Tuesday, December 27, 2011

Demo 901 dipercepatkan tarikhnya



Jebat baru menerima panggilan daripada seorang sahabat yang mengatakan bahawa demo untuk membela individu tertentu yang dituduh meliwat yang dijadualkan pada 9 Januari ini dipercepatkan tarikhnya kepada 29 Disember, esok.

Sebenarnya esok tidak ada kena mengena dengan hal peliwat tersohor cuma seorang sahabat Jebat  akan diadili di mahkamah berkenaan hutang keretanya yang tertunggak.

Persoalan yang ingin sahabat Jebat berikan di sini ialah bolehkah peserta-peserta demo yang akan berarak 9 Januari ini tampil membantu sahabat Jebat itu?

Bolehkah kita katakan hutang kereta tertunggak itu adalah suatu konspirasi pihak tertentu untuk menjatuhkan sabahat Jebat? 

Entah dari mana datangnya idea yang terlalu dangkal untuk mengaitkan mana-mana pihak dengan kesalahan yang kita sendiri lakukan.

Siapa yang memandu kereta dan siapa pula yang memancutkan maninya ke dalam dubur orang tertentu? Mana mungkin seorang lelaki tidak akan tersedar dari lena apabila 'anunya' yang tidak boleh tidak mesti disentuh untuk mengeluarkan mani.

Konspirasi apakah yang dimaksudkan? Sepanjang pemerhatian Jebat konspirasi yang dimaksudkan di sini ialah KONSPIRASI UNTUK MEMBUSUKKAN NAMA UMNO DAN KERAJAAN.

Takkanlah rakyat Malaysia mahukan seorang Perdana Menteri yang terlalu cetek dan dungu akal fikirannya. Jika beginilah minda dan cara fikir Perdana Menteri, renung-renungkan apa akan jadi pada ekonomi Malaysia dan tidaklah mustahil Malaysia akan melahirkan Perdana Menteri Mat Jenin yang menang sorang kampung tergadai.

No comments:

Post a Comment