Friday, May 7, 2010

Sibu: Penamaan calon












Gambar ehsan pisau.net melalui blackberry dia..aku ambik gambar pakai kamera kotak jadi tak sempat upload lagi...mana ada blackberry bhai..yang ada cuma motoberry jek..hahaha...


Ketika ini proses penamaan calon bagi pilihanraya kecil Parlimen Sibu sedang berlangsung. Tidak ada sebarang insiden yang tidak diingini berlaku.

Kehadiran penyokong penyokong tidaklah seramai seperti mana mana pilihanraya kecil di Semenanjung. Penyokong-penyokong BN dilihat lebih mendominasi proses penamaan calon pilihanraya kecil Sibu ini berbanding dengan penyokong Fuckatan yang jika Nizar, Nik Aziz dan Nuar Berahim tengok mesti menangis berguling-guling kerana jumlahnya terlalu kecil.

Seramai kira-kira 100 orang puak Fuckatan tegar yang datang untuk memberikan sokongan yang tidak seberapa kepada calon mereka. Manakala penyokong BN tegar adalah dianggarkan seramai 500 orang. Adalah sesuatu yang menarik kerana ramai penyokong BN adalah datangnya dari golongan Cina yang sebelum ini dikatakan sebagai penyokong kuat Fuckatan.

Macam aku cakap dalam artikel aku sebelum ni..tiada jalan masuk 'pintu belakang' untuk Nuar Berahim di Sibu. KY Jelly mungkin tidak digunapakai di Sibu..
p/s: Aku akan upload gambar gambar seketika nanti bila aku aku upload gambar dari kamera kotak aku..

No comments:

Post a Comment