Thursday, April 14, 2011

Standard Nuar Berahim lebih rendah dari tuai rumah panjang



Bunyi cakap berdegar-degar nak tawan Putrajaya pada 16 September. Kalau nak tawan mestilah seorang panglima yang gagah berani tapi rupa-rupanya tak lebih dari seorang lelaki tua yang kudrat sudah sampai ke penghujung.

Dalam ceramah mesti Nuar Berahim cakap yang dia berjumpa pemimpin-pemimpin ternama dunia yang kononnya menyokong dia tapi kalau bila ditanya oleh tuai rumah panjang pun sudah merah telinga, pejuang apa namanya..Kah Kah Kah (ini gelak macam blogger Tukar Tiub)..

Handal juga politik tuai rumah panjang. Nak dihalaunya Nuar Berahim takut Nuar Berahim malu maka jam Omega yang paling ditakuti Nuar itulah yang digunakan sebagai modal untuk menghalau dengan cara baik..Kah Kah Kah..Bakal Perdana Menteri kena halau dengan tuai rumah..Tidak ada standard langsung..

Kita sarankan Nuar Berahim jadi tuai rumah panjang saja dan lupakan niat nak jadi Perdana Menteri. Itu pun kalau standard Nuar Berahim sama taraf dengan tuai rumah panjang..Kah Kah Kah..

Khabarnya, Nuar Berahim tak boleh tahan bila ditanya oleh tuai rumah panjang itu berhubung isu jam Omega sampai tak sempat nak bersalam dengan orang ramai yang hadir..Macam mana agaknya muka Nuar Berahim masa tu..ada tak macam muka orang minum tuak di rumah panjang? Kah Kah Kah..

Buat lawak pulak Nuar Berahim ni..Wan Ajijah tak mau buat sidang akhbar ke di rumah panjang tu? Kalau sudah tak ada sangat jam Omega tu bawak saja jam dinding sebagai ganti..Kah Kah Kah...

Papa..Papa..Papa memang hebat...Macam ayam berak kapur..Kah Kah Kah..

No comments:

Post a Comment