Thursday, April 7, 2011

Santai: Di manakah jam itu?



Pak Mat King Leather adalah merupakan seorang yang amat kemaruk untuk menonton DVD pornografi. Boleh dikatakan setiap malam Pak Mat akan membeli DVD baru yang ceritanya hanya berkisar kepada soal seks. Berbagai-bagai koleksi video seks terdapat di dalam satu bilik rahsia yang terdapat di hujung rumahnya.

Suatu hari, Pak Mat berjumpa penjual video seks yang amat rapat dengannya..As Sky Too High nama gelaran penjual video tersebut.

'Sky, kamu ada cerita baru yang pelakonnya adalah di kalangan orang Asia..kalau boleh yang datang dari China Doll..aku sudah muak tengok cerita yang pelakonnya Mat Salleh'..tanya Pak Mat kepada As Sky..'Ada Pak Mat..cerita baru..semua orang belum tengok lagi..tapi ini China Doll masa di Thailand, mahukah? Pak Mat mengangguk kepala tanda setuju.

Sebelah malamnya, semasa semua orang di rumahnya sudah melelapkan mata, Pak Mat secara senyap-senyap telah membuka DVD yang dibeli tadi. Sambil menghirup air kopi..Pak Mat tiba-tiba tersedak apabila mendapati pelakon wanita yang berlakon di dalam video itu amat menyerupai anak rakannya. Pak Mat terus menutup video yang hanya sempat ditontonnya sekitar 1 minit itu. Pak Mat termenung mengenangkan apa yang dilihatnya tadi.

'Tak mungkin anak kawan aku yang berlakon di dalam video itu' Dia seorang yang alim dan tidak tinggal sembahyang..tak mungkin' bisik hati Pak Mat. Kalau ikutkan Pat Mat mahu saja diajak seluruh warga kampung menonton filem itu tetapi pastinya akan mendapat bantahan dari seorang peguam di kampungnya yang amat terkenal dengan lidah bercabang, Ais Kepal nama gelarannya.

Semalaman Pak Mat tidak dapat melelapkan matanya..Keesokannya, Pak Mat mengambil keputusan untuk berjumpa dengan Ajijan, ayah kepada perempuan yang didakwa berlakon di dalam video yang ditontonnya malam tadi. "Jan, anak kamu berlakon video lucah ke? tanya Pak Mat secara serius kepada Ajijan. 'Kalau kamu tidak percaya, malam ini datang ke rumah aku..kita sama-sama tengok'. 'Iskh..kamu ni Mat, aku tak tonton cerita tu semua..berdosa kamu tahu' balas Ajijan.

Seperti orang yang meraba di dalam kegelapan, Ajijan amat buntu lantas mengambil keputusan untuk ke rumah Pak Mat untuk mendapat kepastian. Setibanya di rumah Pak Mat, Ajijan menyuruh Pak Mat memasang video seks itu dan apabila video itu dipasang, alangkah terkejutnya Ajijan apabila mendapat pelakon wanita itu benar-benar menyerupai anaknya.

"Aku dah cakap, anak kamu tu" jelas Pak Mat. Ajijan kemudian menggelengkan kepala kepada Pak Mat. "Bukanlah Mat, bukan anak aku tu..anak aku rambutnya panjang, yang ini rambutnya pendek sikit' tegas Ajijan. Pak Mat kebingungan kerana Pak Mat tidak pernah melihat rambut anak rakannya itu kerana sentiasa bertudung. "Dah lah Mat kamu jangan fikir bukan-bukan..bukan anak aku tu'.

Pak Mat masih tidak berpuas hati..lantas esoknya Pak Mat memberanikan diri berjumpa anak rakannya itu semasa membeli ikan di pasar. ' Kamu berlakon di dalam video seks ke?" tanya Pak Mat. "Eh..bila masa pulak saya berlakon filem-filem macam itu Pak Mat".."Habis yang aku tonton itu apa?"."Kamu jangan nak tipu aku...aku dah tonton semuanya..bukankah kamu ada ke Thailand baru-baru ini?" tegas Pak Mat lagi.

Setelah diasak bertubi-tubi oleh Pak Mat akhirnya anak rakannya itu sudah tidak mampu mengelak. "Begini Pak Mat..benar Pak Mat saya ada ke Thailand baru-baru ini dan di sana saya berkenalan dengan seorang pemuda dalam masa yang cukup singkat dan kemudiannya saya seperti dipukau telah dibawa ke bilik hotel" jelas anak rakannya itu. 'Kamu cam muka lelaki itu" tanya Pak Mat.."Saya tidak camlah Pak Mat kerana lelaki itu mendatangi saya dari belakang di dalam bilik hotel itu..mana saya nak cam Pak Mat kalau dia selalu dari belakang'..jelas anak rakannya. "Kalau begitu, mungkin di dalam bilik hotel itu telah dipasang kamera dan kamu sebenarnya bukan berlakon video seks tetapi tanpa kamu sedari yang kamu sebenarnya telah diliwat'.

"Apa tanda yang kamu boleh ingat lelaki itu" tanya Pak Mat.."Entahlah Pak Mat..yang cuma saya ingat adalah lelaki itu memakai jam Doremon kerana saya memang minat dengan jam itu" jelas anak rakannya itu.

Pak Mat lantas beredar meninggalkan anak rakannya itu dan kedengaran jeritan anak rakannya itu " Pak Mat nak ke mana' jerit anak rakannya itu.." Nak cari jam Doremon' balas Pak Mat ringkas.

Sehingga ke hari ini, jam Doremon itu masih belum ditemui dan puaslah Pak Mat ke kedai-kedai jam untuk mencari jam itu..Ramai taukeh kedai jam yang memberi jaminan kepada Pak Mat bahawa mereka mempunyai jam seperti itu tetapi apabila diminta menunjukkan jam itu, mereka kerap kali memberi alasan kepada Pak Mat..Pak Mat khabarnya mahu ke Arab Saudi kerana difahamkan jam Doremon itu banyak terdapat di Arab Saudi..

Moral: Jangan ikut orang yang kamu tidak kenali dan sentiasa berwaspada di dalam bilik hotel, kot kot ada kamera tersembunyi..dan jangan sesekali memakai jam Doremon kerana jam itu amat dikehendaki oleh Pak Mat. Cerita ini hanyalah sekadar hiburan dan tidak ada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah mati.

2 comments:

  1. Cuma yang aku heran, Yang dipertuan agong awal-awal lagi dah mentioned dalam ucapan pembukaan sidang dewang supaya jangan percaya pada fitnah. Agaknya Seri Paduka dah dapat firasat awal-awal lagi....he..he...kita tunggu dan lihat...sejauh manakah APCO berjaya melawan ketentuan Allah swt. Nak dapat pahala jihad memang susah....ye lah lagi-lagi macam anwar, Allah nak hapuskan dosa dia masuk UMNO tu sampai habis, sebab tu banyak fitnah sana-sini. Cuma kalau aku jumpa ANwar, aku nak ucap tahniah kat dia, coz dia sungguh bertuah, tak yah susah-susah buat ibadat banyak-banyak, tak payah susah-susah belajar agama macam nik aziz & haji hadi, senang-senang je dia kutip pahala bila dituduh membuat dosa besar. Ish...beruntung betul lah... (teringat aku kisah Nabi Musa yang juga pernah dituduh berzina... so... apa nak heran kan, nabi pun kena tuduh, ini kan pulak orang biasa macam anwar..)

    Cuma yang aku heran, kalau BN sungguh berintegriti, mengapa masih mengekalkan Chua Soi Lek selaku pemimpin sedangkan beliau terang-terangan mengaku berkaitan adegan seks dengan perempuan simpanan. Walaupun non-muslim, etika selaku pemimpin tetap harus dipatuhi.

    Dalam kes Anwar, selagi beliau belum didapati bersalah dan disebabkan beliau tidak mengaku bersalah, selagi itulah kredibiliti beliau selaku pemimpin tidak boleh dipertikaikan. Kalau sah pelakon tu 100% Anwar, Penyokong PR pun tak akan sokong kerana penyokong PR bukan lah bodoh untuk menyokong membuta tuli.

    ReplyDelete
  2. Anonymous April 9, 2011 1:48 AM

    Beruntung sungguh Anwar dapat Penganut buta dan tuli macam anda!Untungnya badan Anugerah Wan Azizah ni. Apa saja salah lakunya boleh dipersalahkan kepada orang lain. Mujurlah bukan semua yang terencat mikir macam anda. Ramai yang dah reject dan pulangkan balik Anugerah Wan Azizah ni.

    ReplyDelete