Thursday, March 10, 2011

Blogger Bujai: Anggapan keterlaluan


Sudah agak keterlaluan dengan apa yang Bujai tuliskan berhubung isu NA. Pada asasnya, Bujai sekadar memberi pandangan dan tidak ada sesiapa yang boleh menghalang apa yang Bujai ingin coretkan di dalam blognya. Tulisan peribadi dan pandangan peribadi.

Jika benar sekalipun dakwaan Bujai, apalah yang perlu Bujai panjangkan isu ini di dalam blognya. Khabarnya Bujai sudah dipanggil oleh SKMM dan juga SPRM berhubung dakwaannya itu.

Suka dinasihatkan kepada Bujai, serahkan kes ini untuk siasatan kedua-dua badan yang bertanggungjawab di dalam kes ini. Tidak perlu Bujai menghebahkan kepada umum apa yang berlaku. Biar sahaja siasatan ini berjalan tanpa ada sebarang gangguan.

Jika di dalam kes Nuar Berahim, apabila Nuar Berahim menggunakan pentas ceramah untuk membersihkan namanya biarpun kes itu masih di dalam siasatan dikatakan sebagai mengganggu proses siasatan..sama jualah di dalam kes ini yang masih di dalam siasatan..tidakkah Bujai mengganggu siasatan atau Bujai sudah hilang keyakinan kepada integriti pihak yang dimaksudkan?

Umum sudah tahu..bahkan pengikut tegar Bujai juga sedang enak menunggu setiap perkembangan dari Bujai berhubung perkara ini..jadi apa lagi mahu Bujai?

Seperti ada keinginan Bujai yang tidak terlangsai sehinggakan Bujai yang aku kenali 'memberontak' sedemikian rupa. Susah hendak membaca apa yang terkandung di pemikiran Bujai jika Bujai tidak berterus terang dan terlalu berselindung..Bujai..bukankah perbincangan akan membawa kepada keputusan yang lebih baik?

Sebagai rakan yang cukup mengenali Bujai, aku cukup kagum dengan kebolehan Bujai..penuh dengan pengalaman sebagai seorang jurnalis..peringkat antarabangsa!!

Tetapi di dalam artikel Bujai yang bertajuk ' Eliminating the Evidence' sudah agak keterlaluan pandangan Bujai. SKMM khabarnya kurang senang dengan artikel Bujai itu kerana difahamkan artikel Bujai itu seolah-olah mencurigai integriti SKMM dan SPRM yang sedang menjalankan siasatan.

Di dalam perkembangan yang sama, SKMM khabarnya ingin mengingatkan kepada orang ramai bahawa mereka akan mengambil tindakan tegas kepada mana-mana pihak yang melanggar peruntukan yang terkandung di dalam Seksyen 211 dan 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Cukuplah Bujai..sebagai sahabat aku cuma tidak mahu di dalam mengikut emosi dan keinginan yang membuak-buak untuk merungkai isu ini, Bujai akan tersepit. Cukuplah dengan apa yang Bujai nukilkan dan selebihnya serahkan saja kepada SKMM dan SPRM untuk menjalankan siasatan.

Mungkin akan ada di antara pengikut tegar Bujai akan memandang aku dengan amat sinis kerana seolah-olah aku menjadi 'tali barut' kepada mana-mana pihak..tapi sebagai sahabat senegeri dengan Bujai..aku cuma tidak mahu Bujai terus terheret ke dalam isu ini dengan lebih jauh..Mentimun Bujai..orang di luar sana waimah pengikut lu bro di luar sana cuma inginkan cerita yang sensasi..ada dia orang merasai macam mana susah lu kena soaljawab selama berjam-jam? Lu sendiri beritahu gua yang lu sedikit tertekan dengan keadaan soaljawab ini dan sebagai sahabat gua merasa jerih perih lu..tapi untuk apa bro kalau lu terus-terusan begini?

Entah apa yang Bujai inginkan aku sendiri tidak tahu..Sebaiknya serahkan kepada pihak berkuasa menjalankan siasatan.

1 comment:

  1. Yang Hang ni pon...awat nak ugut Bujai pulak? Hang takut sangat dengan pendedahan Bujai, apa hai? Pekena batang hidung Hang ka?

    ReplyDelete