Monday, December 12, 2011

Bakal 'Perdana Menteri' paling sibuk dalam sejarah


Ada artis yang pernah ditanya oleh teman wanitanya ‘kenapa awak tak hantar sms pada saya. Sehari suntuk saya tunggu’ dan jawapan yang bunyinya agak tidak munasabah ialah ‘maaf saya tidak sempat kerana terlalu sibuk’. Bolehkah anda terima jawapan seumpama itu? Adakah sms yang sepatutnya boleh dihantar dalam masa yang kurang dari 2 minit tidak boleh dihantar kerana alasan tidak cukup masa?

Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Mohd Najib tentulah biasa berhadapan dengan masalah kesuntukan masa tetapi sering juga beliau menjengah ke laman ‘twitter’ untuk ‘tweet’ rakyat di luar sana. Adakah masih anda akan mengatakan anda tidak punya cukup waktu?

Berbeda pula keadaanya dengan bakal ‘Perdana Menteri’ Malaysia. Beliau tentulah amat sibuk dengan jadual seharian yang salah satunya adalah menghadiri perbicaraan dakwaan meliwat. Bayangkan sahaja, selesai menghadiri Istiadat Perpisahan Yang DiPertuan Agong di Parlimen beliau terpaksa bergegas pula ke mahkamah dan atas sebab itulah beliau tidak sempat untuk menukar pakaian dan hadir ke mahkamah dengan pakaian ‘Number One Dress’.  

Mungkin selepas daripada menghadiri perbicaraan itu bakal ‘Perdana Menteri’ itu akan menghadiri pula suatu majlis lain yang terlalu mengharapkan kehadirannya dan mungkin sahaja ‘Number One Dress’ itu akan dipakai sehingga lewat malam. Kita haruslah faham bahawa beliau tidak punya banyak waktu kerana menukar baju perlukan masa berjam-jam lamanya.

Jangan pula anda berkata ‘alah tukar baju dalam tandas awam pun boleh’ tetapi anda harus ingat, beliau adalah bakal ‘Perdana Menteri’ dan menukar pakaian di dalam tandas awam adalah tidak wajar dilakukan oleh individu berjawatan tinggi seperti itu apatah lagi seorang Anugerah Tuhan.

Kita amat berbangga kerana mempunyai bakal ‘Perdana Menteri’ yang begitu mengambil berat akan tugasnya. Bayangkan sahaja baru sahaja menjawat jawatan bakal ‘Perdana Menteri’ beliau telah mengorbankan masanya demi tugas.

Anda janganlah terkejut jika melihat bakal ‘Perdana Menteri’ ini hadir di beberapa buah kondominium di sekitar ibukota dengan berpakaian seperti ini kerana beliau pastinya sedang menjalankan tugas. Berjawatan seperti ini memerlukan pengorbanan yang bukan sedikit termasuklah melawat ke kondominum untuk memastikan semua penghuninya selamat dari penjual-penjual karipap yang kadang kala menular masuk menjalankan aktiviti penjualan haram di kondominium.

Sesuai benarlah jika orang berkata ITULAH MANUSIA ANUGERAH TUHAN.

7 comments:

  1. bakal perdana menteri republik rakyat sg buloh daa

    ReplyDelete
  2. BILA AKU MEMBACA ARTIKEL INI, AKU KETAWA TERBAHAK-BAHAK....HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA....KEMAS SUNGGUH ULASAN BRO...HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHH...DENGAN SATU SOALAN.....BILA AGAKNYA DIA NAK KO

    ReplyDelete
  3. sedih, menjatuhkan martabat mp satu malaysia

    ReplyDelete
  4. SILA PASTIKAN MANGKUK GAY TUA NI TAK DPT LAYANAN ISTIMEWA KAT DLM PENJARA! SILA PASTIKAN TAK ADA SAPE YG KENA LIWAT DALAM PENJARA DEK DIA. KANG SEMUA JADI PENJANAH GAY PULAK NANTI.

    ReplyDelete
  5. dULU TUN DOL POTONG LOMBU KEK PARLIMEN, HARI NIH ALJUB PAKAI BAJU ISTIADAT DALAM KANDANG TERTUDUH....HEHEHE. HELLLLLL YAAAA TO BAKAL PM BAMBOO RIVER COUNTY

    ReplyDelete
  6. TO HELL AND BACK...TO HELL
    Anwar Ibrahim was Asia's most celebrated young leader before he was sent to jail. Now he has a second chance...back to hell.
    Kah kah kah...NEWSWEEK

    ReplyDelete