Thursday, December 8, 2011

Ini dunia ana yang punya- Godfather




Semasa Perhimpunan Agung UMNO tempoh hari, orang-orang UMNO sudah sebulat suara memberi kuasa mutlak kepada Presiden untuk menentukan siapakah yang akan dinobatkan sebagai 'winnable candidate' bagi menghadapi Pilihanraya Umum ke 13 yang akan datang.

Tentunya sukar kepda Presiden UMNO untuk menamakan calon-calon itu kerana jumlah orang-orang UMNO bukan sedikit jumlahnya. Tetapi atas dasar muafakat di dalam UMNO, orang-orang UMNO akan akur kepada pilihan Presiden. Tahniah.

Kalau sebelum ini, DAPigs sering berkata bahawa orang-orang UMNO gila kuasa dan mengamalkan kronisme, lihat sahaja apa yang berlaku kepada DAPigs sekarang ini. Untuk menentukan calon yang bakal di Penang pun sudah menggemparkan seluruh Malaysia. Bayangkan DAPigs yang hanya memerintah sebuah negara kecil seperti Pulau Pinang pun menjadi kalut dengan soal calon bayangkan kalau mereka menjadi kuasa pemerintah kerajaan  pusat. Tentunya akan lebih kalut dan berlumba-lumba menjawat jatawan Menteri.

Baru mahu menjadi calon dalam Pilihanraya sudah mendatangkan kekecohan kepada DAPigs. Siapa kata di dalam Pakatan Rakyat tidak ada cah keting, tidak ada kem sana dan kem sini?

Kapal Sing dan Lim Aerokit Sial Siang Malam rasanya tak perlu bercakap soal ketelusan dan kronisme. Begitu juga dengan Brader Anuar. Gobind Republik, Khalifah Guan Eng Maharaja Cina, Nurul Ijjah Anak Papa Anugerah Tuhan semua adalah bukti yang Pakatan Rakyat adalah parti anak-beranak.

Cuma masih ada Melayu yang cetek akal yang tidak nampak apa yang sedang berlaku di dalam Pakatan Rakyat sekarang. Kalau hijab sempudal dengan kebusukkan tentulah mata hati menjadi buta. Bilalah Melayu nak sedar.....

No comments:

Post a Comment