Tuesday, May 11, 2010

Sibu: BIla celik tapi buta

SIBU, 11 Mei: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar menggesa pihak polis supaya tidak menjadi pelindung kepada Umno BN sepanjang kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sibu yang masuk hari keempat hari ini.

Nak di kata tua..tak lah terlalu tua..nak di kata buta tapi celik..nak dikata kurang berakal dah pulak jadi Ahli Parlimen, tapi kenapa bila baca kenyataan Mahpoz kat atas tu rasanya macam kenyataan orang yang tak sepatutnya jadi Ahli Parlimen.

Mahpoz mintak polis jangan jadi pelindung ke UMNO BN sepanjangn kempen Pilihanraya Kecil Sibu. Mahpoz Mahpoz..sejak bila pulak UMNO ada kat Sarawak ni? Sejak bila UMNO ada hantar calon kat Sarawak ni. Kalau ada pun cuma pimpinan UMNO yang sekerat dua datang ke Sibu untuk membantu calon SUPP tu. Tak salah kalau UMNO bantu SUPP pasal SUPP dan UMNO sama sama komponen di dalam BN. Kenapa beria-ia pulak Fuckatan mahu polis tidak melindungi UMNO BN? Kalau kau orang datang ke Sibu, sehelai bendera UMNO pun tak ada kat sini. Yang Mahpoz kecoh sangat apa pasal?

Aku pulak nak tanya Mahpoz..yang pimpinan PAS dengan PKR menyemak kat Sibu buat apa?Apa hubungan kau orang dengan DAP?Fuckatan dah didaftar ke belum? Kalau belum maksudnya PAS dan PKR sedang bersekedudukan dengan DAP di Sibu. Satu lagi SPR kenapa lembik sangat di Sibu? Polis kenapa tidak ambil tindakan untuk mengarahkan PAS dan PKR menurunkan bendera mereka di Sibu?Bukan ke SPR telah mengarahkan cuma parti yang bertanding saja dibenarkan menaikkan bendera mereka. Ke Mahpoz dah arahkan polis lindungi pimpinan puak PAS yang kelabu asap di Sibu?

Tapi di Sibu PAS tanpa segan silu menggantung bendera mereka. Di arak ke hulu ke hilir. Dasar tak tau malu..Macam nilah PAS selalu cari publisiti murahan. Kau tau konsep 'perempuan tak lawa'..Perempuan tak lawa ni biasanya kalau berpakaian mesti yang paling seksi pasal semata-mata nak tarik perhatian lelaki. Tapi kalau dah nama tak lawa..kalau bogel pun lelaki tak mahu..macam tu jugak PAS di Sibu...buatlah apa saja..yang jelas PAS tidak relevan sama sekali di Sibu...Susah jadi perempuan tak lawa...bila dah tak laku sangat jadi bohsia lah jawabnya..

No comments:

Post a Comment