Thursday, December 1, 2011

Cina mahu apa lagi?



Jebat sebenarnya tertunggu-tunggu giliran Datuk Alwi Che Mat dari UMNO Kelantan untuk berucap. Saban tahun beliau sangat hebat ketika di pentas.

Alhamdulillah, hari ini laungan semangat beliau gagah jelas menyedarkan ramai perwakilan. Seperti harimau yang gagah mengaum, suara Datuk Alwi menggegarkan dewan.

Amat tertarik dengan kata-kata Datuk Alwi '“Orang Cina hendak jambatan emas, kita beri tapi orang Cina hendak darah, tak bolehlah,” katanya.

Ada benarnya dengan kata-kata Datuk Alwi itu..Mudah saja pengamatan yang boleh kita lakukan dengan kata-kata itu. Lihat sahaja di sekeliling kita, siapakah di antara yang menguasai kuasa ekonomi Malaysia. Orang-orang Melayu cuma mahu hak-hak istimewa dan ketuanan Melayu tidak  di ganggu gugat.

Harap-harap semua perwakilan akan ada semangat setinggi Datuk Alwi.

2 comments:

  1. Justeru umat Melayu perlu bangkit memperhebatkan martabat bangsa dalam segala bidang. Susuri sejarah bangsa Melayu dan lihat bagaimana ketamadunan Melayu gemilang dahulu dibina dan jadikan sempadan bagaimana nilai-nilai keji yang merebak telah menjatuhkan bangsa Melayu tersungkur di tanah air sendiri. Bacalah buku 'Selagi Hayat Dikandung Badan: Lembaran Perjuangan. Boleh didapati di kedaibuku MPH, Popular dan Kinokuniya. Lawatilah juga You Tube Video dengan menaip Selagi Hayat Dikandung Badan. Selamat membaca dan ayuh bangkit Melayu!

    ReplyDelete
  2. Benar apa yang dikatakan oleh Yb,Alwi tu ...

    ReplyDelete