Sunday, December 25, 2011

Berani kerana salah..suatu kegilaan



Nampak caranya peribahasa berani kerana benar takut kerana salah sudah tidak boleh digunapakai.

Khabarnya akan diadakan demo untuk membantah keputusan tentang kes liwat yang hanya akan diputuskan pada 9 Januari 2012 ini. Soalnya, belum lagi diputuskan siapa yang salah dan siapa yang benar di dalam keputusan kes itu.

Tetapi dek kerana sudah 'merasakan' dirinya bersalah, dihasutnya pula segala tali barut yang sememangnya bersikap membuta tuli untuk memperjuangkan dirinya yang berselindung di atas nama memperjuangkan demokrasi dan cubaan meyakinkan dirinya teraniaya.

Memang pelik benar bunyinya dengan demo awal untuk membantah keputusan pengadilan yang tidak diketahui akan memihak kepada pihak mana. Apakah kerana diri sudah sedia maklum yang sememangnya terpalit dengan perlakuan yang sumbang maka empunya diri sudah boleh menjangka bahawa akan terperosok ke rumah besi yang menakutkan.

Memang dunia akhir zaman, tali barut yang bersikap membuta tuli telah berjaya mengubah peribahasa yang sekian lama terguna pakai 'berani kerana benar takut kerana salah' kepada berani kerana salah.

Apakah mereka menjangkakan dengan tindakan berani kerana salah itu akan mengubah keputusan pengadilan?

Ketawalah sepuasnya kerana rakyat sedang memerhatikan bahawa ada manusia yang secara tidak sengaja mengaku melakukan kesalahan dengan memberontak keputusan adil yang belum diputuskan.

Baik juga tindakan berani kerana salah kerana kita akan dapat mengetahui keputusan pengadilan sebelum diumumkan.

Yang hak pasti akan menenggelamkan yang batil!!!

1 comment:

  1. HIDUP ANWAR..HIDUP ANWAR..HIDUP LIWAT...HIDUP LIWAT..HIDUP LIWAT...HIDUP HOMOPSEX....HIDUP HOMOSEX...YAHOOOO MALAYSIA AMAN DENGAN BIOSEXUAL...

    ReplyDelete