Friday, January 22, 2010

Takziah dan mohon ampun rakyat Johor daripada Jebat


Oleh : AdukaTaruna

Dah mampos buat cara mampos la. Boleh plak simpan mayat nak tunggu Datuk Bendahara balik dari shopping. Boleh meeting isytihar sedang terlentang. Pada hal dah mampos pagi tadi. Pergi mampos sama lu. Bodoh punya kerajaan spesis stupid. ---petikan dari blog anak bangsat bernama adukataruna. Inilah budaya musibat PAS yang diajar oleh tuan guru N.Ajis.

Ampun seluruh kerabat di Raja Johor dan mohon maaf seluruh rakyat Johor yang pastinya sedang berdukacita di atas kemangkatan Al-Marhum Baginda Sultan. Jebat berhasrat untuk tidak mencoretkan apa apa malam ini atas dasar menghormati istiadat berkabung seluruh negeri Johor. Tetapi apabila terpandang apa yang Jebat jumpa di http://adukataruna.blogspot.com/ hati Jebat tiba tiba jadi membara. Bangsat dan gampang itulah perkataan yang sesuai Jebat bagi kepada anak bangsat seperti Adukataruna. Bagaimana mungkin seorang anak Melayu seperti Adukataruna (kalau betullah dia Melayu atau mungkin Melayu yang dah makan babi) melontarkan bait bait perkataan seperti di atas di ketika seluruh rakyat Johor khasnya dan rakyat Malaysia amnya sedang berdukacita di atas kemangkatan baginda Sultan. Jebat serahkan adukataruna kepada rakyat Johor. Mohon ampun kiranya Jebat tersalah adab memanggil gelaran kepada kerabat di Raja Johor kerana Jebat berasal dari negeri tidak berSultan. Mohon maaf dan merafak sembah kepada seluruh kerabat di raja Johor dan rakyat Johor. Alfatihah...

14 comments:

  1. bangsat punya orang..
    tak reti hormat jenazah & keluarga~

    aku rasa dia ni mmg sial punye org..
    aku baca dlm komen blog dia..
    nk buat report kt suruhanjaya kejap~

    ReplyDelete
  2. KDN wajib tegas mengambil tindakan! Jangan asyik amaran amaran amaran! ISA je mangkok ayun nih!

    ReplyDelete
  3. Setuju KDN kena tangkap manusia adukataruna..bukann ya susah..SKMM kita punya..siasatlah...mari kita kempen..tangkap adukataruna..kempen..jangan tak kempen..sokong jangan tak sokong...sokong..

    ReplyDelete
  4. babi punya adukataruna.woii kalau nak bertumbuk mai cari aku bila2 mase aku tunggu kau ,sial bangsat adukataruna.

    ReplyDelete
  5. amat x bertanggungjawab dan biadap. KDN kena siasat siapakah penulis blog ini dan tindakan tegas perlu diambil keatas si kurang ajar ni. klau dh kurang ajar dan biadap tahap gaban kena bg dia rasa pulak tindakan yg berkesan. jgn asyik xpelah je.

    ReplyDelete
  6. Apa pun yang pernah dilakukan oleh Almarhum Sultan iskandar , ketahuilah bahawa kitab amalan beliau telah diangkat . Siapakah kita hendak menghukum ????, apatah lagi dengan bahasa kasar "ala ala anak gampang" .
    Sungguh , sebagai rakyat Johor kami sesekali tidak akan memaafkan anak gampang ini..(adukataruna).....

    ReplyDelete
  7. SAPE ADUKATERUNA NI.DAH HEBAT SANGAT KE DIA NI,KALAU ANAK JANTAN TUNJUKKAN MUKA.AKU ANAK JATI JOHOR TETAP MEMPERTAHANKAN SULTAN NEGERI AKU.AKU TUNGGU ADUKATERUNA TUNJUK MUKA,TAU AKU NAK AJAR DIA

    ReplyDelete
  8. bodoh punye adukateruna anak jagaan n.ajis,harap kdn tangkap sume sekali termasul n.ajis

    ReplyDelete
  9. kalau ikut hati mau aje aku sepak sepak je adukateruna anak peliharaan n.ajis dan dap yg. tak tau hormati orang yang telah mangkat.ini ke di namakan Parti Islam.oh lupe lak ini parti ajaran anwar ibrahim

    ReplyDelete
  10. A'KUM SDRA KU ADUKA.

    JANGAN SAUDARA GUNDAH GULANA PERIHAL ASAKAN2 PARA MELAYU YANG BEGITU MARAH KEPADA SAUDARA SEMALAM. MASIH INGAT KAH, TUN MAHDTIR PERNAH MENYATAKAN "MELAYU MUDAH MELENTING DAN MELAYU MUDAH LUPA"

    MIKER TERUSKAN SAJA PAS REFORM TU, MELAYU REFORM PUN MIKER BUAT LAH...
    KALAU TAK BUAT BEGINI SEMALAM, DAH TENTU MELAYU TIDOR..TAPI KAMU NI OVER SANGAT, DALAM MASA RAKYAT BERDUKA, KAMU TIDAK LANSUNG MENGGUNAKAN AKAL MENCACI KELUARGA DURAJA JOHOR DAN RAKYA ALMARHUM.

    KADANG2 AKU TENGUK ADA JUGA MEMBUKA MINDA SIKIT UNTUK MENTERI KDN, BARU ADA AKAI SIKIT JANGAN JADI PONDAN DAN ASYIK2 AMARAN SAJA, ORANG DAH MELUAT DG AMARAN SAJA..

    AKU LIHAT CARA KO NI DIASUH OLEH NIK AJIS. BELUM KENA DAH U TURN. KAHKAHKAAAH. PADAN MUKA KO ADUKA TARAKGU.

    SALAM ANAKBAPAK.

    ReplyDelete
  11. Sama sama kita lihat apakah bentuk tindakan yang akan dikenakan pada hero adukatakguna ni..sama sama kita pertahankan institusi di raja dan jangan izinkan mana mana pihak yang mahukan negara ini menjadi republik untuk menjadi kenyataan..takkan Melayu hilang di dunia..terima kasih dan salam perjuangan untuk semua

    ReplyDelete
  12. idup aduka!! aku sokong ko!! ko jgn risau! ni sume barua umno sial nak mamposs!!! buduh sial bangsat punya melayu umno!!

    ReplyDelete
  13. Anon 7:52..boleh tak lu jadi dewasa sikit..ni bukan soal UMNO, PAS, DAP, MIC, MCA malah bukan mana mana parti (termasuk parti tupperware mak lu)..ini soal kematian dan soal dukacita orang lain. Dalam parlimen kalau ada mana mana ahli parti pembangkang meninggal contohnya PAS, seluruh ahli Parlimen yang beragama Islam akan sedekahkah fatihah untuk simati. Dalam hal kematian tidak ada yang boleh dianggap jenaka walaupun semasa hayat berbeza ideologi politik..susahlah kalau cakap dengan lu yang masih tak matang...lu dah sunat belum?

    ReplyDelete
  14. Anon 7:52.. Ni ape si lahanat ni becakap ni.. Org bercakap tentang soal kemangkatan sultan n kesedihan rakyat Johor, ko sibuk duk maki hamun org UMNO plak. Ko tak bleh bezakan antara soal parti politik dengan soal kematian ke mangkuk?? Tu la, mak ko suruh pi sekolah, ko ponteng kat bawah jambatan.. Bahasa melayu pun tak kompom tak lulus masa peksa PMR. bahasa Melayu (Kefahaman) pun merapu. Ko tak bleh faham ke mat.. Aku rasa ko ni ada penyakit jiwa kot. Masa mak ko lahirkan ko, bulan malap n anjing duk menyalak je agaknya.. Sebab tu ko pun menyalak camtu.. Pi jilat ju_o N.Ajis n pi urut te_ur abg nuar ko tu.. Kalau tak cukup, pi tolong cukur bulu si karpal yang tak pakai toncit tuh. Lahanat...

    -Gunung Jati-

    ReplyDelete