi. Hanya BN yang dapat memakmurkan Sibu..Selamat mengundi!!!

Thursday, May 13, 2010

Sibu: Industri baru di Sibu

Siapa mahu berniaga sila datang ke Sibu sekarang. Ada industri baru di Sibu sekarang ni: INDUSTRI GANTUNG POSTER DAN BENDERA.

Kalau di Semenanjung jentera parti untuk mana mana pilihanraya separuh mati memanjat tiang untuk pasang bendera dan poster, keadaan tu tak dapat dilihat di Sibu. Semuanya telah di swastakan kepada para peniaga.

Kalau industri ini berlanjutan sampai ke Semenanjung, tidak mustahil akan ada GLC khas untuk menggantung bendera dan poster.

Sah dan benar, di Sibu kuasa ekonomi menjadi penentu kepada segalanya.

Tuesday, May 11, 2010

Sibu: Hambar dan lesu

Mungkin sudah budaya dan sudah tradisi di Sarawak tiap kali pilihanraya diadakan sambutan dan bahangnya tidak seperti di Semenanjung. Kalau acap kali kita dihidangkan dengan perang poster yang merimbun penuh di jalanraya dan hampir setiap kawasan pilihanraya, keadaan yang sama amat sukar di lihat di Sibu.

Kurang dari seminggu proses membuang undi akan dijalankan, kalau di sepanjang jalan poster poster boleh dikira dengan jari. Bagi jentera yang datang dari Semenanjung ada yang sampai sudah bingung dengan keadaan ini. Kalau di Semenanjung hampir tiap-tiap malam kita seakan tidak cukup tangan dan kaki untuk meninjau kawasan pilihanraya tetapi di Sibu ini kita terpaksa berusaha sebaik mungkin untuk mencari bahan dan kempen pilihanraya.

Secara ringkas, cuma orang Sibu yang tahu apa yang mereka mahu putuskan pada 16hb ni..Strategi apa yang digunapakai di Sibu sukar untuk dijangka. Atau memang tidak ada sebarang strategi. Khabarnya, ada 'kuasa besar' yang akan merencanakan dan 'mentakdirkan' segala-galanya di Sibu. Kuasa besar mana dan takdir apa tidaklah boleh terungkap. Hanya jauhari mengenal manikam.

Monday, May 10, 2010

Sibu: Sahih PKR parti orang kecewa




Semalam Ketua AMK Sibu keluar parti bersama segerombolan ahli-ahlinya. Sebab keluar..jawapannya mudah..sebab kecewa dengan pimpinan parti..Bila dah sampai ke dinding berjuang dalam PKR dan sudah tidak ada tempat di dalam PKR kembali ke Barisan Nasional. Jarang sangat kita dengan orang Barisan Nasional yang keluar parti dan sertai parti pembangkang. Kalau ada pun cuma orang orang yang dah menopaus di dalam Barisan Nasional. Nama-nama seperti Zaid Ibrahim yang kalah di pilihanraya kecil Hulu Selangor baru baru ni dan Chua Jui Meng antara nama-nama yang pernah ada tempat di di dalam kabinet Barisan Nasioanal tetapi bila dah tak boleh nak bertahan..keluar parti dan sertai PKR..

Kenapa harus PKR dan tidak DAP ataupun PAS? Lagi jawapan yang mudah..PKR parti adalah untuk orang orang yang pernah kecewa. Baik pimpinan PKR mahupun pencacai dan hamba abdi PKR semuanya adalah dari golongan orang orang kecewa..Ada yang pelik? Tidak ada apa yang pelik..kalau dah pimpinan tertinggi PKR pun terdiri daripada orang orang buangan UMNO dan Barisan Nasional..maka sewajarnya tempat pembuangan sampah dijadikan tempat untuk mengumpulkan sampah.

Sibu: 1 Malaysia di hati calon DAP


Sama ada sedar atau tidak, calon DAP mengangkat jari menunjukkan simbol 1 Malaysia pada masa hari penamaan calon. Dan kalau ikut gambar di atas, calon Bebas itu pulak menggambarkan bahawa 1 Malaysia itu adalah satu gagasan yang amat baik dan seharusnya diterima pakai oleh rakyat Malaysia.
Biasanya dalam keadaan tidak sedar, tindakan dan perbuatan seseorang itu adalah ikhlas dan jujur. Mungkin di dalam hati calon DAP, beliau amat setuju dengan gagasan 1 Malaysia. Cuma mungkin malu alah untuk mengakui kehebatan gagasan 1 Malaysia.
Keadaan seperti yang digambarkan oleh calon DAP ini pastinya membuatkan Lim Kit Siang Malam, siang malam tidak tidur keresahan.
Pesanan kepada calon DAP dan lain lain dalam Fuckatan yang setuju dengan Gagasan 1 Malaysia 'Kalau bapak salah, sebagai anak tegurlah bapak anda dalam nada yang berhemah'..Jangan hipokrit terhadap diri sendiri..

Sunday, May 9, 2010

Sibu: Ekonomi mewah..sumbangan kerajaan BN

Dah hampir seminggu melihat kepada keadaan Sibu..Aku rasa budak darjah 6 pun lihat bagaimana keadaan Sibu dan boleh lihat siapa yang monopoli ekonomi Sibu. Dengan bahasa mudah, semua golongan masyarakat boleh nilai siapa yang kaya di Sibu.

DAP dengan slogan untuk pilihanraya kecil Parlimen Sibu ini mengajak masyarakat Cina agar berubah dengan menyokong DAP. PKR dan PAS datang dari Semenanjung pun menggula-gulakan masyarakat Cina Sibu supaya berubah dari BN kepada DAP.

Kalau dah PAS dan PKR tu lemah akal, jangan anggap masyarakat Cina Sibu jugak lemah akal macam dia orang. Dah berpuluh tahun lamanya BN memerintah Sibu, ternyata keadaan ekonomi masyarakat Sibu jauh lebih baik dari masyarakat Kelantan sendiri. Jadi PAS elok ubah keadaan ekonomi Kelantan tu dulu sebelum buat menyemak di Sibu. Masyarakat Cina Sibu masih belum buta untuk menilai yang mana satukah di antara DAP dan BN yang mana banyak berjasa kepada mereka.

Kerajaan Selangor di bawah PKR pulak sekadar menggunakan kemudahan dan pembangunan yang telah berpuluh tahun kerajaan BN dirikan untuk rakyat Selangor. Di mana sumbangan PKR untuk kemajuan negeri Selangor.

Apa yang mampu DAP ubah sekiranya memenangi pilihanraya kecil ini?Dengan cuma bertemakan rakan parlimen dari Bandar Kuching yang jugak DAP, apa yang mampu DAP suarakan di Parlimen? Kerajaan negeri dan kerajaan pusat adalah di bawah pimpinan Barisan Nasional jadi sudah tentu memudahkan rakyat Sibu sekiranya calon dari Barisan Nasional di pilih sebagai wakil rakyat mereka.

Kesimpulannya..sanggupkah masyarakat dan pengundi Sibu meninggalkan segala kekayaan yang mereka telah perolehi di bawah kerajaan Barisan Nasional dan beralih kepada DAP dan Fuckatan Rakyat yan tidak dapat dan tidak pernah menyumbang apa apa kepada masyarakat Sibu apatah lagi menyumbang untuk pembangunan negara Malaysia..melewati masa lampau dan masa akan datang.

Tekadkan pilihan...UNDILAH BARISAN NASIONAL...

p/s: Khabarnya, pemimpin Barisan Nasional telah berjumpa pengundi-pengundi Melayu dan lain lain kaum malam tadi dan sejumlah peruntukan yang besar akan digunapakai untuk menambahbaik keadaan ekonomi dan pembangunan di kawasan pengundi Melayu..Adil..semua pihak akan merasa nikmat kesan dari GAGASAN 1 MALAYSIA..Calon DAP pun dah tunjukkan isyarat jari 1 Malaysia masa hari penamaan calon itu hari..Lim Kiat Siang Malam..siang malam duduk fikir kenapa calon dia tunjukkan isyarat 1 Malaysia tu..

Saturday, May 8, 2010

Sibu:Video anak bangsat Hindu/Mamak



Semalam aku dah tulis pasal anak Hindu/Mamak bangsat yang cakap 'Kalau Tuan Alah turun ke mukabumi ni pun dia takkan dapat menyelamatkan Malaysia' Satu statement yang memang bangsat dan haram jadah.. Dasar setan...

Nah..hari ni aku uploadkan video tersebut. Anak didik Khaled Gereja agaknya anak Hindu/Mamak bangsat. Nik Aziz...ni ke rupa ahli syurga kau??

Friday, May 7, 2010

Sibu: Esok Nuar Juburi sampai untuk mencuba nasib

Esok, Nuar Juburi akan sampai ke Sibu..mencuba nasib dalam mencari populariti dan paling menakutkan kalau datang mencari jambu. Kalau ikut persekitaran bandar Sibu memang agak payah nak cari jambu kerana di bandar Sibu rata-rata nampak gambar tapak kaki...reflexology centre.

Tertumbuhnya pusat reflexology macam cendawan selepas hujan di Sibu, satu petanda bahawa tabiee 'masuk pintu belakang' tak boleh diterima pakai di Sibu. Atau mungkin tujuan sampai ke Sibu hanya sebagai pembekal KY Jelly kepada industri urut-urutan yang terkadang hingga tersalah tempat untuk di urut.

Kalau setakat tahu sebaris dua ayat Cina masa nak bermukadimah sebelum memulakan ucapan tak payahlah. Di Sibu, puak-puak nakal terkawal susah untuk dibeli oleh Nuar. Sebagai Perdana Menteri yang hanya setakat di kawasan Permatang Pauh, berapa sen sangat yang Nuar boleh hulurkan pada orang-orang Sibu. Tapi KALAU RINGGIT DARI SELANGOR DAN PULAU PINANG diimport, mungkinlah boleh dibeli seorang dua pengundi..Jadilah, macam tulah standard Perdana Menteri Permatang Pauh.

Kalau Nuar mahu, jadi TUAI RUMAH PANJANG MUNGKIN BOLEH...

Tekadkan pilihan, undilah BN!!!!

Sibu: Undi BN dapat RM 500 juta?

'Zaman ini zaman duit takde duit diri tersepit'..Tu lirik lagu DUIT yang M. Nasir nyanyikan dulu..

Kalau ikut di Sibu ni rasanya ada benar dengar tajuk lagu tu. Di Sibu kebanyakkan rumah-rumahnya kelihatan lebih mewah berbanding dengan rumah-rumah di Kuala Lumpur dan bandar-bandar lain di Semenanjung. Kalau dah abang long yang monopoli ekonomi Sibu memang selayaknya Sibu jadi macam tempat himpunan orang-orang kaya yang garang terkawal.

Puak DAP awal-awal lagi dah cakap yang BN akan membelanjakan RM 500 juta untuk piliharaya kecil Sibu ni. Mana dia orang dapat jumlah tu..entah benar entah tidak aku pun tak tahu..Tapi kalau benar, maka orang-orang Sibu pastinya tersenyum puas kalau mengundi BN. BN bukan sekadar cakap tetapi BN cakap berserta bukti. Lihat saja di Hulu Selangor, biarpun BN kalah di peti undi Bukit Rasa tetapi BN tetap menunaikan janjinya yang dijanjikan sewaktu masa berkempen. Inilah lebihnya BN..JANJI DI KOTA.

Kalau benar sebanyak itu jumlah yang akan dibelanjakan oleh BN sewajarnya orang-orang Sibu mengundi BN kerana tampak jelas ekonomi orang-orang Sibu cuma boleh diimbangi oleh BN sebagai kerajaan yang berwibawa dan mampu membantu orang-orang Sibu. Apalah yang boleh DAP sumbangkan pada pengundi Sibu yang majoriti tampak mewah? Baik kerajaan negeri mahupun kerajaan pusat semuanya di bawah BN, maka sewajarnya BN lah yang dipilih pada 16hb ni.

Kalau dah DAP sendiri memaklumkan kepada kita jumlah wang yang bernilai RM 500 juta itu akan disumbangkan oleh BN untuk kemajuan Sibu, apa lagi yang perlu difikirkan oleh orang-orang Sibu. Jadi orang Sibu mahukan apa untuk diri mereka...??PILIH RM 500 JUTA atau PILIH WAKIL RAKYAT YANG LANGSUNG TIDAK AKAN MEMBANTU APA-APA..MASUK ANGIN KELUAR ASAP!!

Tekadkan pilihan, undilah BN!!

Monday, February 1, 2010

Pukul anak, sindir menantu

Isu royalti minyak nampaknya tak habis-habis lagi. Lebih kecoh bila Ku Li hadir di Stadium Sultan Muhammad Kampung Baru untuk beri penjelasan tentang hak Kelantan sama ada perlu dapat atau tidak royalti minyak tu. Apa yang Ku Li cakap, Jebat tidak bercadang untuk komen lanjut kerana sebaiknya kita serahkan kepada Majlis Tertinggi untuk buat keputusan setelah teliti apa yang Ku Li cakap di Kota Bharu.

Kalau benar Kelantan berhak dapatkan royalti minyak tu, kenapa baru sekarang hendak disuarakan..kenapa tidak pada mula-mula Kelantan sedar tentang hak seperti yang didakwa? Isu kalimah Allah tampaknya juga menarik perhatian PAS untuk memancing undi orang orang bukan Islam. Apa pulak hubungkait antara royalti minyak dan isu Kalimah Allah?. Sebabnya mudah...Sarawak ada minyak dan Sarawak antara negeri yang paling ramai penduduk bukan Islam. Ini hubungkait dengan kedua dua isu. Kronologi yang Fuckatan susun ni sangat cantik.

Semua orang tahu, Sarawak akan adakan pilihanraya negeri lebih awal daripada pilihanraya umum di negeri-negeri lain. Jadi, isu minyak di Kelantan dan isu Kalimah Allah ni adalah senjata yang dirasakan cukup berkesan untuk menarik minat pengundi-pengundi Sarawak. Dalam tiap-tiap pilihanraya Fuckatan pasti akan spin sebarang isu untuk kepentingan politik mereka. Dan di Sarawak pada pilihanraya ini, pasti isu minyak dan Kalimah Allah ini akan dihubungkaitkan dan di spin secara optima oleh Fuckatan. Fucktan merasakan jika mereka berjaya menawan Sarawak dari tangan BN pasti kerja mereka untuk menakluk Putrajaya akan menjadi lebih mudah. Begitu juga halnya dengan Khalifah Guan Eng di Pulau Pinang. Zahrain menghentam Guan Eng sama ada benar-benar ikhlas atau ada agenda tersirat tidaklah kita ketahui. Adakah hentaman itu hanya untuk membangkitkan rasa tidak puas hati pengundi bukan Melayu kepada UMNO dan kerajaan?Kenapa mesti UMNO?Pun mudah sebabnya..kita lihat sahaja apa sahaja isu yang melanda Malaysia ketika ini, Fuckatan pasti berkata ianya angkara UMNO dan semuanya akan diterjemahkan di Sarawak dalam pilihanraya akan datang. Pasti Fuckatan akan cakap UMNO sering memporak-perandakan orang orang bukan Melayu. Cukup tersusun dan agak halus percaturan Fuckatan.

'Pukul anak, sindir menantu'...Peringatan untuk Fuckatan..kalau kasih sayang anak dan menantu tu kuat..silap-silap dengan anak dan menantu semuanya Fuckatan akan hilang..anak dan menantu tu bukanlah bodoh sangat dengan game Fuckatan ni.